Verktyg Visningsval
2012-05-11, 11:06   #1

DeXZoR

Medlem

DeXZoRs avatar

Plats: Uddevalla

Registrerad: jun 2006

Set att se om mit fiber är aktivera ?

Hej alla jag undrar om det det finns möjlighet att kolla när och om en fiber är aktivert så man kan börja använda det

jag vet datumet då dom sa att dom skulle aktivera det men man vet ju alldrig kanske blir någon dag tidigare eller likande så undrar om det finns något set att ha koll på det så jag kan kolla lite då och då om det är i gång elller inte
CPU: Intel Core i7 2600K 4,4GHz HD: Corsair SSD Force GT 120GB. 2xHD2TB WD GP SATA-600 64MB, Caviar Green Power MOBO: Asus MAXIMUS IV EXTREME GPU: ASUS 680 DirectCUII TOP Minnen: G.Skill 8GB CL11 2133Mhz Ripjaws Gaming Låda: Corsair Obsidian 800D
Mus: Logitech G500 Tangentbord: QPAD: MK-85 Musmatta: Steelseries icemat
DeXZoR är uppkopplad nu
2012-05-11, 11:09   #2

Gaston85

Medlem

Plats: Örebro

Registrerad: mar 2009

Koppla in nätverksladden och testa?
2012-05-11, 11:10   #3

DeXZoR

Medlem

DeXZoRs avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Gaston85 Visa inlägg
Koppla in nätverksladden och testa?
hehe ja det har jag så klart gjort funkar inte
CPU: Intel Core i7 2600K 4,4GHz HD: Corsair SSD Force GT 120GB. 2xHD2TB WD GP SATA-600 64MB, Caviar Green Power MOBO: Asus MAXIMUS IV EXTREME GPU: ASUS 680 DirectCUII TOP Minnen: G.Skill 8GB CL11 2133Mhz Ripjaws Gaming Låda: Corsair Obsidian 800D
DeXZoR är uppkopplad nu
2012-05-11, 11:10   #4

Xedious

Medlem

Xediouss avatar

Registrerad: jul 2009

"Ethernet" lyser på din router när det är igång. Förövrigt så aktiveras det den dagen de säger..
Corsair Carbide 500R | Asus Sabertooth | i5 3570k @4.4Ghz | Corsair H50 | Corsair Vengeance 16GB 1600MHz | GeForce 580 (ASUS DCII) | Corsair AX 850W | Corsair Force 3 120GB | OCZ Vertex 2 60GB | 1TB WD Green |
Xedious är inte uppkopplad
2012-05-11, 11:10   #5

Deathdevil

Medlem

Plats: Skåne

Registrerad: aug 2011

Enklaste är väl ändå att koppla in i fiberuttaget och se ifall du har en internetanslutning allternativt testa via bredbandsbolaget och se ifall du får hastigheten.

Till största sannolikhet så får du inte det då det nästintill aldrig händer att man får det tidigare än avtalat då det har med kontraktet att göra.

Inte för att vara elak men snälla. Förbättra stavningen i inlägget. Det är näst intill omöjligt att läsa rubriken t.ex.
*Sätt att se om mitt fiber är aktiverat?*

Deathdevil är inte uppkopplad
2012-05-11, 16:12   #6

Xedious

Medlem

Xediouss avatar

Registrerad: jul 2009

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Deathdevil Visa inlägg
Enklaste är väl ändå att koppla in i fiberuttaget och se ifall du har en internetanslutning allternativt testa via bredbandsbolaget och se ifall du får hastigheten.

Till största sannolikhet så får du inte det då det nästintill aldrig händer att man får det tidigare än avtalat då det har med kontraktet att göra.

Inte för att vara elak men snälla. Förbättra stavningen i inlägget. Det är näst intill omöjligt att läsa rubriken t.ex.
*Sätt att se om mitt fiber är aktiverat?*
Läs sign.
"Det är jag som är Stav felet här på forumet (Dyslexi)"
Corsair Carbide 500R | Asus Sabertooth | i5 3570k @4.4Ghz | Corsair H50 | Corsair Vengeance 16GB 1600MHz | GeForce 580 (ASUS DCII) | Corsair AX 850W | Corsair Force 3 120GB | OCZ Vertex 2 60GB | 1TB WD Green |
Xedious är inte uppkopplad
2012-05-11, 17:39   #7

