Undersökning om internetvanor i olika åldrar och kön!

Permalänk
Medlem

Undersökning om internetvanor i olika åldrar och kön!

Hej Sweclockers!

Som extra arbete efter Nationella proven i matte så ska jag göra en undersökning.
Undersökningen fick handla om vad som helst, jag valde internetvanor.

Det är ingen Rocket Science och det är bara 10 frågor.
Det ända jag behöver är lite insamlad information för att dra lite slutsattser.

Jag tar gärna emot tips på hur jag skulle lagt upp undersökningen ifall det är något som jag missat eller gjort alldeles fel.

Länken till undersökningen finner du här:
https://docs.google.com/forms/d/13FIxqfITBISeC0YygAV1IUjsYT-4...

Jag ber er att svara sanningsenligt, jag har ett system för att ta bort allt som inte är realistiskt.
Denna undersökningslänk har bara gått ut till Sweclockers, för att jag senare ska kunna göra undersökningen hos andra målgrupper och se resultatets ändringar.

Tack på förhand

MVH
Lucas

Permalänk
Medlem

Svarat och skickat

Permalänk
Medlem
Skrivet av iSw3de:

Jag ber er att svara sanningsenligt, jag har ett system för att ta bort allt som inte är realistiskt.

Vad skulle vara orealistiskt? Att någon har facebook och samtidigt är gift eller?
Har svarat iaf

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Done.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem

Varsågod!

Permalänk
Medlem

Done

Visa signatur

I7 9900K | Gigabyte Z390 Aorus Elite | Corsair 16GB @ 3000mhz | ASUS GTX 1070 Dual | Seasonic FOCUS Plus 750W Gold| FD Defince C | Benq 23,5" + Asus 24" 144hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Vad skulle vara orealistiskt? Att någon har facebook och samtidigt är gift eller?
Har svarat iaf

Inte så mycket, bara där man kunde fylla i själv, vilket bara var en såg jag nu

Permalänk
Medlem

Svarat och skickat

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av BergEr:

Vad skulle vara orealistiskt? Att någon har facebook och samtidigt är gift eller?
Har svarat iaf

Skrivet av iSw3de:

Inte så mycket, bara där man kunde fylla i själv, vilket bara var en såg jag nu

75 > Ålder <6 ?

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xiqt:

Svarat och skickat

Skrivet av BergEr:

Vad skulle vara orealistiskt? Att någon har facebook och samtidigt är gift eller?
Har svarat iaf

Skrivet av SirMacke:
Skrivet av HDG:

Varsågod!

Skrivet av pimpy:

Tackar,
Ska bli intressant att få se vad det blir för resultat på andra ställen som är utanför Sweclockers.
Skulle också varit kul att se om någon av andra könet svarade så man får en bild från den sidan med

Då väldigt många inte spelar så har jag lagt till en fråga nu, ni som redan har svarat ska inte svara igen, men jag lade till en fråga där man kort kan skriva vad man primärt använder tiden på datorn till.

Permalänk

När kommer resultatet presenteras ?

Permalänk
Medlem

Svarat

Visa signatur

ᕦ(ツ)ᕤ

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av iSw3de:

Hej Sweclockers!

Som extra arbete efter Nationella proven i matte så ska jag göra en undersökning.
Undersökningen fick handla om vad som helst, jag valde internetvanor.

Det är ingen Rocket Science och det är bara 10 frågor.
Det ända jag behöver är lite insamlad information för att dra lite slutsattser.

Jag tar gärna emot tips på hur jag skulle lagt upp undersökningen ifall det är något som jag missat eller gjort alldeles fel.

Länken till undersökningen finner du här:
https://docs.google.com/forms/d/13FIxqfITBISeC0YygAV1IUjsYT-4...

Jag ber er att svara sanningsenligt, jag har ett system för att ta bort allt som inte är realistiskt.
Denna undersökningslänk har bara gått ut till Sweclockers, för att jag senare ska kunna göra undersökningen hos andra målgrupper och se resultatets ändringar.

Tack på förhand

MVH
Lucas

Done!

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem

Proxyn på jobbet blockade sidan men jag gör det när jag kommer hem!

Permalänk
Medlem
Skrivet av truppenrille:

När kommer resultatet presenteras ?

