Permalänk
Medlem

Jobbig reklam

Har fått något skit på datorn eller något tror jag. Endel ord är understrukna i kommentarer på youtube tex. Samt så är det en länk där ser ut såhär:
http://i.imgur.com/91tQkmO.png

Ord som jag har sett som understrukna är women/guys/kvinnor. Använder chrome kollade om det var likadant i firefox och det var det. Någon som vet vad problemt är och hur jag ska kunna fixa det?

Visste inte riktigt vart jag skulle lägga tråden. Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

Ja prova gå in i kontrollpanelen till Program osv. där man avinstallerar saker.
Sortera på datum och kolla runt datumet du började få problem.. Det är säkert en sån där "toolbar" program som brukar följa med småprogram som installeras utöver det man vill, om man inte hänger med vid installationen och klickar ur dem.

Avinstallera skiten helt enkelt.

Visa signatur

Beställ aldrig soppa från en enbent servitör.

Permalänk
Medlem

Har gjort det men det verkar inte funka. Har avinstallerat allt som jag laddat ner den senaste veckan. "datum och kolla runt datumet du började få problem." Det ligger en reklamflik under "problem" där.

Permalänk
Medlem

Det är en malware. Ladda ner malware antibyte och skanna hela datorn. Det kommer tas bort

Glöm inte ta bort allt skit som den lägger i karantänen, då det oxå är skit egentligen!

Visa signatur

Citera för svar :)

Intel 3770k / Msi Mpower / 980 TI / 16gb 1600mhz Corsair Vengeance / H100i / Silverstone Strider 1000w Gold / Samsung 830 128gb / Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem

Kör en sån scan nu med malwarebytes anti-malware program. Hur lång tid kommer det att ta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Julleee:

Kör en sån scan nu med malwarebytes anti-malware program. Hur lång tid kommer det att ta?

Hur långt är ett snöre ?

Det beror på din hårdvara och hur många filer som ska skannas , några timmar om du har mycke data.

Visa signatur

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najsisen:

Det är en malware. Ladda ner malware antibyte och skanna hela datorn. Det kommer tas bort

Glöm inte ta bort allt skit som den lägger i karantänen, då det oxå är skit egentligen!

Det funkade inte

Permalänk
Medlem

Fixade det. Det var ett tillägg i webbläsaren som hette "BrooWse2seave 3.8"

Tack för hjälpen.