Anonymous stänger ned internet på lördag

Permalänk

Anonymous stänger ned internet på lördag

http://www.bgr.com/2012/03/28/anonymous-hackers-plan-to-shut-...

Någon som tror sig veta vad som kommer hända?

Inte omöjligt att det händer något litet, som att de hackar .gov-sidor etc som sist

UPPDATERING!
https://twitter.com/#!/anonops/status/171942749359181824
Anonymous säger att det var fake alltihop

Permalänk
Medlem

man kan inte stänga ner internet annat än någon extrem naturkatastrof likt att solen slocknar.

Visa signatur

||| i7 3930k ||| Asus RAMPAGE IV EXTREME ||| 3-WAY SLI MSI GeForce GTX 680 2048MB |||
||| Corsair SSD Force 3 Series 180GB ||| Corsair AX 1200W 80+ Gold ||| Corsair 16GB (4x4096MB) CL8 1600Mhz |||
||| Dell U3011 30''|||

Permalänk
Avstängd

De måste hacka ner otroligt många ISP (internet leverantörer). Det lär ta otroligt lång tid att göra det för hela världen. Det är inte lika lätt som att trycka på en shut down knapp precis. De måste vara otroligt många typ ca 100 pers för att kunna lägga ner internet för oss alla inom några timmar.

Permalänk
Medlem

Tror inte de kan lyckas. Är däremot inte så insatt, och hoppas jag har fel. Låter spännande.

Visa signatur

Richard aka inkui

Permalänk
Medlem

Och hur fan stänger man av Internet då? *facepalm* Ska dom ta en sax och klippa alla fiberkablar eller? Orkar alla tjockis bakom Anonymous gå utanför dörren till källaren ens?

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Permalänk
Medlem

Räcker med att hacka 13 servrar.

Visa signatur

Jag ser ner på folk som särskriver!

Permalänk
Medlem

Läs det som står i länken och ni förstår vad dom menar.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Inaktiv

Hacka .gov sidor är inget annat än ddos som sedan återställs. Dom kan ju försöka göra något annat än köra sina trista automatiserade småprogram för att hävda sig som . Patetiska småbarn, rent ut sagt.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av hersol:

man kan inte stänga ner internet annat än någon extrem naturkatastrof likt att solen slocknar.

Skrivet av Alle22:

De måste hacka ner otroligt många ISP (internet leverantörer). Det lär ta otroligt lång tid att göra det för hela världen. Det är inte lika lätt som att trycka på en shut down knapp precis. De måste vara otroligt många typ ca 100 pers för att kunna lägga ner internet för oss alla inom några timmar.

Skrivet av Mordarosten:

Och hur fan stänger man av Internet då? *facepalm* Ska dom ta en sax och klippa alla fiberkablar eller? Orkar alla tjockis bakom Anonymous gå utanför dörren till källaren ens?

Skrivet av ozric:

Räcker med att hacka 13 servrar.

Det de siktar på är att sänka de 13bas DNS servrarna som sedan alla andra DNSer speglar informationen från med väldigt kort cache. Orsaken till lokala speglingar av DNS är förbättrad accesstid, men deras cache har ingen direkt redundans, dvs kan inte ersätta de 13 basnoderna om de skulle gå ner.

Effekten blir att du kan inte gå in på www.google.se då namnet behöver gå via en DNS för att översättas till en IP. Du kan däremot skriva in 64.233.183.104 direk och komma till Google.se

Så i effekt är internet fortfarande full fungerande, bara att DNS inte fungerar. Så de som kan navigera med IP adresser eller vars tjänster går direkt till IP istället för en webbdomänadress klarar sig finfint.

Det är i alla fall vad jag läste om A's sänka internet projekt.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Säger bara lycka till.
Men om de lyckas så har jag Skyrim.

Visa signatur

Bildskärm: Acer 27" WQHD 170Hz 2560x1440
Datorsystem: AMD Ryzen 3600 @4.0GHz - Nvidia RTX 3060 - ASUS TUF GAMING X570-PLUS - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimitar - Corsair VOID Wireless

Permalänk
Hjälpsam

OBS!!!! JAG UPPMANAR INGEN TILL ATT GÖRA DETTA, JAG ÄR INTE ANONYM, ENDAST INFO SOM LIGGER OFFENTLIGT PÅ NÄTET OM EVENTET OCH HUR DET FUNGERAR OBS!!!

