Citat:
Ursprungligen inskrivet av
Micke O
Är Jumbo Frames påslaget på någon av burkarna? Jag fick skitrisiga prestanda när jag slog på det på två maskiner men glömde att slå på det i switchen.
Ingen som helst aning, vet inte vad det är så får läsa på lite om de först.
Citat:
Kr^PacMan
Vad är det för typer av filer du flyttar? Om du flyttar många små filer så blir det en hel del overhead i SMB/CIFS-protokollet och därmed sämre prestanda.
Blandat 3-12000MB men när jag kollar hastigheten så försöker jag göra det med 100+MB filer just pga overhead.
Citat:
Newklear
100Mb/s / 8 = 12.5MB/s
Mjo och kommer inte ens i närheten.
Citat:
flodisar
Testa att korskoppla datorerna (dvs koppla direkt mot varandra utan router med en korsad TP-kapel) och se vad du får för hastigheter för att se om routern är boven i dramat eller någon drivrutin eller liknande...
Har ingen korsad kabel hemma :/ men får jag inte löst problemet så kommer jag köpa in en och testa.
Citat:
Bebben
Har du testat uppgradera firmware på routern?
Routern är inbyggd i kabelmodemet och den går automatiskt ut på nätet vid uppstart och kollar efter uppdateringar.
Men har en ännu äldre dator(amd32 t-bred 2ghz 512mb ram xp) med gigabit nätverkskort inkopplad nu och den ligger just nu på 3.7MB/s, ska se om jag kan få kopplat in båda mina gamla datorer som kör xp 32bit och se om det går lika slött mellan dom 2.