Verktyg Visningsval
2009-01-01, 16:54   #1

Elwiz

Medlem

Plats: Norrköping

Registrerad: jan 2009

Xavi 5258-P2

Hjälp!
Jag har Glocalnet Bredbandstelefoni med ett Xavi 5258 modem och vill byta till ett annat modem.
Problemet är att jag inte kommer åt Voip inställningar så att jag kan föra över det till mitt nya modem.
Glocalnet lämnar inte ut dessa inställningar av säkerhetsskäl enl supporten.
Jag kommer inte in i modemet med något av alla lösen som jag har hittat på nätet.
Anledningen till att jag vill byta modem är att jag får inte mitt interna nätverk att fungera med mina bärbara datorer och skrivare.
Jag har testat med mitt nya modem och då funkar allt utom telfoni och jag har ett hemmanätverk så att jag kan skriva ut på skrivare.
Snälla hjälp!!
Elwiz är inte uppkopplad
2009-01-03, 14:42   #2

Foetus

Medlem

Foetuss avatar

Plats: Trelleborg

Registrerad: jul 2001

med bbb får man en skiva man måste köra för att få igång trådlösa.
kolla om du fick något med glocal.

http://www.minhembio.com/forum/index.php?s=dd15fd8c8426beaecf176a693a631cc4&showtopic=194305
Foetus är inte uppkopplad
2009-01-05, 21:34   #3

oerjan

Medlem

Plats: Örebro

Registrerad: feb 2006

om jag förstått dig rätt så vill du ha modemet i routat ist för bryggat läge? Det tycker jag GN borde kunna hjälpa dig med eftersom det är ett routermodem. iannatfall be dem skicka ut deras st 780wl modem istället (det är dock sämre på vissa sätt men allt är relativt)
2009-01-06, 17:53   #4

Elwiz

Medlem

Plats: Norrköping

Registrerad: jan 2009

Tack för era svar men jag är ute efter uppgifter hur jag kan logga in i mitt xavi modem så att jag kan föra över Voip uppgifterna till mitt nya modem.
Elwiz är inte uppkopplad
Senaste nyheterna

Redaktionens senaste nyhetsrubriker

Sök jobb