Permalänk
Medlem

lan skämt :)

hej jag sitter på ett lan just nu och undrar om någon har några roliga skämt

t.ex är ute efter att stänga av en kompis dator på mitt nätvärk
eller
annat bus (via internet då)

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk

Länka till meatspin i hidden link
= Profit???

Permalänk
Medlem

bind "mouse1" "kill"

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem

Koppla en trådlös musmottagare till hans USB när han inte ser, sitt och stör hans mus medans han spelar.

Visa signatur

Chassi: Svart, PSU: 230 volt, Moderkort: Stort, CPU: Med fläkt, Minne: Tappat, GPU: Klarar MsPaint jättebra, Hårddiskar: Stor och liten, Mus: Med rullhjul, Tangentbord: Svenskt, Skärm: Platt

Permalänk
Medlem

Måste göra ont att ha nätvärk.

Permalänk
Medlem

jag minns en gång på DHW när en lite för hetsig CS spelare satt mitt i mot mej o slog i bordet o hade sej var gång han dog o tro mej de var ofta.

min hämnd blev min usb styrda sam luncher som jag träffa hans tinning med mitt under ett game. aldrig sett en människa skita på sej på de viset.

han kasta sej bakåt så han landa på rygg. studdsa upp o börja skrika o ha sej o undra vem som gjorde de. jag stälde mej upp o undra om han skulle fortsätta slå o ha sej så jag kunde fortsätta få han att skita på sej. han fatta piken o de blev ett lungt DHW o mina bordsgrannar tyckte jag var kung.

Visa signatur

ORD POLISER O FOLK SOM STÖR SEJ PÅ SÄTTET JAG SKRIVER HITTA ER EN VETTIG MENING ME LIVET IST FÖR SOM I MITT FALL HACKA PÅ EN MED ETT HANDIKAP. FÖR DE E BARA TRÖTTSAMT

Permalänk
Skrivet av TheCadde:

Koppla en trådlös musmottagare till hans USB när han inte ser, sitt och stör hans mus medans han spelar.

Kung!

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Medlem

Ta en bit tejp och tejpa över lasern på musen då de är på toa/ute och gör något annat. Alltid skoj att sitta och se folk sno runt med musen undrandes vafan den inte funkar för

Visa signatur

| Ibland lättroad |

Permalänk
Medlem

Brukar ändra lite i hostfilen när vi lanar (om det är någon som t.ex sitter för mycket på facebook).

t.ex facebook = playnation
youtube = playnation
osv

Detta har dock oftast varit accepterat och inte behövt göras varje gång eftersom att personen har lärt sig sin läxa

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Koppla in en trådlös mus i kompisens dator när han lirar CS ^^ Sjukt kul att se deras reaktion när hela skärmen snurrar!

EDIT: TheCadde var före xD

Visa signatur

| i7 6700K | GTX 980 | Noctua NH-D15 | Samsung 950 PRO NVMe 256GB | 120GB Corsair SSD | 250GB Samsung 840 Evo | 1TB Lagring | 16GB Ram | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Surface Pro 4 i5 för anteckningar i studier | Lenovo Thinkpad T490 i7 för utveckling och övriga studier |

Permalänk
Medlem

Vet inte vad som funkar på lan - men jag brukar köra ctrl+alt+pil ner med mina jobbarkompisar... Har kört det i fyra år nu, och de har fortfarande inte fattat vad som är fel. De går och hämtar IT-supporten, och när han/hon kommer upp till oss så är skärmen rättvänd igen på något mystiskt vis...

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk
Moderator
Brons i quiz
Skrivet av Llhweiir:

Vet inte vad som funkar på lan - men jag brukar köra ctrl+alt+pil ner med mina jobbarkompisar... Har kört det i fyra år nu, och de har fortfarande inte fattat vad som är fel. De går och hämtar IT-supporten, och när han/hon kommer upp till oss så är skärmen rättvänd igen på något mystiskt vis...

jag kommer ihåg det när man gjorde på skolans datorer. men det fungerar inte på windows 7 :(....

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem

Ta en screenshot av skrivbordet, lägg den som bakgrundsbild och dölj skrivbordsikoner och aktivitetsfält. Voila - datorn har visst låst sig.

