Permalänk
Medlem

11-15 Mbit/s vilket ping ?

Hejsan jag har glocalnet 12-24 adsl, spelar istort sätt bara counterstrike 1.6 där ligger ja runt 50 i ping vilket är bedrövligt. har inget fps drop eller liknande. Det beror inte på datorn då jag nyss köpt ny. både hos mamma & hos pappa så är det samma sak båda har glocalnet...

Någon som vet hur jag få ner pinget ? obs pingfiltret är på lägsta. Har även testat en rad olika modem.

Tacksam för svar.

Permalänk
Medlem

Interleave är det enda som reglerar din ping, och Glocalnet kam justera detta.
Dock finns risk för packet loss, mot bättre ping.
Hör med glocalnet.

Annars har du mjukvara som gör mindre skillnad.

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem

Byta operatör. Har inte hört en bra ting om glocalnet sen jag flyttade till Sverige.
Dom är billiga, and thats it. You get what you pay for.

Det är inte alltid att ett operatör vill byta på interleaving. Speciellt om folk på supporten du pratar med inte har tillgång til DSLAM utrustning / verktyg att ändra interleaving inställningen.

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Medlem

Har du ip-telefoni också?
Isåfall så har du garanterat en interleave på. Rætt viktigt med interleave nær man har ip-telefoni.

Førøvrigt, back in the days då var 50 i ping på CS en drøm.

Permalänk
Inaktiv

Telia har en underbar peering, vilket resulterade (för mig) i en otroligt bra svarstid.

Permalänk
Medlem

Okej, då är det väl dags att byta då.. det jobbiga är att 3 månader uppsägningstid. Vilka bolag finns det ? Hur vet jag vad de har sina stationer ?

Permalänk
Medlem

När ska folk lära sig att det inte finns något som heter pingfilter........

Permalänk
Medlem

Jag hade glocalnet och dom hade möjlighet att ta bort interleaving dock så blev det ingen större skillnad vad jag kan minnas.

Visa signatur

|| MSI GE60 0ND, Core i5 3230m, 8GB RAM, GTX 660m ||
|| Samsung Galaxy Tab 7.7 ||
|| Läst: CCNA 1,2,3,4 CCNP Routing, Switching ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeleni:

Byta operatör. Har inte hört en bra ting om glocalnet sen jag flyttade till Sverige.
Dom är billiga, and thats it. You get what you pay for.

Håller inte alls med. Skulle säga precis tvärtom! Billigast(?), bra, stabila och med en i många fall helt solid support. Men det är väl som vanligt med adsl, man bör vara relativt nära telestationen. Jag är runt 400m från stationen och har Glocalnet's "upp till 24Mbit/s" och får 21-22Mbit/s hela tiden.
Men jag kan hålla med dig, Glocalnet för några år sedan var ingen höjdare, men de har blivit markant bättre. Eller så är jag den enda som är tok nöjd?

Skrivet av zeleni:

Det är inte alltid att ett operatör vill byta på interleaving. Speciellt om folk på supporten du pratar med inte har tillgång til DSLAM utrustning / verktyg att ändra interleaving inställningen.

Jag skrev precis en tråd om "problemet" här under uppkoppling/nätverk. Jag löste det genom att ringa supporten. Kul också att du skriver att Glocalnet är sämst och i nästa skede skriver du att "det är inte alltid operatören vill ändra interleave". Glocalnet gjorde precis det för mig, resultatet blev halverade pingtider. Och stabilt är det fortfarande.
Så Glocalnet är sämst men ändå mer tillmötesgående än både telia och bredbandsbolaget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

Håller inte alls med. Skulle säga precis tvärtom! Billigast(?), bra, stabila och med en i många fall helt solid support. Men det är väl som vanligt med adsl, man bör vara relativt nära telestationen. Jag är runt 400m från stationen och har Glocalnet's "upp till 24Mbit/s" och får 21-22Mbit/s hela tiden.
Men jag kan hålla med dig, Glocalnet för några år sedan var ingen höjdare, men de har blivit markant bättre. Eller så är jag den enda som är tok nöjd?

Jag skrev precis en tråd om "problemet" här under uppkoppling/nätverk. Jag löste det genom att ringa supporten. Kul också att du skriver att Glocalnet är sämst och i nästa skede skriver du att "det är inte alltid operatören vill ändra interleave". Glocalnet gjorde precis det för mig, resultatet blev halverade pingtider. Och stabilt är det fortfarande.
Så Glocalnet är sämst men ändå mer tillmötesgående än både telia och bredbandsbolaget.

Har flera kompisar som har bytt från Glocalnet pga problem, med supporten och lina.

Jag kan se att du är nöjd, 400m från stationen är inte mycket när man pratar dsl, och en av största grunder du kan köra utan interleave.

