Kräver högre grafikinställningar snabbare internet?

Permalänk

Kräver högre grafikinställningar snabbare internet?

Hej!

En fråga som jag och några vänner diskuterade häromdan då jag införskaffat ny dator, men sitter på dåligt internet.

Är det så att högre grafikinställningar kräver snabbare internet för att det ska flyta?

Ett konkret exempel.

Jag sitter med monstergaming-rigg. Har dåligt internet, säg ca 2mb ner. Jag spelar ett spel som utnyttjar hela min bandbredd på lägsta grafikinställningarna. Om jag då höjer inställningarna till max. Kommer spelet att utnyttja mer bandbredd, eller är det samma mängd information som hämtas från nätet på högsta som på lägsta?

En simpel fråga, ändock en som jag inte kan svaret på.

Tack på förhand

/Rawk

Visa signatur

Asus p8p67 PRO | i5 - 2500K med NH-U12P | MSI R6950 Twin Frozr III | Silverstone FT02B | Corsair AX850W | Corsair XMS3 8GB | Intel 320 120gb | Samsung Spinpoint f3 1TB | BenQ XL2410t | Logitech g9/g13/mx3200/z4 | Siberia v2

Permalänk
Medlem

Nej, det kommer inte utnyttja mer bandbredd. Det enda grafik-inställningarna påverkar är hur ditt grafikkort renderar spelet.

Permalänk
Medlem

Antar att det är samma mängd data som skickas till dom olika på t.ex. servern, men sen att dom olika datorerna med olika upplösningar behöver renderas annorlunda från dator till dator. all data finns ju på din dator men behöver bara en signal om position på t.ex. en gubbe från en annan dator.

Visa signatur

Dator: Asus P7P55D LE | Intel i5 750, 3,6GHz | XFX Radeon HD5870 | Corsair 4GB @ 1600mhz m DHX | Corsair H-50 | 2x SSD Intel 80gb G2 (Raid 0) | Sound-Blaster X-FI Etreme Music | Corsair 650w HX | Fractal Design Define R2 |

Foto: Nikon D80 | Nikon AF-S 18-135mm | Nikon Speedlight SB-400 |

Permalänk
Medlem

Snabbt svar: Vi säger att det laggar som fan för dig på lägsta grafik med ditt internet. Då kommer det lagga lika mycket på max grafik, inte mer eller mindre. Förutsatt att din dator klarar av spelet på max med god marginal.

Visa signatur

Dator: Duglig. Padda: Asus Eee Pad Transformer TF101.
Konsol: PS4. Telefon: Nexus 5.

Citera om ni vill ha svar.

Permalänk

Tack för svaren grabbar! Ska bli skönt å knäppa polaren på nosen

Visa signatur

Asus p8p67 PRO | i5 - 2500K med NH-U12P | MSI R6950 Twin Frozr III | Silverstone FT02B | Corsair AX850W | Corsair XMS3 8GB | Intel 320 120gb | Samsung Spinpoint f3 1TB | BenQ XL2410t | Logitech g9/g13/mx3200/z4 | Siberia v2

Permalänk
Sötast

Tillägg till ämnet.

2Mbits bredband är absolut inget *dåligt* i spelsammahang.

Du spelar lika bra 0.25 Mbit (8 gånger långsammare än 2mbit ) som på 100Mbit.