Permalänk
Medlem

Brottas me T3?

"Lite" småless nu

Någon mer som haft problem med internet leverantören T3?

Bor hos bostadsbolaget Mitthem i sundsvall, själva fibernätet sköts av Servanet där, min gratis grundtjänst från dem på 1mbit funkar felfritt.
Men så fort jag knappar in ip uppgifterna jag fått från T3 så får jag bara lokal anslutning(Kör vista) inget internet.

Pratade med T3, dem sa att jag skulle skriva in Ip nummret på IPv4 istället för 6 som jag redan gjort....sedan verkar dem mest stumma, har inget att komma med.

Provar jag köra XBOX Live på 360:n så funkar d inte heller, kommer till IP testet och får då felmeddelande: Your gateway did not respond to a Network request. Vilket T3 inte begripa något av.

Så det senaste jag hörde från dem så ska dem prata med Nätägaren Servanet och se om problemet kan ligga där.....låter ju absurt. Funkar grundtjänsten från Servanet så borde d inte vara något fel från deras sida lr hur?

Haft problem med Vista och T3 förrut men då funkade internet en liten stund iaf så jag bytte tillbaka XP.....sedan höll jag mig borta från T3 ett tag. Men nu är allt dött

Någon som känner igen sig?

Strulensich!

Visa signatur

ABIT AA8-DURAMAX 925X . Intel Pentium 4 550J 3,4GHz . DDR2 533MHz CL4 64M*64 2GB . Seagate Barracuda 7200.8 200GB ASUS GEforce EN6600GT 128

Permalänk
Medlem

Jag har bara haft bra erfaranheter med Telecom3. Sen kan det självklart vara så att felet ligger hos nätoperatören även om deras egna tjänst fungerar. Då borde dock t3 felsöka själva med Servanet.

Men om du säger att det fungerar med Xp, så är det inget fel hos T3. Då är det verkligen du som gjort fel med inställningarna. Har du knappat in uppgifterna när du kör 1Mbit från servanet eller får du de inställningarna från DHCP?

Om du skriver:

kör --> cmd --> ipconfig.

stämmer de uppgifterna med de du fått från t3?

Permalänk
Medlem

Fungerar 1 mbits tjänsten så har inte servanet kopplat över dig på t3's tjänst ännu. Om nu inte servanet gjort om sitt nät så att 2 tjänster fungerar samtidigt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Less
Fungerar 1 mbits tjänsten så har inte servanet kopplat över dig på t3's tjänst ännu. Om nu inte servanet gjort om sitt nät så att 2 tjänster fungerar samtidigt.

Nej så är det inte byggt, varje leverantör har sitt eget vlan så det måste ändras på porten i accessswitchen för kunden.

Visa signatur

Hej