Citat:
Ursprungligen inskrivet av
hunden
Är man inne i nätverkat kvittar det vilken kryptering du har, alla datorer kan se alla andra datorers trafik. Det jag tänkte på var hur han tog sig in i nätverket till att börja med.
Jag har loggar på allt som hänt, men vet inte hur jag ska tyda all information och det ställer till det för mig.
Så är man inne i nätverket kan man se allt, okej men den biten är jag med.
Vi är anslutna så här,
Bredbandsbolaget -> Stadsnätet > Fastighetsägaren > Gruppanslutning > LAN > Uttag i lägenheten > D-Link(BBBs egna switch kasta vi ut)
Till D-Link är följande uppkopplat.
Smartphone
Smartphone
Smartphone
PC
PC
PC
Digitalbox
Ingen av de som e våra har den macadress som var ansluten.. nu efter omkonfiguration med nya lösenord så har samma användare vart inne igen.
Jag vet att utan D-Linken om jag kopplar in mig direkt i uttaget så ser jag (som jag nämnt i en annan tråd) alla övriga datorer i huset. Även sådana som inte är upkopplade mot samma switch som vi. ( tråd finns här,
http://www.sweclockers.com/forum/14-...nnars-datorer/
Jo jag tänkte kan det här påverka om jag har det aktiverat?
"NetBIOS Advertisement
Check this box to allow the DHCP Server to offer NetBIOS configuration settings to the LAN hosts. NetBIOS allow LAN hosts to discover all other computers within the network, e.g. within Network Neighbourhood.
"
Routern fungerar ju som DHCP för LANet men den har väl brandvägg som SKA skydda från det andra LANet som resten av fastigheten är uppkopplad mot?