Ljudproblem i chrome

Permalänk
Medlem

Ljudproblem i chrome

Hejsan.
Jag har ett lite udda problem med Chrome i Windows 8 (64bit).
Om jag försöker kolla valfri video från en särskilld youtubekanal så hörs inget ljud, medan alla andra kanaler funkar precis som vanligt.
Någon som har några idéer?

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Kan du länka en video som inte fungerar?

Permalänk
Medlem

Fungerar andra webbsidors ljud? T.ex. Soundcloud.

Visa signatur

I changed my shape today.
Human, at the break of day.
Dropped my suit without a noise.
The sun gave me no choice.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Kan du länka en video som inte fungerar?

Skrivet av ElectricPulze:

Fungerar andra webbsidors ljud? T.ex. Soundcloud.

Alla andra sidor fungerar, inklusive alla andra youtubevideos. Förutom just den här enda kanalen på youtube.
Den har fungerat tidigare så jag vet att det är något lurt med min dator.

https://www.youtube.com/user/numberphile Här är kanalen som inte funkar.

Permalänk
Rekordmedlem

Har du kollat vilka format som används på filmer som funkar och inte ?
Jag kollade på en video på sidan och så här såg den ut, den fanns alltså med 3 olika ljudcodecar och nån av dem kanske strular på din dator.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Har du kollat vilka format som används på filmer som funkar och inte ?
Jag kollade på en video på sidan och så här såg den ut, den fanns alltså med 3 olika ljudcodecar och nån av dem kanske strular på din dator.
http://ladda-upp.se/files/2014/b98372.png

Coolt, tack!
Jag ska kolla upp det när jag kommer hem.
Men förklarar det varför det funkar i firefox?
Är inte helt 100 på hur webläsare väljer codecs, om det är samma som används som standard eller ej.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Hellspawned:

Coolt, tack!
Jag ska kolla upp det när jag kommer hem.
Men förklarar det varför det funkar i firefox?
Är inte helt 100 på hur webläsare väljer codecs, om det är samma som används som standard eller ej.

Du kanske inte tittar på samma filversion beroende på vilken läsare du kör flash eller html 5 det kan även bero på plugins eller så är det nått "alldeles vanlig fel"

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*

Flyttade tråden till "Microsoft Windows, Microsofts operativsystem, program till Windows med mera."

screamin-daemon/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Du kanske inte tittar på samma filversion beroende på vilken läsare du kör flash eller html 5 det kan även bero på plugins eller så är det nått "alldeles vanlig fel"

Ska se vad jag kan hitta när jag kommer hem, som sagt.
Din hjälp uppskattas. Detta är ett så udda fel att jag inte visste vart jag skulle börja.

Skrivet av screamin-daemon:

*Tråd flyttad*

Flyttade tråden till "Microsoft Windows, Microsofts operativsystem, program till Windows med mera."

screamin-daemon/moderator

Tackar!