Permalänk
Medlem

Tips om Asusrouter

Hej alla swecare!
Har lite svårt att besluta mig får vilken Asus router som man ska välja. Det är nämligen så att inom kort kommer jag att få fiber hemma (200 mbit/s) o jag ska skaffa ny router. Vill ha en Asus men det finns många modeller o vet ej vilken jag ska köpa. Vi kör mest på wifi hemma förutom när jag gamar på min speldator.

Någon som har något bra tips? Lägre pris desto bättre.

Tack på förhand!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU:i7 3770k @4,5Ghz Kylning:Custom water-loop RAM:16GB @1866Mhz GPU: 2 X R9 290x @ 1200Mhz PSU:Corsair AX 1200w MB: P8 Z77-pro Chassi:NZXT swich 810 white

Macbook Pro Retina.iPhone 7
200/200Mbit/s fiber.

Permalänk
Medlem

jag kör ASUS RT-AC66U Router tillsammans med ASUS PCE-AC66 Trådlöst nätverkskort, detta funkar kanon.
Jag spelar även med denna setup trådlöst...funkar super det med, men det går naturligtvis att köra trådat också om du vill det.
Nu är ju detta alternativ ganska dyrt men jag ville inte göra avkall på möjligheten att spela trådlöst någoorlunda lagfritt...
Kabelfritt FTW

Visa signatur

"quod est pretiosa hodie,cras sit questus magis pretiosa"
#positive thinking

Permalänk
Medlem

Hej,

Jag kapar tråden med mina frågor. Jag har nyss uppgraderat från 10/10 till 100/10 (och därmed sänkt min månadskostnad med 30:- )
Jag har en gammal Linksys wrt54 som jag nu tänkte ta och byta ut.
Jag är ingen avancerad användare och har bara en dator i nätverket samt en padda och några iphones. Ev funderar jag på att skaffa ett PS4 senare.

Jag har kikat på en ASUS RT65-U och fastnat för att den har USB 3.0, är inte det att föredra om man skulle vilja koppla en HD till routern?

Edit: Hmm.. Tankevurpa när det gäller hastigheten över wifi så lär väll knappast USB 2.0 vs 3.0 vara flaskhalsen... vilket gör att prioriteringen på USB 3.0 faller bort. Då kanske jag ska börja kika på ASUS N56-U istället...