Verktyg Visningsval
2012-04-06, 21:46   #1

purusam

Medlem

Registrerad: nov 2011

Små Avbrott på internet uppkoppling

Hej

Jag har avbrott i min Internet uppkoppling, Det verkar bara hända när jag är aktiv vid dator tex när jag surfar streamar film laddar hem filer osv.

Det som händer är att allt stängs av. ibland tar den 30 sekunder innan allt är igång igen ibland tar det 3 minuter.

Jag har Fiber anslutning, ny router, jag har testat att köra utan router, samma problem. leverantören är bahnhoff 100/100

Vet ni vad för fel det kan vara?

Jag har köt programmet pingplotter och skickat filen till bahnhoff, dom skulle felanmäla.

Men jag undrar fortfarande vart felet kan sitta?, Datorn är i princip ny.
purusam är inte uppkopplad
2012-04-06, 22:55   #2

purusam

Medlem

Jag har nu gjort en massa tester, när jag pluggat in nätverkskabeln direkt i uttaget dvs utan router.

Det jag kommit fram till är att nätverket slås av vid stora datamängder komm max upp i 8.7mb/s i några minuter sedan slogs det av.

Jag har prövat att konfigurera nätverkskortet genom att avaktivera det mesta under fliken avancerat. Vilket inte hjälper.

Har även kollat om det finns några uppdateringar och det gör det inte.

Nätverkskortet är integrerat i mitt msi moderkort.(MSI P67A-GD65 REV B3)

Det är lite konstigt nätverkskortet ska klara dessa hastigheter: Trådat nätverk Ja, 10/100/1000 Mbit/s ( Supports one PCI Express LAN 10/100/1000 Fast Ethernet by Realtek 8111E.)

Nått tips på vad jag kan göra mera?
2012-04-06, 23:02   #3

purusam

Medlem

Nu ska jag uppdatera allt som har med moderkortet att göra..

http://www.msi.com/product/mb/P67A-G...r&os=Win7%2032
2012-04-06, 23:12   #4

DAoG

Medlem

Plats: Norrköping

Registrerad: nov 2007

Om du använder dig av torrents, se till att inte för många klienter är kopplade till filerna.
DAoG är inte uppkopplad
2012-04-06, 23:13   #5

purusam

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av DAoG Visa inlägg
Om du använder dig av torrents, se till att inte för många klienter är kopplade till filerna.
Ska det spela någon roll ?, vad är det som stänger av nätverkskortet om det är för många klienter?
2012-04-06, 23:16   #6

DAoG

Medlem

Plats: Norrköping

Registrerad: nov 2007

Överbelastning, har hänt mig flera gånger. Kom ihåg att jag var tvungen att ringa till BBB så fick de återställa min anslutning.
DAoG är inte uppkopplad
2012-04-06, 23:29   #7

purusam

Medlem

Kanske blir tvungen att skruv aner där då :-)
2012-04-07, 00:04   #8

grynnan

Medlem

grynnans avatar

Plats: Stockholm

Registrerad: feb 2007

Hade liknande problem. Avinstallerade Realtek LAN drivrutinerna och installerade 7.053 här ifrån:
http://www.realtek.com.tw/downloads/...&GetDown=false

Innan du testar, se till att du har drivrutinerna från MSI's sida på din hårddisk, utifall det mot förmodan inte skulle fungera.

Observera också att 7.053 drivrutinerna är zippade, och inte installeras som vanligt, utan du får packa up dem, och sedan välja att uppdatera drivrutinerna från den katalogen via enhetshanteraren.

Lycka till.
grynnan är inte uppkopplad
2012-04-07, 11:56   #9

purusam

Medlem

Hej igen, det kan knappast vara relaterat med utorrent och antal klienter.

Idag har jag haft en hel del avbrott och då har jag bara streamat music från grooveshark och surfat runt.
problemet måste ligga nån annanstans.

och fortfarande ha rjag nätverkskabeln direkt i uttaget i väggen, dvs utan router.
2012-04-09, 12:14   #10

purusam

Medlem

Har felanmält, får se vad dom kommer fram till.

Saken är den att min granne har exakt samma problem. (lägenhetshus.)
2012-04-09, 12:49   #11

mrqaffe

Medlem

mrqaffes avatar

Plats: Salstad

Registrerad: feb 2009

Citat:
Ursprungligen inskrivet av purusam Visa inlägg
Ska det spela någon roll ?, vad är det som stänger av nätverkskortet om det är för många klienter?
Minnet tar slut, kortet startar om, enterprisedelar brukar ha angivet hur många anslutningar de kan hantera, men några hundra klarar "alla" av, några tusen för lite bättre prylar och "många " för nyare bättre delar, tex asus skryter med att deras routrar klarar 300 000 om jag kommer ihåg rätt.
Varje adress tar resurser och vill du se vad din dator gör så öppna en kommandotolk och skriv netstat så ser du alla anslutningar, en del rotrar visar också det här.
http://www.computerhope.com/netstat.htm
Phenom 2 960T (körs x6) med passivt Ninja på Asus Crosshair 4 Asus 4850 och en väldig massa masslagring.Passiv kyld Northq nätdel 450W Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, väldigt tyst, oftast passivt. Datorljud 2kanal: ljudkort/dsp Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop och mätmikrofon.
mrqaffe är inte uppkopplad
2012-04-09, 15:39   #12

purusam

Medlem

ingen av oss använder router..... Problemet återkommer i min lägenhet och i grannens uppkoppling.

Anslutningen fungerade bättre när jag hadde adsl, då hadde jag inga avbrott, utan avbrotten har börjat komma nu när huset blev anslutet till fibernätet. Vilket hände alldeles nyligen.
2012-04-12, 14:36   #13

purusam

Medlem

Nyhet.

Nån dag Efter att jag och min granne felanmält felet till isp:n fick jag ett sms om man felet var åtgärdat.

Sedan dess har jag inte haft några som helst avbrott.

Felet låg alltså nånstans hoss leverantörerna.
2012-04-12, 15:00   #14

Anaii

Medlem

Plats: Örebro/Stockholm

Registrerad: jan 2011

Bra att du fick det åtgärdat.

Annars kan liknande fel bero på överhettning. Upptäckte att mitt grafikkort kastar sin luft mot kretsarna för nätverkskortet så nätet kan dö vid hård grafikbelastning om jag har chassifläktarna på low vilket jag normalt har.
Senaste nyheterna

Redaktionens senaste nyhetsrubriker

Sök jobb