Verktyg Visningsval
2012-06-30, 18:00   #1

gilgo

Medlem

Plats: Göteborg

Registrerad: aug 2002

Strul med Win7 och wifi

Jag har problem med att hitta några trådlösa nätverk. Nu har jag testat 3st olika nätverkskort, varav 2st pci-e och ett usb. Datorn är en Dell Precision M4400 så det är sådana små interna nätverkskort. Switchen för wifi är kontrollerad så den står i rätt läge. Nu är den t.o.m. avstängd i bios utan lycka.
Routern är ca 1m från mig så det är inte heller problemet. Drivrutiner har jag provat flera olika.
Problemet är det samma för alla olika nätverkskort. Korten installeras korrekt, windows säger att dom fungerar men dom kan inte hitta några nätverk att ansluta mot. På nåt vis känns det som om det är windows som är problemet och att det inte har något med korten att göra.
Nu kör jag mot telefonen och det fungerar utan probs, men då är det via usb och inte trådlöst.
gilgo är inte uppkopplad
2012-07-02, 10:20   #2

DellCare

Dell

Registrerad: jul 2011

Hej

Du kan via følgende guide løse mange af de mest almindelige problemer med trådløse netværk:
http://support.euro.dell.com/support...82&lid=4358667

Skulle dette ikke afhjælpe problemet, er du meget velkommen til at sende mig dit servicetag, i en privat besked (PM). Så ser jeg gerne om jeg kan finde en løsning på problemet.

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell | Social Media & Communities Professional
Følg os på Twitter: @DellLyssnar
DellCare är inte uppkopplad
2012-07-02, 10:44   #3

sp1k3n

Medlem

sp1k3ns avatar

Plats: Stockholm

Registrerad: jul 2009

Jag har en bärbar HP DV7 3030 som jag hade problem med att hitta mitt trådlösa nätverk på, första gången jag skulle aktivera det.
Efter att ha provat allt möjligt lyckades jag hitta en inställning i egenskaper för mitt trådlösa Broadcom nätverkskort som heter "Location".
Den var inställd på fel land. Jag ändrade det till "Sweden" och då fungerade det genast. Kanske har du samma fel?

Se här:
Asus P8Z68 DELUXE - Intel Core i7 2600K - Corsair Vengeance 1600MHz 16GB - Asus EAH6870 1GB OC DirectCU - Corsair AX850 - Noctua NH-U12P Push-Pull - Samsung SSD 830 256GB - Asus Blu-ray BW-12B1LT - fractal design Arc - Eizo Foris FS2333 - Windows 8 64-bit -  OSX Lion 10.7.5
sp1k3n är inte uppkopplad
Senaste nyheterna

Redaktionens senaste nyhetsrubriker

Sök jobb