Permalänk
Medlem

Hjälp! Bryggning med Cisco epc2425

Hej jag har en Cisco EPC2425 från ComHem.

Problemet är att den bara har en överföringshastighet på nätverket med 100mbit. Jag köpte en D-Link DIR-855 som jag kopplade till Cisco'n.
Körde installations cd'n jag fick med från d-link, allt gick bra tills den skulle kolla internet uppkopplingen.
Har suttit och testat och labbat massor själv men utan lycka. Letat på google och ringt alla tre företagens supporter, men de gör som vanligt och skickar problemet vidare till någon av de andra företagen.

Enormt tacksam för svar!

Visa signatur

[MOBO] Rampage IV BE [CPU] 4930k @4,2 GHz [GPU] Evga GTX 1080 Classified [RAM] 32Gb Dominator Platinum 2400Mhz cl9 [PSU] AX 1200i [Chassi] 900D [OS Drive] Ocz Revodrive 3 [Storage] 1,5Tb SSD + 3Tb WD Black [Screen] Acer XB270HU [Cooling] 1540 rad 2xD5, EK block: CPU, GPU, Mobo [MAC] MBP 15" Retina [PS4] + 750Gb SSD [NAS] QNAP TVS-471 i7 16Gb 18Tb

Permalänk

Har själv försökt att brygga eländet, utan succé. Verkar inte ha någon funktion för det alls.

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Medlem

fick det att fungera nu...efter 7 timmars non stop sitta och pilla på inställningarna, fråga mig inte hur jag gjorde för jag vet inte själv. men kommer iaf ut på internet via d-link routern när den är kopplad till skit comhem's skit piss cisco router.

Visa signatur

[MOBO] Rampage IV BE [CPU] 4930k @4,2 GHz [GPU] Evga GTX 1080 Classified [RAM] 32Gb Dominator Platinum 2400Mhz cl9 [PSU] AX 1200i [Chassi] 900D [OS Drive] Ocz Revodrive 3 [Storage] 1,5Tb SSD + 3Tb WD Black [Screen] Acer XB270HU [Cooling] 1540 rad 2xD5, EK block: CPU, GPU, Mobo [MAC] MBP 15" Retina [PS4] + 750Gb SSD [NAS] QNAP TVS-471 i7 16Gb 18Tb

Permalänk
Medlem

Jag har samma prolem, men tror det hänger på ComHem supporten att "brygga" modemet så att man kan ha andra routrar etc på insidan. Ska ringa dom senare idag och försöka få dom att "Brygga" mitt modem!

Visa signatur

/Dejje

Permalänk
Medlem

Sätt din andra router i DMZ, kan enkelt göras i Cisco modemet. Bryggning behöver man ringa supporten för att få utfört.