----------------------------------------------------------------------- 01001111 01110000 01100101 01110010 01100001 01110100 01101001 01101111 01101110 01000111 01101100 01101111 01100010 01100001 01101100 01000010 01101100 01100001 01100011 01101011 01101111 01110101 01110100 ----------------------------------------------------------------------- ___ _ _ ___ _ _ _ / _ \ _ __ ___ _ _ __ _| |_(_)___ _ _ / __| |___| |__ __ _| | | (_) | '_ \/ -_) '_/ _` | _| / _ \ ' \ | (_ | / _ \ '_ \/ _` | | \___/| .__/\___|_| \__,_|\__|_\___/_||_| \___|_\___/_.__/\__,_|_| |_| ___ _ _ _ | _ ) |__ _ __| |_____ _ _| |_ | _ \ / _` / _| / / _ \ || | _| |___/_\__,_\__|_\_\___/\_,_|\__| ----------------------------------------------------------------------- 01001111 01110000 01100101 01110010 01100001 01110100 01101001 01101111 01101110 01000111 01101100 01101111 01100010 01100001 01101100 01000010 01101100 01100001 01100011 01101011 01101111 01110101 01110100 ----------------------------------------------------------------------- "The greatest enemy of freedom is a happy slave." To protest SOPA, Wallstreet, our irresponsible leaders and the beloved bankers who are starving the world for their own selfish needs out of sheer sadistic fun, On March 31, anonymous will shut the Internet down. ----------------------------------------------------------------------- In order to shut the Internet down, one thing is to be done. Down the 13 root DNS servers of the Internet. Those servers are as follow: ****** By cutting these off the Internet, nobody will be able to perform a domain name lookup, thus, disabling the HTTP Internet, which is, after all, the most widely used function of the Web. Anybody entering "http://www.google.com" or ANY other url, will get an error page, thus, they will think the Internet is down, which is, close enough. Remember, this is a protest, we are not trying to 'kill' the Internet, we are only temporarily shutting it down where it hurts the most. While some ISPs uses DNS caching, most are configured to use a low expire time for the cache, thus not being a valid failover solution in the case the root servers are down. It is mostly used for speed, not redundancy. We have compiled a Reflective DNS Amplification DDoS tool to be used for this attack. It is based on AntiSec's DHN, contains a few bugfix, a different dns list/target support and is a bit stripped down for speed. The principle is simple; a flaw that uses forged UDP packets is to be used to trigger a rush of DNS queries all redirected and reflected to those 13 IPs. The flaw is as follow; since the UDP protocol allows it, we can change the source IP of the sender to our target, thus spoofing the source of the DNS query. The DNS server will then respond to that query by sending the answer to the spoofed IP. Since the answer is always bigger than the query, the DNS answers will then flood the target ip. It is called an amplified because we can use small packets to generate large traffic. It is called reflective because we will not send the queries to the root name servers, instead, we will use a list of known vulnerable DNS servers which will attack the root servers for us. DDoS request ---> [Vulnerable DNS Server] <---> Normal client requests \ | ( Spoofed UDP requests | will redirect the answers | to the root name server ) | [ 13 root servers ] * BAM Since the attack will be using static IP addresses, it will not rely on name server resolution, thus enabling us to keep the attack up even while the Internet is down. The very fact that nobody will be able to make new requests to use the Internet will slow down those who will try to stop the attack. It may only lasts one hour, maybe more, maybe even a few days. No matter what, it will be global. It will be known. ----------------------------------------------------------------------- download link in ***** ----------------------------------------------------------------------- The tool is named "ramp" and stands for Reflective Amplification. It is located in the \ramp\ folder. ----------> Windows users In order to run "ramp", you will need to download and install these two applications; ****** The Winpcap driver is a standard library and the TOR client is used as a proxy client for using the TOR network. It is also recommended to use a VPN, feel free to choose your own flavor of this. To launch the tool, just execute "\ramp\launch.bat" and wait. The attack will start by itself. ----------> Linux users The "ramp" linux client is located under the \ramp\linux\ folder and needs a working installation of python and scapy. ----------------------------------------------------------------------- "He who sacrifices freedom for security deserves neither." Benjamin Franklin We know you wont' listen. We know you won't change. We know it's because you don't want to. We know it's because you like it how it is. You bullied us into your delusion. We have seen you brutalize harmless old womans who were protesting for peace. We do not forget because we know you will only use that to start again. We know your true face. We know you will never stop. Neither are we. We know. We are Anonymous. We are Legion. We do not Forgive. We do not Forget. You know who you are, Expect us.