DeXZoR

Medlem

DeXZoRs avatar

Tack för era svar ha en bra hälg
DeXZoR är uppkopplad nu
2012-05-11, 18:28   #8

ZaInT

Medlem

ZaInTs avatar

Plats: På snedden i Dirty South

Registrerad: dec 2001

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Xedious Visa inlägg
Läs sign.
"Det är jag som är Stav felet här på forumet (Dyslexi)"
Många dyslektiker kan faktiskt stava "vanligt" om de tar sig tid att läsa igenom vad de skrivit några gånger.
Sweclockers är inte en spelchatt eller en sökhjälp, det är ett diskussionsforum. Vi använder fullständiga meningar, vi tänker på stavning och interpunktion. Läs igenom ditt inlägg innan du postar det. Använd Google & Prisjakt innan du skapar en tråd.
Om du inte lägger mer än en minut på din fråga, förvänta dig inte att någon ska lägga mer än 30 sekunder på ett svar.
ZaInT är inte uppkopplad
2012-05-12, 10:00   #9

FoxOne

Medlem

FoxOnes avatar

Plats: ―

Registrerad: feb 2006

Citat:
Ursprungligen inskrivet av ZaInT Visa inlägg
Många dyslektiker kan faktiskt stava "vanligt" om de tar sig tid att läsa igenom vad de skrivit några gånger.
Jupp, jag har dyslexi.. Det enda det innebär att det tar lite längre tid för mig att skriva ett inlägg och att jag tar hjälp av tex stavningskontroll i min webbläsare. Är duktigt trött på alla som generellt åberopar (påstådd) dyslexi till höger och vänster. Samt att man ser att många av de stavfelen/grammatikfelen som görs knappast har något med dyslexi att göra.
2012-05-12, 10:05   #10

FX9

Medlem

FX9s avatar

Plats: Falun

Registrerad: jul 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av FoxOne Visa inlägg
Jupp, jag har dyslexi.. Det enda det innebär att det tar lite längre tid för mig att skriva ett inlägg och att jag tar hjälp av tex stavningskontroll i min webbläsare. Är duktigt trött på alla som generellt åberopar (påstådd) dyslexi till höger och vänster. Samt att man ser att många av de stavfelen/grammatikfelen som görs knappast har något med dyslexi att göra.
Word!
Folk är så hemska på att stava att det är skrämmande för den kommande generationen. Hoppas det bara är internet-syndrom eller nåt liknande. Att de kan stava men bryr sig inte eftersom det bara är nåt litet forum som ska läsa det.
2012-05-12, 16:09   #11

DeXZoR

Medlem

DeXZoRs avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av FoxOne Visa inlägg
du är dock lite fel utte då det finns olika grader av hur grov dyslexi man har
DeXZoR är uppkopplad nu
2012-05-12, 17:27   #12

FoxOne

Medlem

FoxOnes avatar

Plats: ―

Registrerad: feb 2006

Citat:
Ursprungligen inskrivet av DeXZoR Visa inlägg
Hur menar du att jag är fel ute?
2012-05-13, 07:12   #13

ZaInT

Medlem

ZaInTs avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av FX9 Visa inlägg
Word!
Folk är så hemska på att stava att det är skrämmande för den kommande generationen. Hoppas det bara är internet-syndrom eller nåt liknande. Att de kan stava men bryr sig inte eftersom det bara är nåt litet forum som ska läsa det.
Jag har redan börjat se tecken på den här ignoransen hos kundtjänster och liknande, stavning är helt enkelt inte en prioritet längre. Otroligt tragiskt, men inte oväntat med tanke på "språkutvecklingen" de senaste 10 åren.

Citat:
Ursprungligen inskrivet av DeXZoR Visa inlägg
Självklart, men du stavar ju en hel del bättre i tråden än du gjorde i rubriken vilket bevisar min poäng en del.
Sweclockers är inte en spelchatt eller en sökhjälp, det är ett diskussionsforum. Vi använder fullständiga meningar, vi tänker på stavning och interpunktion. Läs igenom ditt inlägg innan du postar det. Använd Google & Prisjakt innan du skapar en tråd.
Om du inte lägger mer än en minut på din fråga, förvänta dig inte att någon ska lägga mer än 30 sekunder på ett svar.
ZaInT är inte uppkopplad
2012-05-13, 07:39   #14

Demonoidz

Medlem

Demonoidzs avatar

Plats: Chernobyl

Registrerad: mar 2009

Citat:
Ursprungligen inskrivet av ZaInT Visa inlägg
Jag har redan börjat se tecken på den här ignoransen hos kundtjänster och liknande, stavning är helt enkelt inte en prioritet längre. Otroligt tragiskt, men inte oväntat med tanke på "språkdegraderingen" de senaste 10 åren.

Självklart, men du stavar ju en hel del bättre i tråden än du gjorde i rubriken vilket bevisar min poäng en del.
Fixed! Haha(:
2012-05-14, 03:17   #15

ZaInT

Medlem

ZaInTs avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Demonoidz Visa inlägg
Fixed! Haha(:
ZaInT är inte uppkopplad
Senaste nyheterna

Redaktionens senaste nyhetsrubriker