Preliminärt sökresultat
|
|
#1 (länk) |
MackieMackMedlem Plats: Stockholm Registrerad: dec 2009 |
anslutning till lokalt nätverk saknar giltig IP-konfiguration win 7
Hej alla
Nu har jag sökt sönder google här under dagen utan att bli så mkt klokare. Inatt så fick vi påhälsning av åskan vilket resulterade i att nätverkskortet gick sönder. Jag köpte ett nytt idag och installerade och får följande "felkod": anslutning till lokalt nätverk saknar giltig IP-konfiguration. Jag kör win 7 64. Har ett adsl-modem i väggen och efter den sitter det en router. Trådlösa internetet fungerar hur bra som helst. (sitter med laptopen nu) Men speldatorn med kabelanslutning fungerar inte alls. Efter det som jag har letat på google så verkar det som att min dator inte tar fram en ip-adress automatiskt utan att jag ska ange en manuellt? Är det något som har koll på detta och har lust att hjälpa mig. Är själv totalt en sopa på sånt här och frugan börjar få stoneface med tanke på att jag suttit hela dagen. =) Mvh Mackan |
|
|
Anmäl Citera |
|
|
#2 (länk) |
Jag har även testat att avaktivera ipv6 eller vad det heter utan resultat. (läste det här i forumet).
|
|
|
Anmäl Citera |
|
|
#3 (länk) |
Jag har nu fått igång internet på datorn med sladd. Dock så slutade trådlösa att fungera. Jag hittar trådlösa men kan ej ansluta mot det. Routern jag använder är en Linksys WRT54GL. Jag har fabriksinställt routern. Det ända som jag har ändrat efter är namnet på nätverket. Någon som har koll på hur man gör för få det att lira?
|
|
|
Anmäl Citera |
|
|
#4 (länk) |
TuttfiaMedlem Plats: Norrköping Registrerad: feb 2007 |
Prova att stänga av kryptering på ditt wlan och se om det fungerar alt ändra krypteringstyp. Rensa priolistan över trådlösa nätverk kan vara en ide. Du ska även ha möjlighet att ändra kanalval för wlan på din router vilket även kan vara värt att prova.. Prova om det fungerar att ansluta mot wlan med en annan dator för att utesluta om det är routerfel eller dator fel.
Anmäl Citera |
| Verktyg | |
| Visningsval | |
Liknande trådar
|
||||
| Tråd | Skapad av | Forumdel | Svar | Senaste inlägg |
| 1394-anslutning och Anslutning till lokalt nätverk borta, HJÄLP!! | Jopzi | Internet, uppkoppling och nätverk | 3 | 2009-06-20 20:59 |
| Anslutning till lokalt nätverk | Dealman | Internet, uppkoppling och nätverk | 3 | 2007-04-27 23:20 |
| Får problem med anslutning till lokalt nätverk | ch1ck | Internet, uppkoppling och nätverk | 16 | 2006-12-30 19:32 |
| anslutning till lokalt nätverk, borta? | sotif | Internet, uppkoppling och nätverk | 3 | 2005-03-11 21:09 |
| Anslutning till lokalt nätverk 2 ???? | Fear | Microsoft Windows | 3 | 2005-02-07 00:46 |
Redaktionens senaste nyhetsrubriker
Prylar säljes, köpes, bytes och skänkes
Senaste nyhetsrubrikerna