Verktyg Visningsval
2012-07-31, 19:33   #1

Mackan365

Medlem

Mackan365s avatar

Plats: Skåne

Registrerad: jul 2012

ZyXEL P-66H-D1 inget LAN

Tjena.
För ett tag sedan "uppgraderade" vi vårt bredband från 2mbps till 8 (Högsta hastigheten föräldrarna vill betala för...). Vi bytte då från Telia till Tele2. Tele2 skickade med ett Thomson TG585 v8. Det modemet driver mig till vansinne när det inte ens kan klara av en enkel uppgift som att spela online utan att disconnectas hela tiden, och mycket mer... Nu är jag så trött på det så jag bestämde mig för att plocka fram vårt gamla ZyXEL P-66H-D1 som alltid fungerat. MEN när jag kopplar in det så lyser alla lampor som de ska, DSL lyser med fast sken så det är "ok". Problemet är att det inte finns någon nätverksåtkomst ändå. Kan jag göra något åt detta? Jag är hej på datorer men kass på nätverk när det gäller avancerade saker.

Tack

- Citera för svar.
Mackan365 är inte uppkopplad
2012-08-01, 13:05   #2

HerrNilsson30

Medlem

HerrNilsson30s avatar

Registrerad: jun 2009

Hej

Att det bryter borde inte vara Thomson-möget som orsakar. Är det det så ska du ha en ny.
Dock är både Zyxel-modemet och Thomson-möget rent skräp. Ring Tele2 och kolla med dem när det senaste avbrottet med ditt modem var. Säg som det är att du tappar anslutningen ofta. Du kör inte trådlöst hoppas jag?

EDIT: Hade du problemet innan uppgraderingen? Låter som att den inte orkar hålla synk, som jag sa. Ring Tele2 och kolla.

Senast redigerad av HerrNilsson30 2012-08-01 klockan 13:31.
HerrNilsson30 är inte uppkopplad Folding
2012-08-01, 13:24   #3

Rouge of Darkness

Medlem

Rouge of Darknesss avatar

Plats: \\Localhost

Registrerad: mar 2006

om du kör trådlöst där har du ditt problem. brorsan hade den förut innan han flyttade och den disconectade konstant wifi't om man belastade det lite trots bra mottagning.

inte FORMATERA OM hårdisken då det betyder att man ska göra det 2 ggr efter varann vilket är totalt meningslöst.
Rouge of Darkness är inte uppkopplad Folding
2012-08-01, 15:58   #4

Mackan365

Medlem

Mackan365s avatar

Problemen följde med det nya modemet. Har provat både trådlöst och trådat men ingen skillnad . Har googlat och det är tydligen väldigt många som har problem med Thomson modemet, det tappar kontakten, omöjligt att öppna portar, segt GUI osv. Funderar på att köpa ett helt nytt istället för att bråka med Tele2. Det ska väl bara gå att köpa ett nytt och koppla in?

- Citera för svar.
2012-08-01, 20:06   #5

HerrNilsson30

Medlem

HerrNilsson30s avatar

Bra val! Javisst. Då föreslår jag att du köper ett separat modem och en separat router.
2012-08-01, 21:45   #6

Mackan365

Medlem

Mackan365s avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av HerrNilsson30 Visa inlägg
Bra val! Javisst. Då föreslår jag att du köper ett separat modem och en separat router.
Då var nytt modem inhandlat. En bra router har jag sedan tidigare så nu hoppas jag på att det ska fungera. Tror jag ger mig på att koppla in det imorgon då man har ny energi Återkommer med resultat!

- Citera för svar.
2012-08-02, 14:40   #7

Mackan365

Medlem

Mackan365s avatar

Slutsats: Kopplade in det nya modemet och alla problem försvann! Äntligen! Ska nu skicka tillbaka Thomson modemet till helvetet där det hör hemma D

- Citera för svar.
2012-08-02, 16:30   #8

HerrNilsson30

Medlem

HerrNilsson30s avatar

AH gött!
Ja gör det, de kan gott ha tillbaka sitt skit.
Senaste nyheterna

Redaktionens senaste nyhetsrubriker

Sök jobb