Permalänk
Medlem

Bredbandsbolaget nere?

Verkar som Bredbandsbolaget tappat all kontakt med saker utanför sverige..?

/Dok

Permalänk
Permalänk
Medlem

Åh, tack och lov att jag inte är ensam!
Jag har precis flashat om routern och var färdig att riva loss 10 meter nätverkskabel alternativt installera om alla datorer.
Grr, detta händer nästan varje gång det är nåt problem med internet-uppkopplingen. Förra gången tror jag att det interna nätverkskorter som fick sig en rejäl service-omgång.

Jaja, nu kör man iaf med DD-WRT så det verkar ju bra.
Tur att jag iaf han ta del av dagens Steam-erbjudande innan någon snavade på kabeln i serverrummet.

Visa signatur

Det var enklare förr att skilja Asus moderkort åt:
Asus A7V -> Asus P5Q Pro -> Asus M4A88TD-V EVO/USB3

Permalänk
Avstängd
Skrivet av A7V:

(...)Jaja, nu kör man iaf med DD-WRT så det verkar ju bra.
Tur att jag iaf han ta del av dagens Steam-erbjudande innan någon snavade på kabeln i serverrummet.

Jäkla tur du hade.:D Grattis!:):D

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Verkar som det inte bara är BBB som har problem, är generalfel nånstans, märkte att jag tappa all kontakt först, kör med openDNS som självklart inte fungerar nu, swicha till BBB DNS, vissa siter fungerar, men många gör det inte, msn, yahoo messenger, massa siter i utomlands fungerar inte osv

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk

Jaha, där har jag svaret. Höll på att bli tokig förut och startade om allt i omgångar och körde resets. Sen börja allt fungera plötsligt, tills jag skulle dra igång steam.

Permalänk
Medlem

Samma här, msn och steam funkar ej :S

Visa signatur

I5 2500K 6870 windforce 915/1024 Coolit Eco
Asus P8P67 EVO Fractal design r2 XFX XXX 650w
Razer Lycosa/ Razer DA Benq G2420HD Logitech X-530

Permalänk
Avstängd

inga problem här

edit: kommer inte åt utländska siter, msn fungerar dock

Permalänk
Hedersmedlem
Visa signatur

I am a prototype for a much larger s󠅄󠅘󠅕󠄐󠅞󠅕󠅕󠅔󠄐󠅤󠅟󠄐󠅒󠅕󠄐󠅟󠅒󠅣󠅕󠅢󠅦󠅕󠅔󠄐󠅑󠅞󠅔󠄐󠅥󠅞󠅔󠅕󠅢󠅣󠅤󠅟󠅟󠅔󠄐󠅧󠅑󠅣󠄐󠅟󠅞󠅓󠅕󠄐󠅣󠅑󠅤󠅙󠅣󠅖󠅙󠅕󠅔󠄐󠅒󠅩󠄐󠄷󠅟󠅔󠄞󠄐󠄾󠅟󠅧󠄐󠅧󠅕󠄐󠅓󠅑󠅞󠄐󠅙󠅝󠅠󠅜󠅕󠅝󠅕󠅞󠅤󠄐󠅤󠅘󠅕󠄐󠅣󠅑󠅝󠅕󠄐󠅖󠅥󠅞󠅓󠅤󠅙󠅟󠅞󠅑󠅜󠅙󠅤󠅩󠄐󠅧󠅙󠅤󠅘󠄐󠅔󠅑󠅤󠅑󠄝󠅝󠅙󠅞󠅙󠅞󠅗󠄐󠅑󠅜󠅗󠅟󠅢󠅙󠅤󠅘󠅝󠅣󠄞ystem