Eller skriv shutdown -r -t 60 i en .bat-fil och lägg den i Autostart-mappen.

Permalänk

På hans dator går du in på Chrome store, söker på Ncage och lägger till den som tillägg i webbläsarn.
Den kommer göra så alla bilder i webbläsaren ändras till bilder på Nicolas Cage.
(Ncage kan vara lite buggigt, men ska funka. Funkar bara på Google Chrome)

Visning

Dold text
Visa signatur

Chassi: Corsair 350D ljuddämpad Moderkort: MSI Z87M Gaming Processor: i7 4770k @4.5 Ghz Processorkylare: Be Quiet Dark Rock Pro 3. Grafikkort: Asus 780 DCII Minnen: Corsair 1600Mhz 8GB. SSD: Samsung Evo 256GB Lagringsenhet: Seagate Barracuda 7200rpm 1TB Nätagg: Corsair AX860 Tangentbord: Ducky Shine 3 TKL MX RED Högtalare: Argon 7450A Hörlurar: Dt 770 pro 80Ω + Fiio e10 Mikrofon: Modmic 4.0 Mus: Qpad 5k

Permalänk

Ett simpelt skämt är väl att byta startsidan till t.ex. redtube eller något liknande med en video direkt. Eller ändra en massa saker i datorn, typ ändra ikoner och namn på internet, spel och sånt

Visa signatur

Gaming är inte en hobby. Det är en livsstil!

Permalänk
Skrivet av EvilWord:

jag kommer ihåg det när man gjorde på skolans datorer. men det fungerar inte på windows 7 :(....

jo då, funkar på min skoldator med win 7, fast på min är det alt gr + valfri pil

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900X MB: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT AORUS Ultimate Xtreme WaterForce WB RAM: 32GB 3200 MT/s CL 16 Trident Z RGB SSD: WD Black SN750 1 TB PSU: ASUS ROG Loki 1000W SFX-L Skärm: Alienware AW3423DW

Permalänk
Medlem

Jag råkade ha några buntband i fickan från tidigare på dagen som jag gjorde av med på folks möss och hörlurar och annat. Var inte alls poppis, tur jag hade med avbitare också!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schackmannen:

jo då, funkar på min skoldator med win 7, fast på min är det alt gr + valfri pil

Jag tror det beror på grafikkortets drivrutiner om de stödjer denna "pivot-funktion" eller inte.
Jag kan ha fel, men tror att interna intel-grafikkorten så gott som alltid brukar stödja detta, men jag är inte säker på att det brukar funka på ATI/Nvidia kort.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk

ctrL+alt+pil funkar på windows 7 :D:D:D:D:D:D:D:D:D
Koppla in ett trådlöst tangentbord i hans dator och tryck på random knappar.
hehe

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

Permalänk
Medlem

Allt man enkelt kan återställa är godkända skämt enligt mig. Vet en del lan jag varit på där personer fått installera om Windows för folk varit inne och tagit bort saker de inte kunde återställa, sådanna "skämt" är INTE okey. Favoriter här är extra USB mus och printscreen +dölja skrivbordsikoner

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: Asus P8P67, Intel i5-2500k, Asus 7970 DCII, 8gb ram, 300gb velociraptor
Server: Asus Rampage II, Intel i7-980x, 6970 ref, 30gb ram, SASUC8I + 8st 2tb diskar + 1st 128gb SSD

Permalänk
Avstängd

En pannkaka i cd-läsaren (hämtat ur verkligheten från ett lan jag var på en gång i tiden, för en sisådär 15 år sen).

Visa signatur

Hur jävla svårt kan det vara att inte särskriva?!

Permalänk

En annan rolig sak att göra är att ändra alla Windowsljud till t.ex. Wilhelm scream.

Dold text
Visa signatur

Chassi: Corsair 350D ljuddämpad Moderkort: MSI Z87M Gaming Processor: i7 4770k @4.5 Ghz Processorkylare: Be Quiet Dark Rock Pro 3. Grafikkort: Asus 780 DCII Minnen: Corsair 1600Mhz 8GB. SSD: Samsung Evo 256GB Lagringsenhet: Seagate Barracuda 7200rpm 1TB Nätagg: Corsair AX860 Tangentbord: Ducky Shine 3 TKL MX RED Högtalare: Argon 7450A Hörlurar: Dt 770 pro 80Ω + Fiio e10 Mikrofon: Modmic 4.0 Mus: Qpad 5k

Permalänk
Medlem

Variant på tejp skämtet.
Ta genomskinlig tejp och tejpa på insidan av USB kontakten för skärm och/eller mus.
Sätt tillbaka kontakten där den satt.

