Permalänk
Medlem

Kolla firewall restrictions

Hej jag undrar hur man kollar följande på en MacBook: Check your network ports for firewall restrictions, turn proxy IP's off etc.

Skulle vara väldigt tacksam ifall någon kunde hjälpa mig eftersom då kanske jag kommer kunna spela league of legends på min MacBook

Permalänk
Keeper of the Bamse

ptja... har du några stängda portar i din brandvägg? Det låter som att du inte riktigt "kommer ut".

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

ptja... har du några stängda portar i din brandvägg? Det låter som att du inte riktigt "kommer ut".

Vet ej hur kollar man det?:)

Permalänk
Avstängd

vad hittade du på nätet?

Permalänk
Rekordmedlem

Du har nog troligen det klassiska problemet med att du behöver öppna portar i din router, det är sällsynt att en firewall i datorn inte sköter sig automatiskt.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Du har nog troligen det klassiska problemet med att du behöver öppna portar i din router, det är sällsynt att en firewall i datorn inte sköter sig automatiskt.

Hur öppnar jag olika portar i min router?:)

Permalänk
Rekordmedlem

Du kan börja med att söka på dess namn och portforward, och om du dessutom skriver ut vilken router du har här i forumet så kanske nån kan hjälpa dig med att ställa in den.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.