Hur mycket tjänar Youtube partners?

Permalänk

Hur mycket tjänar Youtube partners?

Hur mycket tjänar egentligen Youtube-partners?
Någon har sagt till mig att de tjänar 1dollar/1000views och någon sa 1kr/60views.
Självklart får stora Youtubare som ShaneDawson mer pengar per view, men jag undrar hur det är för de som precis börjat.

Visa signatur

Intel 2500k @ 3,3ghz ● ASUS 6870 1GB Crossfire ● ASUS Sabertooth P67 ● XFX 750w ● 4Gb DDR3 ● Bitfenix Outlaw

Permalänk
Medlem

Det finns inga korekta siffror eftersom dom inte får avslöja hur mycket dom tjänar

Permalänk
Medlem

En kvalificerad gissning är att det står i avtalen som youtube sluter med Youtube-partners att de inte får berätta hur mycket de tjänar på samarbetet.

EDIT: beaten..

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk
Medlem

Fast man kan ju räkna lite, Säg att den genomsnitliga heltidaren (Heltidsyoutubare that is) lägger upp ett klipp omdagen som får 50k visningar

Dom skulle inte överleva på 1USD/1000 per visningar. Jag skulle kolla vad en reklam annons ger och sedan tippa att det är rätt mycket mer än så gångra med typ 2-10

Permalänk
Medlem

Robbaz nämnde summan 17-21k i månaden i nån tråd om månadslöner, kolla hur många views han får och gå därifrån

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wully:

Fast man kan ju räkna lite, Säg att den genomsnitliga heltidaren (Heltidsyoutubare that is) lägger upp ett klipp omdagen som får 50k visningar

Dom skulle inte överleva på 1USD/ per visning. Jag skulle kolla vad en reklam annons ger och sedan tippa att det är rätt mycket mer än så gångra med typ 2-10

Var ett litet fel, med det är fixat nu

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrutalSwede:

Överlever inte på $50k om dagen?

Vilken planet lever du på?

Han menade naturligtvis 1 USD / 1000 visningar, eftersom det var ett av alternativen i första inlägget.. således en dagsinkomst på 50 USD...

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrutalSwede:

Överlever inte på $50k om dagen?

Vilken planet lever du på?

Det är knepigt :3 fixat, ändra gärna din post eller så

Permalänk
Medlem

Själva klick kan ju ge en del pengar om det sker i stor utsträckning, utöver "views". Men har svårt att tro att det handlar om jättestora summor. Det är väl mer att man knyter sig till företag direkt där man kan tjäna ihop lite mer på speciella events, få prylar osv. Jag kan givetvis ha fel eftersom jag mest tänker högt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrutalSwede:

Överlever inte på $50k om dagen?

Vilken planet lever du på?

Blir ju 1 usd per 1000 visningar, han missade lite.
Dvs 50$ = 350kr.

Sakerna är lite mer invecklade än så där, men de större namnen lever inte dålig på sina filmer.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk

Vad jag har förstått så beror det helt och hållet på och ändrar sig tydligen hela tiden givet olika parametrar.

Permalänk
Medlem

http://socialblade.com/youtube/user/tejbz

På denna sida kan ni se hur mycket alla youtubers tjänar. Dock tror jag inte siffrorna stämmer.

Visa signatur

Chassi: Parvum S2.0 CPU: I7 3770k @4.6 GHz Watercooled RAM: Corsair LP 16 GB 1600 MHz GPU:ASUS GTX 980 Ti @1.3 GHz Moderkort: ASUS Maxiumus V Gene PSU: Corsair RM750 Lagring: Samsung 840 EVO 250GB + 850 EVO 250GB Ljudkort: Asus Xonar U7

Kringutrustning: Logitech G402, Logitech UltraX, Logitech G35, BenQ XL2430T

Permalänk
Skrivet av Arvidbergstedt:

http://socialblade.com/youtube/user/tejbz

På denna sida kan ni se hur mycket alla youtubers tjänar. Dock tror jag inte siffrorna stämmer.

Estimated earnings:
$56 - $520
Wow, det var en pricksäker och noggrann utvärdering

Visa signatur

Intel 2500k @ 3,3ghz ● ASUS 6870 1GB Crossfire ● ASUS Sabertooth P67 ● XFX 750w ● 4Gb DDR3 ● Bitfenix Outlaw

Permalänk
Medlem

dom tjänar nog allt från jätte bra om man tittar på Pewdiepie verkar han inte vara milionär direkt men om jag får ta ett "random" nummer säger jag kanske 50K i månaden. (baserat på inget)

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av Björnen123:

Estimated earnings:
$56 - $520
Wow, det var en pricksäker och noggrann utvärdering

Det räknar 0.7-7 CPM för det går inte att säga exakt vad folk tjänar.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Skrivet av Zaptoit:

Robbaz nämnde summan 17-21k i månaden i nån tråd om månadslöner, kolla hur många views han får och gå därifrån

Skickades från m.sweclockers.com

Han har dock inte bara Youtube som jobb, så det kan du inte gå efter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av simon253:

dom tjänar nog allt från jätte bra om man tittar på Pewdiepie verkar han inte vara milionär direkt men om jag får ta ett "random" nummer säger jag kanske 50K i månaden. (baserat på inget)

Jag tror nog att någon med 1,7 miljoner subscribers som Pewdiepie tjänar väldigt mycket pengar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zaptoit:

Robbaz nämnde summan 17-21k i månaden i nån tråd om månadslöner, kolla hur många views han får och gå därifrån

Skickades från m.sweclockers.com

fjantiga videor dessutom!