Den stackars personen kommer att felsöka, kolla om någon har tejpat laser sensorn på musen (och inte hitta något där).
Sätta i kontakten i annan USB port (och missa att den är tejpad) utan att det fungerar bättre där.

En variant är att tejpa nätverkskabeln på samma sätt, men det upptäcks oftast första gången offret drar ut kontakten.

Visa signatur

Dator: MSI X570 Tomahawk, AMD 5600x, 64 GB RAM, 2xNVMe, 2xSATA SSD, 10 GBit NIC, Grafik Nvidia 3060 12 GB RAM
Skärm: Dell U3821DW 38" ultrawide Bärbar dator: MBA M1
Synology DS1821+ (10Gbit) - Dockers, VM, Surveillance Station 9 kameror
DS3612xs (10Gbit) - Backup sparas till denna från ovan
Skrev jag något vettig? "Tumme up":a så vet jag att det fanns nytta i min post.

Permalänk
Skrivet av dagbro:

Ta en screenshot av skrivbordet, lägg den som bakgrundsbild och dölj skrivbordsikoner och aktivitetsfält. Voila - datorn har visst låst sig.

Eller skriv shutdown -r -t 60 i en .bat-fil och lägg den i Autostart-mappen.

En annan variant är printscreen på skrivbordet, lägg som bakgrund och sen gå in i aktivitetshanteraren och döda Explorer.exe... Då funkar varken ikoner, startmeny eller högerklick, och det är enkelt att fixa tillbaka allt genom att i aktivitetshanteraren välja Ny Aktivitet > Explorer

Permalänk
Skrivet av AltUnderCtrl:

På hans dator går du in på Chrome store, söker på Ncage och lägger till den som tillägg i webbläsarn.
Den kommer göra så alla bilder i webbläsaren ändras till bilder på Nicolas Cage.
(Ncage kan vara lite buggigt, men ska funka. Funkar bara på Google Chrome)

Visning

Jag dog precis.

Best. tips. ever.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AltUnderCtrl:

På hans dator går du in på Chrome store, söker på Ncage och lägger till den som tillägg i webbläsarn.
Den kommer göra så alla bilder i webbläsaren ändras till bilder på Nicolas Cage.
(Ncage kan vara lite buggigt, men ska funka. Funkar bara på Google Chrome)

Visning

Hahaha, stor WTF på den här!
Vem kommer på nåt sånt här egentligen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av AltUnderCtrl:

En annan rolig sak att göra är att ändra alla Windowsljud till t.ex. Wilhelm scream.

Är det där seriöst (att samma skrik är med i alla de filmerna) eller är det nån som har ändrat?

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piece of Cake:

Är det där seriöst (att samma skrik är med i alla de filmerna) eller är det nån som har ändrat?

Det är seriöst
Kolla här för mer info om denna återanvända ljudinspelning!
http://en.wikipedia.org/wiki/Wilhelm_scream
(ursäkta OT)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gustav-P:

Variant på tejp skämtet.
Ta genomskinlig tejp och tejpa på insidan av USB kontakten för skärm och/eller mus.
Sätt tillbaka kontakten där den satt.

Den stackars personen kommer att felsöka, kolla om någon har tejpat laser sensorn på musen (och inte hitta något där).
Sätta i kontakten i annan USB port (och missa att den är tejpad) utan att det fungerar bättre där.

En variant är att tejpa nätverkskabeln på samma sätt, men det upptäcks oftast första gången offret drar ut kontakten.

Klister på kontaktytan låter inte så bra?

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 PRO REV B3 | CPU: Intel Core i5 2500K | GPU: GTX 980 DirectCU II 4GB |
PSU: 850W Gold

Permalänk
Medlem

Lägga screenmates i autostarten är kul.. speciellt när det regnar ner får och apelsiner

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------