Jag tänker ta in ca 30 resultat från några olika platser, mest för att inte enbart få resultat från ett datorforum.
Sen kommer jag kolla lite intressanta saker och gallra vad jag ska redovisa

Jag tackar alla att jag fått in 30 svar på mindre en en halvtimme, bra jobbat! Trevlig information med!

Permalänk
Medlem

Svarat kul grej, undrar vad resultatet blir

Visa signatur

THE GAME

Permalänk
Medlem

Då var det gjort

Visa signatur

"Åh, kära nån, vilken dag. Jag är så full av intryck." -Ernst Kirchsteiger

Permalänk
Medlem

Finns inget alternativ att säga att man INTE spelar, och vilket spel man spelar mest är inte tillämpbart för mig eftersom jag t.ex. spelar ett spel tills jag har klarat det och kör sedan nästa. Alla sitter inte fast i WoW/Battlefield träsken

Om jag inte har ett facebook konto så kan jag inte heller använda det dagligen.

EDIT: Det jag ville ha sagt är att det är väldigt viktigt att vara tydlig (jag har en relation med min mamma) i en undersökning. Och att formulera frågor så att de är värdeneutrala (folk avskyr kanske spel) och täcker alla möjliga kombinationer av svar (om du har ett facebook konto, använder du det dagligen?).

Permalänk
Medlem

Jag har också fyllt i

Permalänk

Klart! Får man en hemlig present?

Permalänk
Medlem
Skrivet av exodeus:

Finns inget alternativ att säga att man INTE spelar, och vilket spel man spelar mest är inte tillämpbart för mig eftersom jag t.ex. spelar ett spel tills jag har klarat det och kör sedan nästa. Alla sitter inte fast i WoW/Battlefield träsken

Om jag inte har ett facebook konto så kan jag inte heller använda det dagligen.

Du har helt rätt i den frågan, miss av mig!

Facebook frågan fick bli som den blev då jag inte fick till någon inställning för att inte behöva svara på båda.

Permalänk
Medlem

Done and done

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 4790K, BeQuiet! SR2, Asrock z97e-itx/ac, HyperX FURY 16GB,
R9 380 4G, Raid-0 3xKingston ssdNOW300V 120GB,
Bitfenix Prodigy, OCZ ZT 750W

Twittwit@enRodjavel

Permalänk
Skrivet av iSw3de:

Jag tänker ta in ca 30 resultat från några olika platser, mest för att inte enbart få resultat från ett datorforum.
Sen kommer jag kolla lite intressanta saker och gallra vad jag ska redovisa

Jag tackar alla att jag fått in 30 svar på mindre en en halvtimme, bra jobbat! Trevlig information med!

Bra initiativ, kul att se lite statistik på Swecarna

Permalänk

Vet inte, men jag kanske var den första som fick välja "kvinna"?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Svarat! Lycka till.

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Permalänk
Medlem

Så, svarat!

Permalänk
Medlem

Exemplariskt. Svarat!
Du borde dock ha frågorna "Vilka sociala nätverk är du medlem på?" "Vilka är du aktiv på?"

Visa signatur

4690K - H110 ¶ Fractal R5 ¶ MSI KRAIT SLI ¶ EVGA SC GTX970 ¶
Samsung 500GB EVO ssd ¶ WD 2TB ¶ HYPERX 16GB ¶ Be Quiet! 700W KRAFT ¶

AKG K272 HD ¶ M-Audio Fast track MkI

Permalänk
Medlem

Varsågod!

Visa signatur

GTX 260 SC | GTX 280 SLI | GTX 280 Tri SLi | GTX 590 Quad SLi | GTX 980 ti | RTX 2080 Ti Strix OC | RTX 3090 Strix OC | RTX 4090 Strix OC
The Way It's Meant to be Played|NVIDIA

ASUS MAXIMUS Z790 APEX Encore | i9-14900KS | 2x24GB G.Skill 8000C36 M-die | Corsair AX1600i | Samsung 990 PRO 4TB | Corsair 7000D Airflow | 15x Corsair ML Pros (8x ML120 Pro, 7x ML140 Pro) | Rads 360+360+420 | LG C3 48" 120Hz