Citat:
Ursprungligen inskrivet av
TRiSSiESS
Jag skulle väntat på VDSL2. ComHem är värdelöst till spel och kommer vara det så tror inte ett dugg på att din leverantör ska vara bättre. Telia idag har ju bästa pingen genom ADSL2+ och hastigheter beror ju oftast på ledning och avstånd, har du kollat hur långt du har till din station? Om inte så kan du ringa Telias kundtjänst och fråga.
Mitt val, vänta på VDSL2.
Som det står i mitt första inlägg så har jag ungefär 200m, så förutsättningarna för VDSL2 lär vara mycket goda. Problemet är att jag inte vet ifall jag kommer kunna få VDSL2 med 100% säkerhet.
Citat:
P-NILZ
Var såg du att det stog comhem?
Förövrigt säger jag satsa på koax, du slipper begränsingarna som DSL har. Med koax har du oftast en fiber in i huset och ett koaxnät i resterande huset, du är då nästan alltid garanterad full hastighet, medans VDSL2 t.ex. inte på något sätt kan garantera maxhastighet, inte ens vid ett avstånd på under 800m till telestationen.
Du har så rätt så, vi har fiber hela vägen fram till huset och resten utav området har det också enligt "FiberFixarna" som har utfört en heldel uppdrag här i området.
Citat:
SkalmanBC
Eftersom du spelar och ping är av betydelse så skulle jag inte rekommendera GothNet, kan inte tänka mig att de kommer i närheten av telias peering mot andra nät.
Jag har inget emot Telia och jag hade egentligen inte funderat på Koax ifall någon bara hade kunnat bekräfta att jag kommer få VDSL2. Men det verkar inte finns någon 100% information att tillgå, inte ens ifrån Telia själva. Men jag pratade med en kille hos Telia igår som lovade att försöka forska lite i detta och sedan återkomma.
Så dilemmat är snarare: Byta till Koax och ta del utav en lina på 50/10 första Juni eller vänta och KANSKE få ta del utav VDSL2 och en lina på 60/20.
Väntar jag "för länge" kommer jag dessutom missa Bahnhofs avtal om halvpriset de fyra första månaderna, för Koax...
Kan inte förstå varför det ska vara så krångligt, hade inte min BRF bara kunnat dra in fiber?