För er som YouTube strula med Telia Fiber

Permalänk
Medlem

För er som YouTube strula med Telia Fiber

För er som YouTube strula med Telia Fiber:
Klicka in på: http://bit.ly/ytredir
Har ni cph1 på slutet så har Google satt er på fel nod, ni surfar på Danmark. Det ska vara arn1 i slutet och där är över 20 gigbit/s ledigt. Telia säger att det är Googles problem ligger hos dom nu, det är de som kopplar oss fel.

Jag ligger på cph1

Tydligen många som har det. Frågan är vad tusan som strular, Telia eller Google? Telia säger Google, med tanke på hur snabbt allt annat är så kan det nog stämma.

Hälsningar Marcus

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

s07

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Avstängd

Tror att det är Google som inte vet vad dom håller på med..

Permalänk
Medlem

Kan man ställa om detta på något sätt?

Visa signatur

I changed my shape today.
Human, at the break of day.
Dropped my suit without a noise.
The sun gave me no choice.

Permalänk

Har även jag cph1 och youtube är sirap just nu, det inte inte så mycket att det laddar långsamt det är mest det att det inte laddar alls. Eller fungerar prima. Ibland fungerar 720p exemplariskt (1080p fungerar dock aldrig), sitter på 30mbit.

Hoppas att det finns en lösning för detta snart!

Permalänk
Medlem

Jag får "tthree-bma1" vad nu det betyder, har haft många problem med Youtube tidigare jag också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av juckeyy:

?

Skrivet av Oseriöstnamn:

Tror att det är Google som inte vet vad dom håller på med..

Ja de tro jag också...

Skrivet av ElectricPulze:

Kan man ställa om detta på något sätt?

Nja jag vet ju inte, tro inte det? men kanske...

Skrivet av Oneinalifetime:

Har även jag cph1 och youtube är sirap just nu, det inte inte så mycket att det laddar långsamt det är mest det att det inte laddar alls. Eller fungerar prima. Ibland fungerar 720p exemplariskt (1080p fungerar dock aldrig), sitter på 30mbit.

Hoppas att det finns en lösning för detta snart!

Ja 1080p de går ju ibland men sällan och då får man sänka det till 720p då går det lite bättre, men dock inte alla dagar. Jag surfa oftast trådlös och få: ta emot 32,84 Mbit/s skicka 11,93 Mbit/s.

Ja jag hoppas också att detta löser sig snabbt, för man bli ju lite förbannad på youtube, nästan så man vill dra i näven i datorn, men de är ju inte datorn.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Macke_BMRSweden:

För er som YouTube funkar skit på med Telia Fiber:
Gå in på: http://bit.ly/ytredir
Har ni cph1 på slutet så har Google satt er på fel nod, ni surfar på Danmark. Det ska vara arn1 i slutet och där är över 20 gigbit/s ledigt. Telia säger att det är Google problemet ligger hos nu, det är de som kopplar oss fel.

Mycket riktigt! "teliasonera-cph1"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

Jag får "tthree-bma1" vad nu det betyder, har haft många problem med Youtube tidigare jag också.

De vet jag inte va de betyder.. ja hade inte problem med youtube när jag hade bredbandsbolaget då kunde jag köra det på 1080p hela tiden på alla klipp, men visst de va ju nått år sen då.

Skrivet av Gublo:

Mycket riktigt! "teliasonera-cph1"

Japp

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk

Har teliasonera-cph1 ja med Sitter på Telia ADSL! vafaaan! därför det funkar skit!

Visa signatur

Stationär Dator : FD define r3|Corsair RM 750W|i7 4770K +NH-U9B SE2|Z87-DS3H|ASUS R9 290 4GB DirectCuII|A-data 1600 DDR3 8GB|2TB + 1TB + 1 TB + 120Gb SSD
Bärbar dator : Acer Aspire TimelineX 5820TG

BeErNwHiSkY:Beer and Whisky!

Permalänk
Medlem

Detsamma för mig och youtube fungerar skitdåligt med kass buffring eller ingen alls.

Permalänk
Medlem

Vad kan man göra åt detta då?

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem

XXXXX => teliasonera-cph1

Även här..

Visa signatur

Intel Core i7 4790K | Noctua NH-U14S | MSI Z97-S02 | GTX 970

Permalänk
Medlem

Jaa me, rätt roligt, har inte kunnat buffrat youtube ordentligt sen Januari, och då har jag hunnit med att flytta och gått från 24mbit till 100, ingen skillnad alls

Permalänk

Får cph1 här med, har adsl från Telia... Dock lite av en lättnad att det inte bara är jag

Permalänk
Medlem

xxxxxxxxx => teliasonera-arn1 och har Youtube Strul

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deathdancer:

Vad kan man göra åt detta då?

kanske detta kan hjälpa dig och många andra... http://mitchribar.com/2013/02/how-to-stop-youtube-sucking-win...

för mig går de dock inte, lika segt o jävligt o omöjligt o buffra lite titt som tätt, sitter också med Telia ADSL...
när jag hade egen lägenhet med bahnhof så gick YT Mycke bättre... :/

Visa signatur

Dator: MSI Z77A-G45, i7 3770k, Crosair 24GB, MSI 970 4G, Samsung 840 250GB, Crucial MX500 1TB, WD Green 2TB, Phanteks Evolv ATX, Be-Quiet P7 550W skärm: Asus PB238Q, Acer p193w kringutrustning: Corsair k70 RGB, Logitech 603, SMSL SA 300 + Magic S-4 EX

Permalänk
Medlem

teliasonera-cph1

Lustiga är att ibland så är vissa specifika videofiler helt döda medan andra kan man streama någorlunda bra.
är kanske 30-50% av youtube videos som inte fungerar alternativt fungerar långsamt.

