Dator känner inte av ethernet kabel

Permalänk
Medlem

Dator känner inte av ethernet kabel

tjenare, jag har en dell opitlex 755 som inte känner av ethernet kabeln, var femte sekund ungefär så blinkar det till vid ethernet porten, datorn känner av kabeln men det försvinner efter 3 sekunder. testat flera olika ställen, hemma och kontoret, olika ethernet kablar osv men det har inte fungerat. Jag har formaterat om datorn till ett annat os men det har inte heller fungerat, någon som upplevt detta tidigare och kan hjälpa mig? fråga på om jag har varit otydlig!

Permalänk
Medlem

Och du har installerat drivrutinerna till nätverkskortet ?

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karaff:

Och du har installerat drivrutinerna till nätverkskortet ?

ja

Permalänk
Medlem

Och du har alltså testat med olika kablar och mot olika utrustningar i andra änden ?

Både raka och korsade kablar ?

Inget skräp i kontakten så kabeln inte går helt in ?

Ser du in i kontakten så inga stift fått stryk ?

Du förväxlar inte med kontakten till modem som kan finnas på vissa maskiner ?

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk

Hej 007onex

Prøv at tage et kig i denne fejlsøgningsguide fra Microsoft: http://bit.ly/1m9K1Hl

Hvis ingen af de foreslåde løsninger virker, så send mig dit servicetag i en privat besked, så ser jeg gerne nærmere på problemet.

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell | Social Media & Communities Professional
Følg os på Twitter: @DellLyssnar og Facebook

Visa signatur

Vi på Dell Sociala Medier hanterar frågor som gör gällande befintliga beställningar och produkter som kunder fortfarande har garanti på.

Tyvärr kan vi inte svara på sälj- och marknadsföringsfrågor.

Det går utmärkt att kontakta oss på Facebook, Twitter (@DellLyssnar) och här på forumet - både i trådar och genom privata meddelanden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karaff:

Och du har alltså testat med olika kablar och mot olika utrustningar i andra änden ?

Både raka och korsade kablar ?

Inget skräp i kontakten så kabeln inte går helt in ?

Ser du in i kontakten så inga stift fått stryk ?

Du förväxlar inte med kontakten till modem som kan finnas på vissa maskiner ?

Skrivet av DellCare:

Hej 007onex

Prøv at tage et kig i denne fejlsøgningsguide fra Microsoft: http://bit.ly/1m9K1Hl

Hvis ingen af de foreslåde løsninger virker, så send mig dit servicetag i en privat besked, så ser jeg gerne nærmere på problemet.

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell | Social Media & Communities Professional
Følg os på Twitter: @DellLyssnar og Facebook

tack för alla svar! problemet är löst!
det var så att när jag hade fixat den så var den fullt fungerande, den låg hemma ett tag sedan så behövdes den så då tog pappa ut den och körde in nätverkskabeln, och då var nätverkskabeln lite trasig så den tryckte undan alla pinnar i porten