Citat:
Ursprungligen inskrivet av
skanepiraten
Ja med tanke på att du når över 100mbit/s på den "lokala" delen så är det nog inget fysiskt problem i dit nätverk utan verkar mer ligga i din programvara eller os i din HTPC?
Hur mäter du din bandbredd? Hemsida/or?
För att göra ett mer brett test gå in på bredbandskollen.se och välj avancerad mätning och välj 5 trådar och sedan ge resultaten på detta ( Testa både HTPC och X dator)
Sen är detta ett jätte problem för dej? ^^
Och har du uppdaterat ALLT i din HTPC? Dvs drivrutiner etc?
Vad består din HTPC av?
//skane
Jag har mätt både genom bredbandskollen.se och speedtest, både visar dålig hastighet, med denna kabeln, dock inte när den stog inne på kontoret, då visade den 96mbit på dessa sidor också.
Jag ska prova en avancerat mätning, men jag tror inte jag får mer information där. Men testar såklart!!
Ja det är faktiskt ett problem, till och från ett jätteproblem till och med. De extra MB jag kan få ut om datorn kommer uppe i 96mbit som den gjorde tidigare, sparar mig en massa tid.
HTPCn består av ett fusion kort Asrock e350 tror jag det heter 8GB DDR3 och en 2TB 7200rpm Sata. Drivrutinerna är uppdaterade, men fortfarande så fungerade de i de andra rummet. Det är skitskumt. Att de sen blir detsamma om jag sätter i ett USB nätverkskort är också skumt, eller kanske inte? Det går kanske på samma protocol ändå?!?
Tack för ditt svar iaf! Jag ska testa att göra en avancerad mätning också.
Mvh
A