Permalänk
Medlem

.cph1

Youtube har inte fungerat ordentligt på hela året.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Medlem
Skrivet av pjuppi:

kanske detta kan hjälpa dig och många andra... http://mitchribar.com/2013/02/how-to-stop-youtube-sucking-win...

för mig går de dock inte, lika segt o jävligt o omöjligt o buffra lite titt som tätt, sitter också med Telia ADSL...
när jag hade egen lägenhet med bahnhof så gick YT Mycke bättre... :/

För mig har det inte heller fungerat.
Jag har Tela ADSL och jag kommer inte ihåg när youtube senast fungerade någorlunda.
Buffringproblem på nästan varenda klipp jag spelar upp i 720

Permalänk
Medlem

samma skit här... har samma kod som ts, youtube funkar uselt

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Medlem

Men asså...Oavsett om det är googles fel eller inte så måste ju Telia driva detta mot google (om det nu stämmer).
Det är ju Telias kunder som har problem...Blir förbannad.
Vad säger Telia till de som anmält detta till Telia? Att det inte är deras ansvar? Gör dom inget åt saken gentemot google?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tintinj:

För mig har det inte heller fungerat.
Jag har Tela ADSL och jag kommer inte ihåg när youtube senast fungerade någorlunda.
Buffringproblem på nästan varenda klipp jag spelar upp i 720

japp exakt, 720p och 1080p e omöjligt att buffra ibland, tar man däremot 480p tuffar de på bra...

Skrivet av robie76:

Men asså...Oavsett om det är googles fel eller inte så måste ju Telia driva detta mot google (om det nu stämmer).
Det är ju Telias kunder som har problem...Blir förbannad.
Vad säger Telia till de som anmält detta till Telia? Att det inte är deras ansvar? Gör dom inget åt saken gentemot google?

drömma går ju, men när de drar ur sig något i stil med http://www.idg.se/2.1085/1.431709/modem-staller-till-det-for-... så e tyvärr drömmen ganska snabbt bortblåst

Visa signatur

Dator: MSI Z77A-G45, i7 3770k, Crosair 24GB, MSI 970 4G, Samsung 840 250GB, Crucial MX500 1TB, WD Green 2TB, Phanteks Evolv ATX, Be-Quiet P7 550W skärm: Asus PB238Q, Acer p193w kringutrustning: Corsair k70 RGB, Logitech 603, SMSL SA 300 + Magic S-4 EX

Permalänk
Medlem

Telia adsl 8mbit här. Ligger på cph1. Så skönt att man snubblade över denna tråd då youtube har betett sig som ett kioskmongo sista tiden. Konstigt nog började det efter att jag gick från bbb till Telia...suck.

Slipper jag strula mer med felsökning iaf. Detta borde nästan tas upp som en nyhet på sidan med en intervju med ansvariga på google.

Permalänk

cph1 här... sitter på 100 mbit fiberlan och youtube buffrar som om det var et 28.8k-modem...

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk
Medlem

Har telia fiber och cph1. Har haft problem med buffringen sen nyår ungefär.

Har installerat tillägget SmartVideo For YouTube i chrome och det gör att buffringen funkar i de flesta fallen. Men har fortfarande problem med vissa video.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toye666:

Har telia fiber och cph1. Har haft problem med buffringen sen nyår ungefär.

Har installerat tillägget SmartVideo For YouTube i chrome och det gör att buffringen funkar i de flesta fallen. Men har fortfarande problem med vissa video.

Tack för länken den fungerade bra faktiskt än så länge.

Oh my god jag kan spela högsta HD i videoklippen, när jag installerade den appen i Chrome, gött då kan man se 1080pHD början.

men dock inte spellistorna, då bli det för mycket för appen och youtube att spela upp.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

har samma med, Slår jag på VPN från dold så får jag koden arn06s03 var det nu betyder.

Visa signatur

OS: MacOS/ Windows 10 Pro 64-bit MB: ASUS-Z97-A CPU: i7 4790k
NÄTAGG: EVGA SUPERNOVA G2
RAM: 32768 MiB GPU: 1070 FTW Chassi: Fractal Design R4
MBP 13" i5 | 256GB | 16GB RAM | MID 2014

Permalänk
Medlem

Hade samma problem med Telia tills man bytte till bredband 2 500/100mbit/s och vips så fungerar Youtube som det ska laddar alltid i nästan maxfart. 4K videos inga problem där heller!

Edit: Kan lägga till att jag hade problem från och med förra året 'oktober' för att vara specifik, självklart så ledsna jag och sa upp mitt avtal samt bindningstid, kanske något att tänka över för er som kan få något annat än Telia?

Visa signatur

8700k @5.2ghz

Permalänk

Bokmärkt tråden nu och ska ha koll vad folk här säger Samma för mig cph1

Skickades från m.sweclockers.com