Verktyg Visningsval
2013-06-23, 00:45   #1

piccololento

Medlem

piccololentos avatar

Registrerad: apr 2013

Tele2 mobilt bredband långsamt!

Tjena!
Har ett mobilt bredband från Tele2 som jag körde utan problem förra året men det här året (används endast på sommaren) vill det inte jobba lika bra! Jag har ca 11kb/s nedladdning med 3pluppar och 4g. Den var mycket bättre för några dagar sedan, då hade jag nog 9-10mb/s nedladdning, men helt plötsligt gav den bara 11kb/s. Kan det bero på att jag har surfat upp min datamängd för månaden och då har de begränsat hastigheten till så lite.
Tack på förhand!

Jag har till och med högre uppladdning än nedladdning
piccololento är inte uppkopplad
2013-06-23, 21:29   #2

s73N1s

Medlem

s73N1ss avatar

Plats: Kalmar

Registrerad: mar 2011

Gå in på http://www.tele2.se/ och sedan loggar du in på mitt tele2 så kan du se ifall du har förbrukat allt, annars kan det vara lite driftstörningar i ditt område, det kan annars vart så att många använde masten samtidigt så att det blir överbelastat. Men börja med att kolla så du inte har förbrukat din mängd
s73N1s är inte uppkopplad
2013-06-23, 21:37   #3

tysonayt

Medlem

tysonayts avatar

Plats: Helsingborg

Registrerad: maj 2007

Det låter definitivt som att de har begränsat din hastighet.

Citera för svar!
tysonayt är inte uppkopplad
2013-06-23, 22:13   #4

Idleworks

Medlem

Plats: Kungsbacka

Registrerad: apr 2011

Förstår inte hur folk kan ha begränsning på datamängd.

ligger på 1TB efter en vecka. Har Telenor 4G upp till 80 (obegränsad mängd data)

Skickades från m.sweclockers.com

Senast redigerad av Idleworks 2013-08-07 klockan 23:02. Anledning: Fixade bildlänken
2013-06-23, 22:33   #5

s73N1s

Medlem

s73N1ss avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Idleworks Visa inlägg
Förstår inte hur folk kan ha begränsning på datamängd.

[img]https://vittfarne.net/ssl_host/swec/...6BCDECBB1D.png[/img]
ligger på 1TB efter en vecka. Har Telenor 4G upp till 80 (obegränsad mängd data)

hur kan du ha obegränsad datamängd? hade inte telenor ett tak på 100gig?
2013-06-24, 14:15   #6

piccololento

Medlem

piccololentos avatar

Registrerad: apr 2013

Citat:
Ursprungligen inskrivet av tysonayt Visa inlägg
Det låter definitivt som att de har begränsat din hastighet.
Citat:
Ursprungligen inskrivet av s73N1s Visa inlägg
Gå in på http://www.tele2.se/ och sedan loggar du in på mitt tele2 så kan du se ifall du har förbrukat allt, annars kan det vara lite driftstörningar i ditt område, det kan annars vart så att många använde masten samtidigt så att det blir överbelastat. Men börja med att kolla så du inte har förbrukat din mängd
Tack för hjälpen! Tele2 hade gjort fel tydligen (jag ringde dem), de sa inte vad de hade gjort för fel men tele2 ordnade det och nu funkar det normalt med 20mb/s!

Edit: Jag hade inte förbrukat datamängden
piccololento är inte uppkopplad
2013-06-25, 00:08   #7

Idleworks

Medlem

Citat:
hur kan du ha obegränsad datamängd? hade inte telenor ett tak på 100gig?
Telenor ändrade alla 100GB till 200 GB och sedan till obegränsat. Detta efter massor med klagomål.
Har även ett tvillingkort i min ipad obegränsad surf är dock inte så vanlig på mobila bredband.

2013-06-25, 19:19   #8

s73N1s

Medlem

s73N1ss avatar

Citat:
Telenor ändrade alla 100GB till 200 GB och sedan till obegränsat. Detta efter massor med klagomål.
Har även ett tvillingkort i min ipad obegränsad surf är dock inte så vanlig på mobila bredband.

