Citat:
Ursprungligen inskrivet av ZaInT
Bostream har haft problem de senaste dagarna med överföringar på port 412.
EDIT: Förlänger min text:
Jag ringde till Bostream innan idag, och killen sa att han hade fått en mindre storm med folk som frågade om trafficshaping. Han hade pratat med sina överordnande och de sa att de inte hade utrustning för att använda trafficshaping inom det egna DMZet......
Vad menar dom med att dom inte skulle ha någon utrustning och vad menas med DMZ? norrnod? Eller min burk i sovrummet? Det är väl annars ingen nyhet att Bostream har ett samarbete med netintact.
"- PacketLogic möjliggör en korrekt sammanställning och redovisning av trafikflöden i nätet på såväl övergripande som detaljerad nivå, säger Yvonne Borg, marknadschef på Bostream. Baserat på informationen vi får fram med hjälp av PacketLogic kan vi ta nästa steg i processen och styra trafikflöden så att kvaliteten höjs och kunderna får en ännu bättre internettjänst. Detta bidrar till att vi kan fortsätta att ha mycket nöjda kunder på en konkurrensutsatt marknad och till att vi kan rulla ut nya tjänster som är affärs- och driftkritiska samt bandbreddskrävande.
Bostream har valt PacketLogic modulerna Surveillance, Traffic Shaping och Statistics."
Vad det gäller att byta port lär det inte hjälpa något nämvärt:
"För närvarande finns bland annat stöd för detaljerad presentation av bl.a HTTP, GNUTELLA, DIRECT CONNECT, KAZAA, FTP, POP3, IRC, SMTP, SSH, SSL och ICQ."
http://www.packetlogic.se/