USB-WLAN-Nätverksskort som använder Windows WLAN-GUI

Permalänk

USB-WLAN-Nätverksskort som använder Windows WLAN-GUI

Hejhej

Jag letar efter ett trådlöst nätverkskort som går per USB. Det är till min kusins farmor så GUIt bör se ut som det brukar. Det vi tänkte oss var att den skulle använda Windows GUI när man kopplar in sig på nätverk t ex. T ex såhär:

Och inte såhär:

Kanske man är tvungen att använda "Brand-GUI:t" om det ska köras på 5 GHz eller AC? Någon som vet?

Vi tycker att Clas Ohlsson är lite trist på datagrejer ibland så vi tycker att Kjell & Co blir bra så blir det inte för mycket att välja på. Vi hittade då dessa:
http://www.kjell.com/sortiment/dator-kringutrustning/natverk/...
(Vi bockar i USB2 och USB3)

Någon här på forumet som vet vilka nätverkskort som kör vanligt Windows-GUI? Eller om någon har några bra argument till att använda Brand-GUI så lyssnar jag. (Det är ju ändå ett diskussions-forum)

Visa signatur

PC: Windows 10 Pro x64 | ASUS Z270 ROG MAXIMUS IX CODE | Intel i7 7700K 4.2 GHz | Crucial 2x8GB@2400MHz | ASUS GeForce GTX 1070 8GB DUAL OC | Samsung 960 EVO 500GB | WD Red 2TB | Corsair TX650M 650W | Deepcool Tesseract ATX

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har en TP-Link nano grej som jag har köpt på NetOnNet. Den använder Windows inbyggda gränssnitt.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

Installera bara drivrutinen och inte hela programpaketet, då slipper du tillverkarens gui.

Visa signatur

Medlem #14

Permalänk
Skrivet av JenzA:

Installera bara drivrutinen och inte hela programpaketet, då slipper du tillverkarens gui.

Funderade också lite på man skulle kunna göra så.

Hur brukar man göra då rent praktiskt? Någon som har ett exempel på hur ni gjort? För man får ju en CD oftast med USB-donet. Ska man kanske då kryssa bort allt som dyker upp på skärmen (t ex D-Links installations-GUI ) när man sätter in CDn, och sedan gå till Enhetshanteraren och klicka på det nya Device:et (som kanske har någon gul triangel) och sen klicka lite. Sedan efter några klickningar väljer man en mapp på CDn som drivrutiner installerats ifrån. Kanske så?

Visa signatur

PC: Windows 10 Pro x64 | ASUS Z270 ROG MAXIMUS IX CODE | Intel i7 7700K 4.2 GHz | Crucial 2x8GB@2400MHz | ASUS GeForce GTX 1070 8GB DUAL OC | Samsung 960 EVO 500GB | WD Red 2TB | Corsair TX650M 650W | Deepcool Tesseract ATX