Låter ju super bra själv har man tele2 80gig/månad, tar slut väldigt fort.

Jag gick in på telenors hemsida och där kan jag bara se att deras "största" är på 12gig? verkar ju jättekonstigt...

Har dock hört att ifall man beställer 4g abonemang som företag så har de speciella abonemang med obegransad data trafik, är det de du har?
2013-06-26, 20:51   #9

Idleworks

Medlem

Citat:
Låter ju super bra själv har man tele2 80gig/månad, tar slut väldigt fort.

Jag gick in på telenors hemsida och där kan jag bara se att deras "största" är på 12gig? verkar ju jättekonstigt...

Har dock hört att ifall man beställer 4g abonemang som företag så har de speciella abonemang med obegransad data trafik, är det de du har?
Beställer du som företag hos Tele2 eller Tre får du obegränsad data. Väljer du telenor som företag får du betala 12kr/dag när du går över 100GB.

Jag har inte som företag. Jag är bunden till Telenor i 24 månader (sedan oktober 2012). Då var det obegränsat (telenor förbehåller sig rätten att begränsa hastigheten om man använder mer än 100GB). Sedan började de begränsa folk som kom över gränsen. Efter massor med klagomål ändrade de till 200GB och sedan la de ner gränsen.

De som vill ha 4G nu får 12GB som max. Tror att det blir billigare (får mer data) med ett kontantkort hos telenor än deras egna abonnemang.

2013-06-26, 21:07   #10

Dalton Sleeper

Medlem

Dalton Sleepers avatar

Plats: Linköping

Registrerad: sep 2003

Citat:
Beställer du som företag hos Tele2 eller Tre får du obegränsad data. Väljer du telenor som företag får du betala 12kr/dag när du går över 100GB.

Jag har inte som företag. Jag är bunden till Telenor i 24 månader (sedan oktober 2012). Då var det obegränsat (telenor förbehåller sig rätten att begränsa hastigheten om man använder mer än 100GB). Sedan började de begränsa folk som kom över gränsen. Efter massor med klagomål ändrade de till 200GB och sedan la de ner gränsen.

De som vill ha 4G nu får 12GB som max. Tror att det blir billigare (får mer data) med ett kontantkort hos telenor än deras egna abonnemang.

Jag hade för mig att tre la till tak för flera år sedan?
1: Intel Core i7-3930K | 32GB Corsair Dominator GT | Asus Rampage IV Extreme x79 | 2 x Windforce 7970 OC 3GB | 2 x Samsung Pro 840 512GB | Corsair AX1200i | Samsung LE40C655 40" | BenQ W1070 135" | Pioneer HTP-070 5.1 | Windows 8.1 Pro x64
2: Intel Core i7-4700HQ | 32GB RAM | Intel HM87 Express | GTX 780M | 17" | Windows 8.1 x64 |
Dalton Sleeper är uppkopplad nu
2013-06-26, 21:22   #11

Idleworks

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Dalton Sleeper Visa inlägg
Jag hade för mig att tre la till tak för flera år sedan?
Inte företagsabonnemangen

http://www.tre.se/Foretag/Mobilt-bredband/3Bredband/

Senast redigerad av Idleworks 2013-08-07 klockan 23:03. Anledning: Fixade bildlänken
2013-06-26, 21:34   #12

JSvanberg

Medlem

Plats: Kalix

Registrerad: okt 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av piccololento Visa inlägg
Tjena!
Har ett mobilt bredband från Tele2 som jag körde utan problem förra året men det här året (används endast på sommaren) vill det inte jobba lika bra! Jag har ca 11kb/s nedladdning med 3pluppar och 4g. Den var mycket bättre för några dagar sedan, då hade jag nog 9-10mb/s nedladdning, men helt plötsligt gav den bara 11kb/s. Kan det bero på att jag har surfat upp min datamängd för månaden och då har de begränsat hastigheten till så lite.
Tack på förhand!

Jag har till och med högre uppladdning än nedladdning
vad sa tele2 supporten?
JSvanberg är inte uppkopplad
Senaste nyheterna

Redaktionens senaste nyhetsrubriker