Permalänk
Medlem

Zone Alarm Free

Jag har haft ett tag de ovannämnda programmet ett tag men nyligen har den börja fråga om jag ska tillåta eller neka... visa mer info säger mig inte så mycket... finns det annat program för brandväggar som man slipper göra valen? Som är gratis och bra?

Permalänk
Medlem

Finns det någon brandvägg som man slipper trycka på Allow och Deny?

Permalänk
Medlem

Windowsbrandväggen frågar inte så ofta om program ska få tillgång till internet eller ej. Om det är en bra brandvägg vet jag inte. Men det är det jag använder i alla fall.

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Medlem

Uppdateras den lika ofta som brandväggs programmen?

Skrivet av Blupparen:

Windowsbrandväggen frågar inte så ofta om program ska få tillgång till internet eller ej. Om det är en bra brandvägg vet jag inte. Men det är det jag använder i alla fall.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av pgu579:

Finns det någon brandvägg som man slipper trycka på Allow och Deny?

Du kan ändra i inställningarna annars.... Om du nu tycker det är dåligt att den låter dig bestämma istället för att datorn ska styra sig själv.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Har du någon guide för hur jag gör de? Ändrar i inställningarna så jag slipper avgöra vilka program som är onda och goda?

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av pgu579:

Har du någon guide för hur jag gör de? Ändrar i inställningarna så jag slipper avgöra vilka program som är onda och goda?

http://download.zonealarm.com/bin/inclient/ZA_HelpCenter/9315...

Ändra till "min" eller "auto", antar jag.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.