Permalänk

Hitta en ip adress

Hejsan...

Jo nu är det såhär att en kompis till mig frågade precis om det är möjligt att hitta en persons ip adress via facebook. Jag har för mig att det är möjligt men har inte kunskapen för att kunna utföra detta. Personens namn är då SANDRA MELANIE och jag vill gärna veta vem det är som gömmer sig bakom dataskärmen. Denna person har då lagt upp bilder på olika kompisar till mig och skulle någon kunna hitta ipadressen till denna person eller berätta hur man gör för att då hitta den.

MVH Jesper

Permalänk
Medlem

Det är inte möjligt att få tag på ip-adresser via Facebook. Sorry

Permalänk
Skrivet av AppCra:

Det är inte möjligt att få tag på ip-adresser via Facebook. Sorry

Så du säger att det är helt omöjligt att hitta ipadressen som då står i namnet Sandra Melanie ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av AppCra:

Det är inte möjligt att få tag på ip-adresser via Facebook. Sorry

Borde väl gå om man utvecklade en applikation som hämtar ner något från en webbserver där du har tillgång till loggarna?

Visa signatur

MSI Z370 Gaming Pro Carbon :: Intel Core i5 8600K :: Corsair 16GB DDR4 3000MHz :: MSI RTX 2070 Gaming Z
FD Define R6 Vit TG :: Corsair RMx v2 750W :: 2 x Samsung 850 EVO 250GB :: 2 x Western Digital Caviar Green 2TB
Canon EOS 60D :: Samsung Galaxy S9+

Permalänk
Medlem

Och vad ska du ha ip adressen till?

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pulchi:

Borde väl gå om man utvecklade en applikation som hämtar ner något från en webbserver där du har tillgång till loggarna?

Kräver dock att man hackar sig in i facebooks servrar. Kanske lite överkurs?

Permalänk

Okey nu har jag lyckats få tag i hennes hotmail. Går det att hitta ipadressen genom det ?

Permalänk
Skrivet av Uzor:

Och vad ska du ha ip adressen till?

Vill ta reda på vem personen är.

Permalänk

vad ska du ha ip-adressen till ? du lär ju inte få ut några uppgifter av leverantören !

Permalänk
Medlem

Du kommer aldrig kunna ta reda på vem det är genom Internet Protokoll (IP)

Har du en Ventrilo server som du är admin på? du kan ju lura in henne i den servern och få tag på IPN på det sättet.

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeeeeppee:

Så du säger att det är helt omöjligt att hitta ipadressen som då står i namnet Sandra Melanie ?

Ja.Men du kan ju skicka ett meddelande till henne med en sida som tar hennes IP men du gör som du vill.
Men med IP:t kan du bara se vart hon bor(vilken stad)

Permalänk
Skrivet av Uzor:

Du kommer aldrig kunna ta reda på vem det är genom Internet Protokoll (IP)

Har du en Ventrilo server som du är admin på? du kan ju lura in henne i den servern och få tag på IPN på det sättet.

Hon säger att hon är en tjej så.. hur hade du tänkt få en brud in på ventrilo som inte är särskilt data intresserad .. ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeeeeppee:

Hon säger att hon är en tjej så.. hur hade du tänkt få en brud in på ventrilo som inte är särskilt data intresserad .. ?

Tjejer använder numera skype, du kanske kan säga att Ventrilo är likt skype, har ingen aning men jag sa bara ett alternativ som du kan använda dig ut av.

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Skrivet av Uzor:

Tjejer använder numera skype, du kanske kan säga att Ventrilo är likt skype, har ingen aning men jag sa bara ett alternativ som du kan använda dig ut av.

Tack ändå.. men går det inte att få ipadressen genom msn eller det är precis lika svårt?

Permalänk

Jamen be om en date då

Permalänk
Medlem

Eller det är bara ett förslag, fråga vem det är? Kolla eniro.se

Visa signatur

I5-750 @ 4,0Ghz | corsair 850w | Corsair 1600mhz Dominator 8GB | samsung 1TB HDD | Crucial m4 SSD 64GB | P7P55 PRO | XFX HD 6970 | Fractal Design R2 Silver window mod | Corsair H50 watercooler
"CPU: AMD Phenom X2 [Överklockad till tre känslor]"
R2:Extended Silence Fenix

Permalänk
Medlem
Skrivet av AppCra:

Ja.Men du kan ju skicka ett meddelande till henne med en sida som tar hennes IP men du gör som du vill.
Men med IP:t kan du bara se vart hon bor(vilken stad)

Hur ser man vart en ip adress befinner sig?

//Bourne94

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem
Skrivet av bourne94:

Hur ser man vart en ip adress befinner sig?

//Bourne94

http://whatismyipaddress.com/ip-lookup t.ex.

Permalänk

maila hackalot@hotmail.com

han är grym!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tjena

Tack för hjälpen, det visste jag inte att det gick så lätt:)

//Bourne94

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem

Skicka ett medelande och fråga direkt på fb, allternativt fråga dina kompisar som har henne tillagd som vän.

Visa signatur

Lian Li A71FB, Bequiet Dark Pro 850w, Asus P9X79 pro, i7 3930k@4.7Ghz, R9 290X, H2O, 32gb ddr3, Samsung 830 128gb, 2x 1.5tb WD black, Asus Phoebus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fractaldesign:

Vad gör han för bra saker då?:P

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk

Du kan ju t.ex. öppna en webserver och be henne gå in och kolla om det ser ut?

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Hedersmedlem

Fast det där blir ju lite fel, den påstår att jag bor i Hägersten vilket ju inte stämmer. Det är däremot där som ComHem verkar ha sina gateways.

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phukkitt:

Fast det där blir ju lite fel, den påstår att jag bor i Hägersten vilket ju inte stämmer. Det är däremot där som ComHem verkar ha sina gateways.

Det stämmer inte alltid men det går att se på ett ungefär vad någon bor.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av AppCra:

Det stämmer inte alltid men det går att se på ett ungefär vad någon bor.

Väldigt stora felmarginaler, dock... Fungerar kanske bättre i staterna.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk

Du kan få tag i IP'n via hotmail men det kräver att han/hon skickar ett mail till dig, samma sak med msn fast det kräver att han/hon skickar en fil till dig eller vise versa och att du har ett program igång samtidigt som kollar upp addressen.

Visa signatur

Asus P8Z68-V Pro - Intel Core i7 2600K 3,4GHz - Corsair Cooling Hydro H60 - Corsair 8GB CL8 1600Mhz VENGEANCE - Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB Windforce - Corsair AX 750W 80+ GOLD - Corsair SSD Force 3 Series 240GB - 2x 2TB Western Digital Caviar Green - BenQ TFT 24" EW2420 - Fractal Design Arc Svart - M-Audio Audiophile 2496 - KRK Rokit 6 x2

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Varför inte bara lägga till personen på facebook?....

Att hacka sig in hit och dit är inte direkt lagligt, varför vara så tystlåten? Vill du veta vem hon är lär känna henne på rätt sätt.

Permalänk
Medlem

contact the cyber police for further information, and they will backtrace the IP

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Står att jag bor i Tyresö ^.^

Visa signatur

Chassi: H2 | Processor: Ryzen 3950x| 64GB DDR4 | 1tb m.2| Grafikkort: RTX 3070 | Nätaggregat: Corsair, 800W modulär | Tangentbord: ASUS ROG Falchion 65% MX Brown Wireless | Mus: Logitech MX518 | Skärm: 32"