DayZ SA Infesterat med hackers?

Permalänk
Medlem

DayZ SA Infesterat med hackers?

Första gången jag spelar det, joinar en server går runt och lootar lite. Sedan lagar lite käk och tänker nu joinar jag en svensk server. Det första jag åker på när jag lootar lite på den nya svenska servern är hur min arm tydligen började blöda och blev bruten (av ingen anledning alls?!?!?!), jag dör sedan och respawnar.

Nästa hus jag lootar igenom så slår någon mig och jag ser han inte, jag springer ut och ser han då utanför huset som springer ifatt och dödar mig, sen det ända han säger i micen är trololol, trolololol (ända tills jag kommer på att alt+f4 mig hur spelet). Jag var på andra våningen och han var utanför huset.

Avinstallerat direkt.

Så är det sant, som jag läst i diverse forum att detta spel är infesterat med fuskare? WarZ hade enormt mycket fuskare och detta är då likadant? Gillar verkligen konceptet då jag spelade WarZ och tyckte det var jätte roligt tills fuskarna tog över.

Permalänk
Medlem

bara sett en enda fuskare under mina 600 timmars spelande.

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hablam:

bara sett en enda fuskare under mina 600 timmars spelande.

Låter det för bra för att vara sant, då är det oftast det.

Permalänk
Medlem

Så mycket fuskare är det inte. Jag har väl stött på ett par, tre stycken under 950 timmars speltid. Tyvärr finns det en hel del buggar i spelet så en del saker som man tror är hacking beror på spelet som ballar ur.
Det jobbigaste jag upplevt var när en hacker tog mina vapen för att kunna döda mig enklare. Rätt vekt, tycker jag.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Silcan:

Låter det för bra för att vara sant, då är det oftast det.

Ja du jag tvingade ju dig inte att tro det men jag vinner ju inte direkt något på att ljuga? glitchers har man sätt oändligt många. men dom glitcharna kan du ju använda lika mycket själv (titta igenom väggar osv) hackers därimot har jag bara stött på 1. Han drog av allt mitt gear å sen dog jag, helt random mitt ute i skogen

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Permalänk
Skrivet av killawife:

Så mycket fuskare är det inte. Jag har väl stött på ett par, tre stycken under 950 timmars speltid. Tyvärr finns det en hel del buggar i spelet så en del saker som man tror är hacking beror på spelet som ballar ur.
Det jobbigaste jag upplevt var när en hacker tog mina vapen för att kunna döda mig enklare. Rätt vekt, tycker jag.

Haha förlåt för att jag skratta, men det lät så jäkla kul.

Visa signatur

Main: R9 390 Nitro, 4690K @ 4 GHZ, NH-U12P SE2, Corsair 8GB 1600MHz, Gigabyte Z97X Gaming 3, Fractal Design Define S, 1 TB, Fractal Design 650W, samsung 840 evo 120gb, windows 10
Equipment: Benq xl2411t Tesoro durandal ultimate G1NL, steelseries rival, Qpad qh 90.

Permalänk
Medlem

Det var det INTE! Men jag såg en hackerrelaterad grej häromdan som var ganska rolig. En hacker snodde en killes grejer hela tiden och slängde dom nån annanstans. Han frös så jag tände en eld åt honom inne i en kyrka men till slut frös han ihjäl ändå, stackarn. Och jag fick hans Mosin

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.