Permalänk

Begränsad Åtkomst?

Hejsan!
Har sökt massa men inte hittat någon lösning till mitt problem. Så vi testar här med!

Jag köpte en ny Laptop för ett tag sen, en ACER M3 serises ma50 och koppla upp den mot mitt wifi. Allt fungerade som det skulle, inga konstigheter.
Efter ett tag så bytte jag lösenord till mitt WIFI och efter det går det inte att koppla upp laptoppen. Alla andra datorer och telefoner går att koppla upp utan några problem. Men när jag koppla upp den här datorn så får jag bara upp "Begränsad Åtkomst". Alltså det funkar inte.

När jag sätter i Nätverkskabel så fungerar det som det ska utan några konstigheter..
Det skumma är att jag inte får/behöver skriva in något lösen när jag ska ansluta till WIFi utan det som händer är att det automatiskt ansluter till mitt WIFI när jag trycker på anslut. Fast jag har bytt Lösen.. Sen kommer det upp en text där det står att det tar längre tid än vanligt att ansluta och till sist får jag upp texten "Begränsad åtkomst".

Någon vänlig själ som kan tänkas veta vad det beror på och hur man löser det?

Tack!
/Spac3mak3r

Permalänk

Antar att du kör windows? Gå in under nätverkscenter, välj hantera trådlösa nätverk och ta bort ditt nätverk från den listan, du kommer då få skriva in det igen när du försöker koppla upp mot det.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk

Ja, du måste ta birt det gamla närverket fysiskt.
Jag kan också få begränsad åtkomst om jag inte valt mellan "hem nätverk" eller "jobb nätverk"...

Permalänk
Skrivet av tooobe:

Antar att du kör windows? Gå in under nätverkscenter, välj hantera trådlösa nätverk och ta bort ditt nätverk från den listan, du kommer då få skriva in det igen när du försöker koppla upp mot det.

Japp det stämmer!
Åh det fungerade, Stora tack till dig!!
Haha tack för sjukt snabbt och bra svar! Kanon!

Problemet löst

Skickades från m.sweclockers.com