* Eftersom att texten innehåller uppmuntran till brottsliga handlingar har vissa detaljer raderats. *

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk

Bra att dom förvarnar iallafall så man får koll mail och blocket sent på fredagen.

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem

Sorry för noobfråga, är inte så insatt. Hur får man reda på vilken IP hemsidor har så att man kan surfa även om detta går igenom?

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Men jaha, så dom menar att dom tar ner "internet" bara för att dom kanske lyckas ta ner DNS-servrarna?
Visst, för en vanlig svensson fungerar det säkert på, men nästan alla spel tex använder IP-adresser, bara att backa upp alla era favorit-sidors IP om ni nu är rädda att dom ska lyckas.

swelockers.com = 81.201.220.164
google.se = 173.194.32.55
inet.se = 193.104.112.20
formula1.com =195.69.153.8
www.yr.no =160.68.205.237
alliances.commandandconquer.com = 212.100.228.209
swedbank.se = 164.10.45.63
nordea.se = 92.43.121.128
twitter.com = 199.59.150.39
youtube.com = 173.194.32.34

"
facebook
66.220.158.74

aftonblaskan
192.71.238.76
144.63.250.10

svenskaspel
193.235.19.143

skandia
194.114.243.36

battlelog
31.222.133.87
"

Speciellt tack till winmaan för att ha hjälpt till!

Någon som vill ha några adresser så fixar jag det och lägger till det i min post.

Permalänk

nslookup www.google.se i windows
dig www.google.se eller nslookup www.google.se i deflesta linuxdistar och mig veterligen OSX samt *BSD och Solaris

dessa komandon kör man via powershell eller cmd i windows och terminalen på unix/linux.

alternativt att använda ngn webbtjänst ex. http://www.zoneedit.com/lookup.html

förtydligade posten lite
Permalänk

Varför varna några dagar innan? väl bättre å göra det typ 30 minuter innan man gör det, nu kommer förmodligen "folk" försöka stoppa attackerna eller nåt, vet inte riktigt hur det funkar

Permalänk
Medlem
Skrivet av TorrentKatten:

nslookup www.google.se i windows
dig www.google.se eller nslookup www.google.se i deflesta linuxdistar och mig veterligen OSX samt *BSD och Solaris

dessa komandon kör man via powershell eller cmd i windows och terminalen på unix/linux.

alternativt att använda ngn webbtjänst ex. http://www.zoneedit.com/lookup.html

Om man sitter på mIRC skriver man bara "/dns sweclockers.com"
Mycket smidigt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaio:

Men jaha, så dom menar att dom tar ner "internet" bara för att dom kanske lyckas ta ner DNS-servrarna?
Visst, för en vanlig svensson fungerar det säkert på, men nästan alla spel tex använder IP-adresser, bara att backa upp alla era favorit-sidors IP om ni nu är rädda att dom ska lyckas.

swelockers.net = 81.201.220.164
google.se = 173.194.32.55
inet.se = 193.104.112.20

Någon som vill ha några adresser så fixar jag det och lägger till det i min post.

Gärna http://www.formula1.com också, samt http://www.yr.no

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Jag tvivlar på att detta kommer ha någon märkbar effekt för de flesta internetanvändarna. Att de skulle klara att ta ner alla rotservrarna låter inte troligt. Servrarna har ddos'ats förut utan större effekt.

http://www.ripe.net/internet-coordination/news/industry-devel...

Det är ju inte heller 13 individuella servrar det handlar om, utan varje rotserver består av många servrar (eller noder) på många olika platser. "Vår" rotserver, i.root-servers.net drivs av autonomica/netnod, består av 38 servrar på olika platser.

http://www.root-servers.org/
http://www.netnod.se/dns/iroot

Detta är även en intressant länk.

http://www.cricketondns.com/post.cfm/could-a-ddos-attack-agai...

