Har följande nätverk hemma:
På senare tid har det blivit väldigt jobbigt att titta på video i xbmc på HTPC:n som streamas från servern. Jag har insett att det har blivit ganska många enheter i nätverket på sistone och jag undrar om det är så att min router helt enkelt inte orkar med allihop (även om alla sällan är igång samtidigt).
Det som jag har märkt börjat hända på sistone är att filmen/tv-serien går ett tag, ibland 5 minuter, ibland en halvtimme men nästan varje gång nu för tiden så pausar filmen och börjar buffra vilket inte hände så ofta förut, först händer det en gång och sedan återkommer det tätare och tätare och det enda som hjälper är att jag startar om routern och då funkar det ett tag, har noterat att den blir väldigt varm också.
Det är inte den trådlösa uppkoppling som inte funkar för att täckningen mellan routern och mediabryggan är mellan 95-100% och den trådlösa överföringen ligger alltid över 100 Mbit/s. Det blir även segt på de andra datorerna när det blir så vilket för mig verkar som att det är själva routingen som inte funkar som den ska.
Detta är väldigt frustrerande och jag tar tacksamt emot råd om hur jag löser problemet eller tips om vad man ska välja för router om det är så att jag behöver uppgradera.