Problem mellan Netgear Wireless-N 300 USB Adapter och D-Link dir 650 router

Permalänk
Medlem

Problem mellan Netgear Wireless-N 300 USB Adapter och D-Link dir 650 router

Hej!

Jag har byggt en HTPC och till denna köpt en Netgear Wireless-N 300 USB Adapter.

Installationen har gått bra och till att börja med hittar Netgear-kortet mitt nätverk. Efter en stunds uppkoppling så tappar Netgear-kortet bort nätverket och hittar det inte igen. Man får starta om både routern och datorn för att det ska fungera igen. Ibland kan kopplingen vara ok i flera dagar och ibland kan den tappa bort det flera gånger om dagen.
Till saken hör att den aldrig tappar bort de andra nätverken som finns i huset (grannarnas alltså) utan endast mitt eget nätverk. Man kunde ju tänka sig att problemet då är routern men det är aldrig problem med vare sig laptopen eller smartphonen, dessa behåller alltid en fast, fin uppkoppling till nätverket.
Netgear adaptern beter sig väldigt märkligt i övrigt också. Ibland ansluter den automatiskt till grannens öppna nätverk även fast jag har dolt detta (det hittar det och ansluter vad jag än försöker med). Det fungerar inte heller att ansluta automatiskt till nätverket när datorn startar utam jag måte alltid göra det manuellt.
Jag är inte bra på datorer så jag har ingen aning vad fan som är fel. Har installerat om både adaptern och routern flera gånger.
Är det någon som kan ha en aning om vad som är fel??