Visa signatur

Dator 1 | Intel Core i7-4770K @ 4,6Ghz | Corsair H100i | Asus Z87-A | Crucial DDR3 BallistiX Sport 2x8GB 1600Mhz CL9 | KFA2 GTX 980TI HOF | Corsair TX650W | Intel 335 240GB | LG 24" + Philips 27" + Philips 27" | Fractal Design R3 |
Dator 2 | Intel Xeon W3520 | TRUE Spirit 120M | Asus Rampage II Extreme | Patriot Viper II Sector7 3x2GB 1600Mhz CL8 | PNY 8800 Ultra | Intel 330 120GB |

Permalänk
Medlem

Det jag inte fattar är att våra ISPs som tex TELIA här i sverige har ju egna DNS som går emot våra "interna" servers inom sverige, det skulle väll bara bli problem då när vi försöker gå in på sidor utanför sverige. eller så kan man ju bara använda IP så är det inga probs?

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piece of Cake:

Fixat!

Permalänk
Medlem

De vill som sagt inte stänga ner internet, bara gör det svårt för vanliga svensson att använda det.

De har sagt innan att de aldrig tänker stänga ner internet, det är ju trots allt deras enda kommunikation etc också. Finns ingen anledning för dem att göra det.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaio:

Men jaha, så dom menar att dom tar ner "internet" bara för att dom kanske lyckas ta ner DNS-servrarna?
Visst, för en vanlig svensson fungerar det säkert på, men nästan alla spel tex använder IP-adresser, bara att backa upp alla era favorit-sidors IP om ni nu är rädda att dom ska lyckas.

swelockers.net = 81.201.220.164
google.se = 173.194.32.55
inet.se = 193.104.112.20
formula1.com =195.69.153.8
www.yr.no =160.68.205.237
Någon som vill ha några adresser så fixar jag det och lägger till det i min post.

Gärna https://alliances.commandandconquer.com/login/auth om det går <3

Visa signatur

| Core i7-9700k | 32 GB Ram | RTX 2080 |

Permalänk
Medlem

blev alliances.commandandconquer.com, tror du kan komma till login därifrån!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alle22:

De måste hacka ner otroligt många ISP (internet leverantörer). Det lär ta otroligt lång tid att göra det för hela världen. Det är inte lika lätt som att trycka på en shut down knapp precis. De måste vara otroligt många typ ca 100 pers för att kunna lägga ner internet för oss alla inom några timmar.

Tvek om det bara skulle behövas 100 pers för att ta ner alla ISP

Visa signatur

Gaming Rigg: Cooler Master HAF X - Asus P8P67 PRO - Corsair 4gb 1333mhz - Intel Core i5 2500k - Sapphire radeon 6950 2GB - 1tb spinpoint f3 HDD - XFX Black edition 750w
KringRustning: Mus: Logitech G500 - Tangentbord: Logitech G110 - Headset: Ace Edge SX500

Permalänk
Medlem

Funkar väl med detta: http://www.selfseo.com/find_ip_address_of_a_website.php ? Hm, den får upp en annan IP för Google.se i jämförelse med Xiao?

Iaf, tänkte på en sak: detta är ju lite fördelaktigt om man har en grej man vill buda på på tradera utan konkurrens!

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jezpur:

Tvek om det bara skulle behövas 100 pers för att ta ner alla ISP

Säg hur många ISP det finns runt i världen så mycket tvek är det att de är mindre än många tiotal pers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Funkar väl med detta: http://www.selfseo.com/find_ip_address_of_a_website.php ? Hm, den får upp en annan IP för Google.se i jämförelse med Xiao?

Iaf, tänkte på en sak: detta är ju lite fördelaktigt om man har en grej man vill buda på på tradera utan konkurrens!

Xaio*

Klart det finns online-tjänster som gör samma sak, men när man ändå sitter på mIRC så går det snabbt och bara dra en /dns "copy-paste" enter, done.
Men google har många adresser, tog du google.se?
Visserligen fick jag upp en till nu, 173.194.32.63, dom har inte bara 1 utan flera servrar, bara att när man kör via google.se blir det random.
Hur som vilken som helst fungerar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaio:

Xaio*

Klart det finns online-tjänster som gör samma sak, men när man ändå sitter på mIRC så går det snabbt och bara dra en /dns "copy-paste" enter, done.
Men google har många adresser, tog du google.se?
Visserligen fick jag upp en till nu, 173.194.32.63, dom har inte bara 1 utan flera servrar, bara att när man kör via google.se blir det random.
Hur som vilken som helst fungerar.

Jopp, google.se skrev jag. Och jag märkte också att båda fungerar, så det är ju inga konstigheter där

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather