Snabbaste bredbandet i sverige för privatpersoner?

Permalänk
Medlem

Snabbaste bredbandet i sverige för privatpersoner?

Vilken/vilka bredbands leverantör/er kan levererar det snabbaste bredbandet som även är väldigt stabilt?
Vad jag vet så finns det endast upp till 100 Mbit för privat personer.

Vart någonstans kan man få bredband från denna/dessa leverantör/er?

Hur mycket kostar det?

Det var nog alla frågor änsålänge.

Visa signatur

WS/Server: GA-P55A-UD3 - Intel Core i5-750 - 24 GB DDR3 - Samsung 850 PRO 256 GB - 35 TB SAS HDD - ATi 3D-Rage II+ - ESI Juli@ - Fractal Design Define R2
Laptop: MacBook Pro 13" late 2011, 2.4 GHz, 8 GB, 256 GB SSD

Permalänk
Medlem

privatperson? jaa du.. så länge du betalar så kan du nog få hur snabbt du vill? ett bredband som kostar typ 50k att installera och kankse 3k i månaden kanske inte är nått dom annonserar om

testa och maila runt lite..

Visa signatur

~ When there's no more room in hell, the dead will walk the earth. ~

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shark^
privatperson? jaa du.. så länge du betalar så kan du nog få hur snabbt du vill? ett bredband som kostar typ 50k att installera och kankse 3k i månaden kanske inte är nått dom annonserar om

testa och maila runt lite..

jomen om vi bortser från "special leverantörer" och fokuserar oss på "vanliga" leverantörer.

Varifrån kan man få det snabbaste bredabandet från isf?

Visa signatur

WS/Server: GA-P55A-UD3 - Intel Core i5-750 - 24 GB DDR3 - Samsung 850 PRO 256 GB - 35 TB SAS HDD - ATi 3D-Rage II+ - ESI Juli@ - Fractal Design Define R2
Laptop: MacBook Pro 13" late 2011, 2.4 GHz, 8 GB, 256 GB SSD

Permalänk

helt allvarligt...
"endast 100Mbit"...ENDAST?

sorry...men herregud människa....

Visa signatur

något fyndigt, alt. en skrytbeskrivning på min dator

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cognitive D
helt allvarligt...
"endast 100Mbit"...ENDAST?

sorry...men herregud människa....

hehe, förlåt då
men jag tänkte det finns ju ända upp till 1 Gbit (10 Gbit är väll under utveckling).

Visa signatur

WS/Server: GA-P55A-UD3 - Intel Core i5-750 - 24 GB DDR3 - Samsung 850 PRO 256 GB - 35 TB SAS HDD - ATi 3D-Rage II+ - ESI Juli@ - Fractal Design Define R2
Laptop: MacBook Pro 13" late 2011, 2.4 GHz, 8 GB, 256 GB SSD

Permalänk

som om du skulle ha en dator som klarade av att hantera en sådan trafikmängd...
testa att ladda ner från en annan dator direktkopplat med 1Gbit...kan din hårddisk klara det?

vad fan ska du med det till?

Visa signatur

något fyndigt, alt. en skrytbeskrivning på min dator

Permalänk
Medlem

Ha flera datorer på samma lina?

Visa signatur

Xtralarge.se - Minecraft server med betoning på uptime, stabilitet och kvalitet.

Permalänk

Scream, via Bostream

Är helt klart det snabbaste utan att skicka upp en egen satelit..

" Avancerad DSL!
Upp till 26 Mbps
Fasta IP-adresser
Alcatel SpeedTouch-modem.
398:-/mån "

Visa signatur

F.A.Q, Search, Google
==(e6600)==.==(ASUS8800GTS640)==.==(Corsair XMS2 5400)==.==(LG19"ws)

Permalänk
Permalänk
Gäst

Killen ställde en fråga, svara på frågan eller håll snattran!

Permalänk

Flytta till tyskland det stod på idg.se någon gång i sommras om att den största bredbandsleverantören i tyskland levererade 125Mbit/s till privat personer utan att det kosta mucho...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cognitive D
som om du skulle ha en dator som klarade av att hantera en sådan trafikmängd...
testa att ladda ner från en annan dator direktkopplat med 1Gbit...kan din hårddisk klara det?

vad fan ska du med det till?

nej, min hårddisk skulle inte klara en trafikmängd på 1 Gbit (125 MB)/s.
Däremot klarar den självklart 100 Mbit, men det var väll inte det du frågade efter.

Visa signatur

WS/Server: GA-P55A-UD3 - Intel Core i5-750 - 24 GB DDR3 - Samsung 850 PRO 256 GB - 35 TB SAS HDD - ATi 3D-Rage II+ - ESI Juli@ - Fractal Design Define R2
Laptop: MacBook Pro 13" late 2011, 2.4 GHz, 8 GB, 256 GB SSD

Permalänk
Medlem
Citat:

Tack tack

Visa signatur

WS/Server: GA-P55A-UD3 - Intel Core i5-750 - 24 GB DDR3 - Samsung 850 PRO 256 GB - 35 TB SAS HDD - ATi 3D-Rage II+ - ESI Juli@ - Fractal Design Define R2
Laptop: MacBook Pro 13" late 2011, 2.4 GHz, 8 GB, 256 GB SSD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MiSiL
Flytta till tyskland det stod på idg.se någon gång i sommras om att den största bredbandsleverantören i tyskland levererade 125Mbit/s till privat personer utan att det kosta mucho...

Hehe, nejtack, jag stannar nog här ett tag till.
Men varför just 125 Mbit?
Vet finns väll ingen direkt naturlig gräns vid 125 Mbit som det finns vid t ex 100 och 10 m.m.?
Vad använder dom för teknik, LAN?

Visa signatur

WS/Server: GA-P55A-UD3 - Intel Core i5-750 - 24 GB DDR3 - Samsung 850 PRO 256 GB - 35 TB SAS HDD - ATi 3D-Rage II+ - ESI Juli@ - Fractal Design Define R2
Laptop: MacBook Pro 13" late 2011, 2.4 GHz, 8 GB, 256 GB SSD

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cognitive D
som om du skulle ha en dator som klarade av att hantera en sådan trafikmängd...
testa att ladda ner från en annan dator direktkopplat med 1Gbit...kan din hårddisk klara det?

vad fan ska du med det till?

Raid på 3xWD-Raptor...& you're in buisness!

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem

IDG-länken är nog den bästa att utgå ifrån. Tyvärr så är de flesta ISP:er som erbjuder 100mbit användare av lokala stadsnät - och 'pipan' ut kommer sällan i närheten av 100mbit. *imho*

Visa signatur

Norco 4U RPC-4220 20 x hotswap | Corsair CMPSU-850HX 850W | Asus P5Q-E | Intel Core 2 Quad Q9550 2.83GHz | Kingston HyperX DDR2 6400 8GB | ASUS EN8400GS | 120GB OCZ SSD | Highpoint Rocketraid 3560 24p SATA | Windows Server Enterprise 64bit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gi][Gurra
Raid på 3xWD-Raptor...& you're in buisness!

jag vet, scsi är det enda som gäller för de hastigheterna.

Visa signatur

WS/Server: GA-P55A-UD3 - Intel Core i5-750 - 24 GB DDR3 - Samsung 850 PRO 256 GB - 35 TB SAS HDD - ATi 3D-Rage II+ - ESI Juli@ - Fractal Design Define R2
Laptop: MacBook Pro 13" late 2011, 2.4 GHz, 8 GB, 256 GB SSD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrbister
IDG-länken är nog den bästa att utgå ifrån. Tyvärr så är de flesta ISP:er som erbjuder 100mbit användare av lokala stadsnät - och 'pipan' ut kommer sällan i närheten av 100mbit. *imho*

jo, jag har kollat den.
Det är rätt synd, den enda leverantören av 100 Mbit jag har i huvudet är Net@Once, och enligt i princip alla som skrivit något om dom så suger dom fett.

Visa signatur

WS/Server: GA-P55A-UD3 - Intel Core i5-750 - 24 GB DDR3 - Samsung 850 PRO 256 GB - 35 TB SAS HDD - ATi 3D-Rage II+ - ESI Juli@ - Fractal Design Define R2
Laptop: MacBook Pro 13" late 2011, 2.4 GHz, 8 GB, 256 GB SSD

Permalänk
Medlem

Förvånar mig att ingen sagt detta men...

Gavlenet erbjuder 100Mbit till sina kunder även ut mot Internet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MikeyMan
Förvånar mig att ingen sagt detta men...

Gavlenet erbjuder 100Mbit till sina kunder även ut mot Internet.

Så nu måste jag flytta till Gävle osså va?

nä, men seriöst, har dom 100/100, altså 100 Mbit både up och downstream?

Visa signatur

WS/Server: GA-P55A-UD3 - Intel Core i5-750 - 24 GB DDR3 - Samsung 850 PRO 256 GB - 35 TB SAS HDD - ATi 3D-Rage II+ - ESI Juli@ - Fractal Design Define R2
Laptop: MacBook Pro 13" late 2011, 2.4 GHz, 8 GB, 256 GB SSD

Permalänk
Hedersmedlem

Re: Snabbaste bredbandet i sverige för privatpersoner?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av aik_hugo
Vilken/vilka bredbands leverantör/er kan levererar det snabbaste bredbandet som även är väldigt stabilt?
Vad jag vet så finns det endast upp till 100 Mbit för privat personer.

Vart någonstans kan man få bredband från denna/dessa leverantör/er?

Hur mycket kostar det?

Det var nog alla frågor änsålänge.

Du får ju såklart hura i stort sett hur snabb lina du vill även som privatperson, men kostar gör det ju...

Visa signatur

Estne volumen in toga, an solum tibi libet me videre?
(Är det där en pergamentrulle i din toga, eller är du bara glad att se mig?)

Permalänk
Medlem

Det beror ju helt på vart man bor. Finns många studenter som har 100Mbit's fiber.. men det blir nog svårt att få snabbare än BoStream Iscream (26Mbits) till villa.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av aik_hugo
jag vet, scsi är det enda som gäller för de hastigheterna.

Raptor är en Seriell ATA disk... så du inte blandar ihop dom

Visa signatur

Antec P180 | Intel i7 2600K | Asus P8P67 DELUXE | 2x4096 Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL8 | ATI 4850 | 2x Intel® X25-M SSD 80GB |

Permalänk
Medlem

Har bott i Gävle och haft gavlenet. Rekordet internt i nätet var strax över 10 mbit/sec, drog ner en cd på typ 50 sec eller nåt. Hårddisken fick jobba hårt kan jag säga. Ut mot internet var det dock ingen höjdare, t o m kasst men det har visst blivit bättre nu. Några 100 mbit > internet tror jag dock knappast att det är, inte dedikerat i alla fall.

Permalänk

1gb är väll bara mellan stora företag? BTW hade inte dreamhack 1gb? Från song?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joddla me Siv
1gb är väll bara mellan stora företag? BTW hade inte dreamhack 1gb? Från song?

sant, Dramhack hade 1gbits bredband delat på alla besökare... så det var inte så snabbt, men det gick ju snabbare än på mitt 56k hemma

Visa signatur

"With a rubberduck one's never alone"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alfons
Det beror ju helt på vart man bor. Finns många studenter som har 100Mbit's fiber.. men det blir nog svårt att få snabbare än BoStream Iscream (26Mbits) till villa.

Raptor är en Seriell ATA disk... så du inte blandar ihop dom

jodå, men det är ju bara för studenterna, inget som går att köpa för en utomstående.
I lägenhet då, finns det någon "rikstäckande" internetleverantör som kan leverera 100 Mbit bredband i prinip hela landet i både lägenhet, villa, radhus m.m.?

hehe, ojdå
jag hade för mig att det bara var scsi hårddiskar med FC (fiber interface, eller något liknande) som klarar av att skriva i 125 MB/s

Visa signatur

WS/Server: GA-P55A-UD3 - Intel Core i5-750 - 24 GB DDR3 - Samsung 850 PRO 256 GB - 35 TB SAS HDD - ATi 3D-Rage II+ - ESI Juli@ - Fractal Design Define R2
Laptop: MacBook Pro 13" late 2011, 2.4 GHz, 8 GB, 256 GB SSD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xtermni
Har bott i Gävle och haft gavlenet. Rekordet internt i nätet var strax över 10 mbit/sec, drog ner en cd på typ 50 sec eller nåt. Hårddisken fick jobba hårt kan jag säga. Ut mot internet var det dock ingen höjdare, t o m kasst men det har visst blivit bättre nu. Några 100 mbit > internet tror jag dock knappast att det är, inte dedikerat i alla fall.

inte snabbare?
det var ju dåligt.

Visa signatur

WS/Server: GA-P55A-UD3 - Intel Core i5-750 - 24 GB DDR3 - Samsung 850 PRO 256 GB - 35 TB SAS HDD - ATi 3D-Rage II+ - ESI Juli@ - Fractal Design Define R2
Laptop: MacBook Pro 13" late 2011, 2.4 GHz, 8 GB, 256 GB SSD

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aik_hugo
hehe, ojdå
jag hade för mig att det bara var scsi hårddiskar med FC (fiber interface, eller något liknande) som klarar av att skriva i 125 MB/s

Fibre Channel-diskar klarar en hel del, speciellt om man RAIDar dom lite snyggt sådär...

Visa signatur

Estne volumen in toga, an solum tibi libet me videre?
(Är det där en pergamentrulle i din toga, eller är du bara glad att se mig?)

Permalänk
Avstängd

interfacet har inget med hur snabb en hårddisk är!
dock så har FC många fördelar gentemot vanlig US

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ondjultomte
interfacet har inget med hur snabb en hårddisk är!
dock så har FC många fördelar gentemot vanlig US

hårddisken måste ju kunna ta emot datan också med tillräcklig hastighet.

vad är US?

Visa signatur

WS/Server: GA-P55A-UD3 - Intel Core i5-750 - 24 GB DDR3 - Samsung 850 PRO 256 GB - 35 TB SAS HDD - ATi 3D-Rage II+ - ESI Juli@ - Fractal Design Define R2
Laptop: MacBook Pro 13" late 2011, 2.4 GHz, 8 GB, 256 GB SSD