Citat:
Ursprungligen inskrivet av
sskludde
Som titeln säger så verkar det som att Tele2 har strypt min hastighet till 0,20Mbit/s på mobila näten trots att jag hade stor datormängd. Jag hade en trevlig konversation med Tele2s kundtjänst där jag frågade om hur stor datamängd jag hade kvar, och det var 34,84GB klockan 16:30, berättade tom om hur mycket jag gillade deras tjänst trots att de borde ha ett fri surf paket eller i alla fall höja ribban till 120GB/månaden.
Sen kl 16:30 har vi endast laddat ner LoL(ca 1GB) streamat en hockeymatch på Viaplay HD och lyssnat lite på Spotify. Det är väl knappast möjligt att allt detta ska ha dragit hela 35GB? Vårt snitt ligger på ca 50GB/månaden, så det låter helt ofattbart på att vi har blåst 35GB på bara några timmar.
Finns det något jag kan göra, tex kräva något från Tele2? Chatten mellan mig och kundservicen har jag sparad.
EDIT: Total volym på modemet står även fortfarande på 1,03TB vilket den gjorde i morse senast jag kollade.
35gb är inte orimligt ärligt talat, du kan ju testa att ringa in igen för att få bekräftat att surfen är förbrukad, och se ifall det skett nått misstag eller inte. Det är ju lättare att helt enkelt höra med dom igen, eller kolla på "Mitt Tele2" och se hur mycket som är förbrukat där.
De kan inte se vad som har använts, bara hur mycket. Men att systemen spärrar surfen utan att man nått sitt tak är extremt liten chans.
...fast surfen återställs ändå natten till den 1:a varje månad så du borde ha rätt hastighet oavsett snart.