Homeplug/powerline eller repeater med telias thomson tg779vn modem/router?

Permalänk

Homeplug/powerline eller repeater med telias thomson tg779vn modem/router?

Jag har internet från telia.
Har deras thomson tg799vn modem med inbyggd router.
Vill ha wifi till mitt garage men signalen räcker inte dit.
Flytta modem eller dra kabel är uteslutet.

Ska man köra homeplug/powerline eller hur funkar det med en repeater till min tg799vn?

Visa signatur

HP Pavilion dv7-3130eo laptop | Netgear Readynas Duo 1TB | Benq W1000+ 100" | Xbox One

Permalänk
Medlem

Repeater skall undvikas som pesten - åtminstone om du har några som helst prestanda krav (räkna med halverad throughput o dubbel latens).

Homeplug kan funka om det går via samma elcentral (helst samma fas) o eldragningen inte är urgammal (läs >20-30 år).

Permalänk

Enda datorn i garaget kommer användas till är spotify och surfande på nätet kollandes diverse sprängskisser och pdf dokument och liknande.
Huset och tillhörande garage är från 1955.

Visa signatur

HP Pavilion dv7-3130eo laptop | Netgear Readynas Duo 1TB | Benq W1000+ 100" | Xbox One

Permalänk

har också en tg779 och kör med power line till min skrivare och det är fan sämre än det trådlösa, men det funkar. Huset är från 60-talet. Repeater är dock troligen ännu värre så om home plugs fungerar hade nog jag tagit detta.

Visa signatur

Chassi: Phanteks Enthoo Evolv ATX | Moderkort: ASUS Z97-AR | CPU: Intel Xeon E3-1270v3 | RAM: Corsair 16GB VENGEANCE LP Grafikkort: 2x AMD R9 290 | PSU: Corsair AX750 | SSD: Intel 730 Series Kylning: Phanteks PH-TC14CS | Scythe Gentle Typhoon | Corsair Air series AF140 | Phanteks PH-F140HP

Galleri: Ash | By SweLingonBerry