Någon som har erfarenhet av TP-Link TL-WDR4300

Permalänk
Medlem

Någon som har erfarenhet av TP-Link TL-WDR4300

Som titeln säger någon som redan har denna router och ev. synpunkter och erfarenheter av den ?

Permalänk
Medlem

Tänkte väcka liv i denna tråden då jag undrar samma sak, verkar hur bra som helst. Du kanske skaffade den? Isf vad tycker du om den?

Visa signatur

PC - GB Z390-Ultra | 9900K 5GHz | 32GB | RTX2080ti | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 8700K 4.30GHz | 64GB | LSI9211 | 60TB HDD + 4TB NVME

Permalänk
Hedersmedlem

Har den sen den kom ut och den gör det den ska. Är väl ingen avancerad användare precis men har aldrig behövt starta om den.
Får ut 100/100 trådlöst på 5Ghz-bandet med en TP-link usb-sticka dual band. Kör ett USB-minne i routern som jag och frugan byter filer på, inga superhastigheter men det fungerar i alla fall.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1244211

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1208538

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

Har en gammal Linksys WRT54GL och är sugen på att uppgradera till nåt snabbare. Går det att köra 2,4Ghz 802.11g och 5Ghz 802.11n samtidigt på WDR4300?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av apandrak:

Har en gammal Linksys WRT54GL och är sugen på att uppgradera till nåt snabbare. Går det att köra 2,4Ghz 802.11g och 5Ghz 802.11n samtidigt på WDR4300?

Jag är inte säker, sitter på jobbet. Ladda ner manualen och kika, det ska i princip vara två fysiska routrar i ett skal så det borde rimligen fungera.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

Så långt tänkte jag inte. Nu när jag kollat kan jag bekräfta att det går alldeles utmärkt.
Får nog bli ett köp!

Permalänk
Hedersmedlem

Bara att slå till, jag är helnöjd med min

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

Har nu fått routern och dongeln. Kan numera maxa min 100-lina, mycket nöjd!
Tack för input ilstallione

Permalänk
Medlem
Skrivet av ilstallione:

Bara att slå till, jag är helnöjd med min

Skrivet av apandrak:

Har nu fått routern och dongeln. Kan numera maxa min 100-lina, mycket nöjd!
Tack för input ilstallione

Enligt tillverkaren ska den klara ~800Mbps i troughput?

Men det jag undrar över, är den väggmonterbar?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av skruvis:

Enligt tillverkaren ska den klara ~800Mbps i troughput?

Men det jag undrar över, är den väggmonterbar?

Throughputen har jag inte testat men den har två hål på undersidan som är gjorda för att hänga upp den på väggen.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har min hängande på väggen

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem
Skrivet av apandrak:

Throughputen har jag inte testat men den har två hål på undersidan som är gjorda för att hänga upp den på väggen.

http://i01.i.aliimg.com/wsphoto/v2/605934087_4/TP-LINK-N750-W...

Skrivet av ilstallione:

Jag har min hängande på väggen

Tack för svaren!

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk

Är väldigt sugen på att byta upp mig från min gamla Linksys WRT54GL till TP-Link TL-WDR4300. Priset är bra, routern verkar ha bra prestanda och drar inte mycket ström och blir inte varm. Folk här i tråden verkar nöjda och den har bra omdömen på Prisjakt.

Men routern får rätt många dåliga omdömen på t.ex. newegg.com (länk) och det verkar gälla även de som uppgraderat till senaste firmware. Däremot är omdömena på t.ex. amazon.com bättre (länk). Ni som har en TP-Link TL-WDR4300, har ni haft några problem? Kör ni originalfirmware eller DD-WRT?

Jag tänker nog försöka köra DD-WRT om jag skaffar en TL-WDR4300, det verkar som att stödet för denna router är rätt moget nu (länk).

Jag har en fråga om dimensioner på routern som jag undrar om någon vet:
Hur högt över underlaget sitter den vågräta delen av antennerna? Hur lång är den vågräta delen?

Datoristen

Permalänk
Hedersmedlem

Kör min som den kom, inte bytt firmware. Maxar min 100/100-lina och har aldrib behövt starta om den eller fått annat strul.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Skrivet av ilstallione:

Kör min som den kom, inte bytt firmware. Maxar min 100/100-lina och har aldrib behövt starta om den eller fått annat strul.

Tack för infon.

Permalänk
Medlem

Några fler åsikter om den här routern?
Jag funderar på att slå till.

Är den värd sina 600-650 kr?

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Hedersmedlem

Min tuffar fortfarande på utan problem. Får ut 100/100 trådlöst dock över 5GHz

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ilstallione:

Min tuffar fortfarande på utan problem. Får ut 100/100 trådlöst dock över 5GHz

Efter någon vecka är jag väldigt nöjd! Har bara ADSL dock, så den stressas inte så mycket.
Men det har inte varit några som helst problem som med min tidigare D-Link DIR-300, där trådlösa kopplade ner med jämna mellanrum när flera använde det.
Så jag skulle också kunna rekommendera den här routern!

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk

Har precis pluggat i min tp-link tl-wdr4300, men har i stort sätt ingen signalstyrka? När jag sitter vid routern då funkar det skapligt trådlöst, men går jag iväg 5meter så tappar den allt, vad ska jag göra? Är extremt dålig på sånt här o tacksam för alla svar.

Permalänk

Ska tilläggas att jag kör på hundralina med fiber.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jollakott:

Har precis pluggat i min tp-link tl-wdr4300, men har i stort sätt ingen signalstyrka? När jag sitter vid routern då funkar det skapligt trådlöst, men går jag iväg 5meter så tappar den allt, vad ska jag göra? Är extremt dålig på sånt här o tacksam för alla svar.

Antenner korrekt monterat och sådär?
Kör du på 2,4 eller 5 GHz?
Har du något annat nätverk som stör kanske?

Jag har bra signalstyrka i min, mycket bättre en min gamla Dlink Dir-300.
Om du inte kommer på något så kanske du ska skapa en separat tråd

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk

Antennerna är iaf ditskruvade, utgår från att dom sitter rätt. Har köpt en accesspunkt så nu går det skapligt.