Citat:
Ursprungligen inskrivet av
foppson
Funka kanon kan jag intyga, kört med DD-WRT, snart 1år utan problem, kan tuffa på i månader med upp till 10 Gbyte trafik om dagen utan problem, har en skrivare, två accesspunkter, en router, 5-7 datorer och 2-4 telefoner kopplade till denna WNR3500L nästan dygnet runt.
Jag har haft ett Zyxel P-660H sedan Telia släppte 24 Mb ADSL. Det är stabilt och bra och funkar utmärkt med i stort sett vilken bredbandsrouter som helst.
OBS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Telia rullar just nu ut VDSL i sina stationer, och namnar då om 24 Mb varianten till Bredband 30.
Det innebär förmodligen ingenting om du inte ändrar ett befintligt abbonemang på något sätt,
men gör du det så får du förmodligen hemskickat ett Thomson "smart". Om din station är uppgraderad
ger detta dig en bandbreddsökning till 30Mb ned och 12 upp. Vad du kanske inte är beredd på
är att ditt gamla P-660 kommer att antingen sluta fungera eller så får du mycket reducerad
bandbredd.
Min rekommendation är att se om du kan leva med Thomsonmodemet ett tag och fundera över vad
du vill göra. Hoppa inte på ett ADSL modem rakt av utan titta på modem som klarar bägge
standarderna om du vill byta. Tänk också på att Telia i och med detta använder VLAN även på Internet
och inte bara på telefon och TV. Detta gör att du behöver kunskap om detta vid installation av
ny router. WNR3500L klarar inte detta vad jag kan se.