Man får ju ont i huvudet av robbaz och pewdiepie..

Permalänk
Medlem

En CoD-commentator vid namn xJawz köpte en Mercedes 2011 e350 coupe i början av 2011. Nypris på den i dagsläget ligger på 51120$ i USA (ca 340 000kr).

Jag har för mig att han vid den tidpunkten snittade omkring 300-400k visningar, så han tjänade en hel del pengar vid den tidpunkten.

Han har även nämnt att "youtube-pengarna" finansierar hans studerande på college, har dock ingen aning om hur mycket det kostar. ^^

Visa signatur

5800X3D|Aorus Elite|32GB 3600MHz|6750 XT|Air 540|RM750X
PG279Q|VG259QM

Permalänk
Skrivet av Stårk:

fjantiga videor dessutom!

Man får ju ont i huvudet av robbaz och pewdiepie..

Verkligen...

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stårk:

fjantiga videor dessutom!

Man får ju ont i huvudet av robbaz och pewdiepie..

Ja, speciellt pewdiepie. Jag älskar Amnesia, men det går bara inte att stå ut att titta på hans videos. Man hör ju så tydligt hur fantasilös människan är och istället försöker han vara rolig, men det blir alldeles för forcerat. Ett fåtal andra som tex Jessie Cox har i alla fall något att säga. Även om det där också kan bli lite tradigt är det ljusårs skillnad (talang för något, äkta entusiasm vs ingen alls).

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J
[/color]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mytos:

Ja, speciellt pewdiepie. Jag älskar Amnesia, men det går bara inte att stå ut att titta på hans videos. Man hör ju så tydligt hur fantasilös människan är och istället försöker han vara rolig, men det blir alldeles för forcerat. Ett fåtal andra som tex Jessie Cox har i alla fall något att säga. Även om det där också kan bli lite tradigt är det ljusårs skillnad (talang för något, äkta entusiasm vs ingen alls).

Föredrar folk som Gix17, Nagidal146, Veriax och Helloween4545.

Lite mer mogna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gammaldator:

Han har dock inte bara Youtube som jobb, så det kan du inte gå efter.

Ah, mjo jag har ingen aning alls om han pysslade med sidosysslor, utgick bara ifrån vad han skrev i tråden.

Citat:

Blir mellan 17000kr till 22000kr brutto.

Egna tider, bestämmer semester, har roligt, leka viking, spela spel och editerar videoklipp.

Utbilding, Kock. Jobb, Youtube Partner.

Det var förstås dryga halvåret sen ifs

Permalänk
Medlem

Jag är är ingen riktig youtube partner, men jag är med i googles adsense bara för att det en gång kom ett erbjudande från dem helt enkelt. Det var inte speciellt många visningar innan detta erbjudande kom upp, tror det var runt 6000 visningar. Dock är det ganska meninglöst och vara med om man inte har en stor kanal imo. Jag har 23000 visningar och har tjänat 230kr, så för mig stämmer det ganska bra om man tar antalet visningar delat med hundra. 23000/100=230kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gammaldator:

Då skulle jag ha tjänat 1645,32kr och jag kan säga att jag har fått in mer än så

Ja jag vet inte hur det är för andra, får man massor av reklamtryck osv vidare så blir det ju genast mycket mer.

Permalänk
Medlem

Inte tillräckligt för att kunna leva på det...

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gammaldator:

Beror väl på mycket, om vi nu utgår från att man är partner via ett nätverk så har ju alla i princip olika annoner, olika CPM osv.
Jag själv är partner via Socialblade (http://www.youtube.com/watch?v=720Ox_wl9mg).

Jag har ingen vidare koll alls, min kanal är bara för skoj skull och adsensekontot gjorde jag mest för att se hur det såg ut.

Permalänk
Medlem

hej
jag blev youtube partner för ungefär 2 timmar sedan , för till fället så står det 0.00 USD så jag har inte fått in något .
jag har inte fått något om hur mycket jag tjänar per view eller något sånt .
har en liten fråga till er som är lite mer youtube kunniga.
kan det hända på något sätt att jag måste betala till youtube ?
mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av BriLiAnT:

hej
jag blev youtube partner för ungefär 2 timmar sedan , för till fället så står det 0.00 USD så jag har inte fått in något .
jag har inte fått något om hur mycket jag tjänar per view eller något sånt .
har en liten fråga till er som är lite mer youtube kunniga.
kan det hända på något sätt att jag måste betala till youtube ?
mvh

Nej, men om du klickar på dina egna annonser kan dom dra in ditt adsense konto. De kan även dra in det ifall någon "clickbombar" dig, dvs att de klickar på dina annonser extremt många gånger. Det är din skyldighet att se till att det inte händer.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator