Nytt i forumet
Senaste privatannonserna
Prylar säljes, köpes, bytes och skänkes
Säljes
Köpes
- Amd GrafikkortIdag
| 2012-07-31, 21:36 | #1 |
ZyraxonMedlem Registrerad: jan 2012 |
Internet lägger av till och från. (ADSL,Telia)
Godkväll, Nu är det så att jag har ett sjukt jobbigt problem. För några dagar sedan började mitt internet att dö vid runt 13:00 tiden och sedan fungerade det i typ 5 minuter innan det la av igen och så höll det på tills runt 18:00-19:00. Nu så fungerar det knappt alls utan funkar i 10min sen av i 5 sen funkar det i 1 timme sen av i 10min och så håller det på dygnet runt. Det står att jag fortfarnde har internet men inga sidor laddas och får dc på alla spel/program.
Någon här som har någon aning om vad som kan vara fel eller som har haft eller har ett liknande problem? Kommer försöka svara så gott jag kan men bara att få upp denna tråd är svårt nog. Tack på förhand! //Zyraxon
Fractal Design Arc|Intel Core i5 2500K 3,3GHz |Asus P8Z68 DELUXE GEN3 |Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE |Asus GeForce GTX 560Ti 1024MB DirectCU II SLI |Corsair HX 750W 80+ Silver Modulär | Intel® SSD 510 Series 120GB 2.5" | Barracuda 7200.11 SATA 3Gb/s 1-TB Hard Drive| <--- Min babe! :D |
|
|
| 2012-07-31, 21:41 | #4 |
RagarMedlem Registrerad: jul 2011 |
Glömde även säga att ni kanske bor långt ifrån Stationen?Dem kanske får sätta ner er i hastighet först och kolla om signal styrkan isf blir bättre.Men har det funkat tidigare så är det iaf inte avståndet utan då är det ju Nåt av det jag skrev lr nåt dålig kabel det finns mkt att gå på..
|
|
|
| 2012-07-31, 21:42 | #5 |
widLModerator Plats: Göteborg Registrerad: maj 2006 |
Börja med att koppla förbi routern för att utesluta den (om du har någon).
Låt modemet vara strömlöst i ett par minuter, kolla alla kablar. Om det inte hjälper är det bara att ringa Telia.
Om du har synpunkter eller klagomål på min moderering kontaktar du mig enklast via PM. Core i5 760 | 8 GB DDR3 | GTX 570 | Samsung 840 250 GB | Dell U2711 | MacBook Air mid 2011 Visste du att SweClockers har en egen Mumble-server? Välkommen in! |
|
| 2012-07-31, 21:50 | #6 |
ZyraxonMedlem Registrerad: jan 2012 |
Citat:
Citat:
Har även resetat modemet och testat med en annan dator. det gav inte heller någon bättre resultat. Ska nog ringa dem imorgon och se vad dom säger.
Fractal Design Arc|Intel Core i5 2500K 3,3GHz |Asus P8Z68 DELUXE GEN3 |Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE |Asus GeForce GTX 560Ti 1024MB DirectCU II SLI |Corsair HX 750W 80+ Silver Modulär | Intel® SSD 510 Series 120GB 2.5" | Barracuda 7200.11 SATA 3Gb/s 1-TB Hard Drive| <--- Min babe! :D |
|
|
| 2012-07-31, 22:13 | #7 |
RagarMedlem Registrerad: jul 2011 |
HeejCitat:
Ja då har du gjort allt du kan då är det fel ifrån deras sida,Så antingen måste dem skicka ut nytt modem först sen om det iaf inte funkar kommer dem vara tvugna att skicka en tekniker som oftast kollar hela vägen ifrån stationen hem till er. |
|
|
| 2012-08-01, 09:39 | #8 |
LaggemanMedlem Plats: Krutmöllan, Lund Registrerad: jan 2002 |
Samma fel för mig...
Även jag har drabbats av detta enormt irriterande fel, och även jag har Telia som bredbandsleverantör.
När jag kontaktade kundtjänst så fick jag till svar att mitt modem från dem hade ingen garanti längre, men jag kunde få ett nytt med inbyggd router och ip-telefoni och det skulle inte kosta mig ett öre ifall jag bytte till just ip-telefoni istället. Däremot skulle jag komma ner 50kr i månadsavgift. Min misstanke när man läser denna tråden är att Telia med flit sätter en bugg i sina kunders system och "tvingar dem" till att nappa på ett "bättre" erbjudande. I mitt fall är det även så att vårt avtal går ut om 2 månader. Jag kan även lägga till svärfars system som fick samma bekymmer med en likadant modem (Zyxel) för ett par månader sedan i deras sommarstuga, även där fick de erbjudandet om att få ny router gratis mot att de kopplade upp sig på ip-telenonen istället. (Detta går dock inte då de har larm kopplat och behöver linan där intakt i fall strömmen skulle gå.)
| 2012-08-01, 15:46 | #9 |
KniFFMedlem Plats: Boden Registrerad: dec 2002 |
Citat:
Sen att routerfunktionen i Thomson (Telia Smart) kanske inte uppskattas av alla kunder är en annan sak, du kan dock få den bryggad och använda egen router.
Redaktionens senaste nyhetsrubriker
Prylar säljes, köpes, bytes och skänkes