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeleni:

Har flera kompisar som har bytt från Glocalnet pga problem, med supporten och lina.
Jag kan se att du är nöjd, 400m från stationen är inte mycket när man pratar dsl, och en av största grunder du kan köra utan interleave.

Yep, jag var bara tvungen att säga något positivt efter din sågning. Då dina historier inte alls matchade mina.

Permalänk
Medlem

Bor några hundra meter från stationen, har Glocalnet 12-24Mbit/s och får 16Mbit/s och 25ms som bäst mot bredbandskollen. Riktigt dålig pingtid. Ska dock testa det där med interleave och kolla om det hjälper. Packet loss är ju dock inget trevligt men det är ju gratis att testa så varför inte?

Visa signatur

[Moderkort: Asus TUF X570-Plus Gaming] [Nätagg: Corsair AX 750W]
[Minne: G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 2x16GB] [Grafikkort: ASUS RTX 2070S]
[Processor: AMD Ryzen 7 3700X] [Hårddisk: Corsair Force Series MP510 960GB + SSDs + lagringsdiskar]

Permalänk
Avstängd

Pingen om jag inte vet helt fel är väl från där du bor till " basen" i svarstid typ.. så byta bolag eller flytta närmare är dom ända lösningarna.

Föressten mjukvara för ping dela med dig, inte så high på det där men spelar en hel del CSS och har väl 20ms på svenska servrar, och 50 på tyska..

Ligger på 20 ms på bredbandskollen , mätserver i sthlm och bor nere i östergötland motala så det är en bra bit det ändå ! har comhem :/

Permalänk
Skrivet av muut:

När ska folk lära sig att det inte finns något som heter pingfilter........

Förklara dig? Visst att begreppet "pingfilter" i sig egentligen är felaktigt, men det syftar ju på "interleave rate" - vilket definitivt är någonting som existerar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av muut:

När ska folk lära sig att det inte finns något som heter pingfilter........

När alla ISPer slutar att referera interleave som pingfilter. :<

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Medlem
Skrivet av micke_930:

Bor några hundra meter från stationen, har Glocalnet 12-24Mbit/s och får 16Mbit/s och 25ms som bäst mot bredbandskollen. Riktigt dålig pingtid. Ska dock testa det där med interleave och kolla om det hjälper. Packet loss är ju dock inget trevligt men det är ju gratis att testa så varför inte?

Vad får du mot sunet?
Sen kan man ju testa uppkoppling mot t.ex www.pingtest.net
Vet dock inte hur bra och relevant den är men jag får 0 jitter och 0 packet loss hela tiden.

Skrivet av Demonoidz:

När alla ISPer slutar att referera interleave som pingfilter. :<

Faktum är att killen jag pratade med på Glocalnet idag sa "interleave" och inget annat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

Vad får du mot sunet?
Sen kan man ju testa uppkoppling mot t.ex www.pingtest.net
Vet dock inte hur bra och relevant den är men jag får 0 jitter och 0 packet loss hela tiden.

Har ingen packet loss och 0 jitter nu med interleave på. Får 31ms till pingtest.

Visa signatur

[Moderkort: Asus TUF X570-Plus Gaming] [Nätagg: Corsair AX 750W]
[Minne: G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 2x16GB] [Grafikkort: ASUS RTX 2070S]
[Processor: AMD Ryzen 7 3700X] [Hårddisk: Corsair Force Series MP510 960GB + SSDs + lagringsdiskar]

Permalänk
Medlem
Skrivet av micke_930:

Har ingen packet loss och 0 jitter nu med interleave på. Får 31ms till pingtest.

Eftersom du också har Glocalnet kan du kolla här > #12176185

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

Eftersom du också har Glocalnet kan du kolla här > #12176185

Trevligt, har nu ringt Glocalnet och med interleave på 0 får jag 11ms utan försämring på packet loss eller jitter.

Visa signatur

[Moderkort: Asus TUF X570-Plus Gaming] [Nätagg: Corsair AX 750W]
[Minne: G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 2x16GB] [Grafikkort: ASUS RTX 2070S]
[Processor: AMD Ryzen 7 3700X] [Hårddisk: Corsair Force Series MP510 960GB + SSDs + lagringsdiskar]

Permalänk
Medlem
Skrivet av sprvn:

Har du ip-telefoni också?
Isåfall så har du garanterat en interleave på. Rætt viktigt med interleave nær man har ip-telefoni.

Førøvrigt, back in the days då var 50 i ping på CS en drøm.

Av ren nyfikenhet, när och var skulle detta ha varit då menar du? Tror inte jag spelade något online-spel innan ADLS kom och då hade man ju 3-8ms konstant!

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net