Permalänk

Tips till bra router.

Hej behöver tips till bra router (kan inget om ämnet)

Behov:
-ADSL2
-WIFI

Permalänk
Medlem

Du behöver en router med inbyggt adsl-modem.

1. Gå till prisjakt
2. Leta upp kategorin routrar
3. Bocka i att du vill ha modem inbyggt
4. Välj och vraka

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Instämmer med föregående talare.

Här är en länk med förifyllda val (trådlös + ADSL2):

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=v721#rparams=m=s1801173...

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av maacan123:

Hej behöver tips till bra router (kan inget om ämnet)

Behov:
-ADSL2
-WIFI

Har du inget modem redan? Brukar annars ingå när man tecknar bredband.

Visa signatur

NZXT Phantom 410 (Vit) | i5 3570k@4.2GHz | Asus P8Z77-V LE | Corsair Vengeance LP 1600MHz 16GB | Gigabyte GTX 670 Windforce OC @1GHz | Seagate 600 480GB | Corsair HX750 | Cooler Master 212 Evo

Permalänk
Permalänk
Permalänk

Ser ut att vara en WNDR3700 med ADSL-modem inbyggt. Jag har en WNDR3700 som jag tycker är mycket bra (har 100/100)

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Medlem

Du har fortfarande inte svarat på frågan om du får ett modem från ISP.

Skrivet av maacan123:

Bumping är inte tillåtet, läs reglerna.

Visa signatur

NZXT Phantom 410 (Vit) | i5 3570k@4.2GHz | Asus P8Z77-V LE | Corsair Vengeance LP 1600MHz 16GB | Gigabyte GTX 670 Windforce OC @1GHz | Seagate 600 480GB | Corsair HX750 | Cooler Master 212 Evo

Permalänk
Skrivet av Cheesier:

Du har fortfarande inte svarat på frågan om du får ett modem från ISP.

Bumping är inte tillåtet, läs reglerna.

Antagligen inte då jag ber råd? Varför inte svara på posten istället för att ge helt ointressant och orelaterad information.
Att bumping inte var tillåtet visste jag inte.

Permalänk
Medlem

Jag har begränsad erfarenhet av Netgear men i båda fallen så hade jag en del problem med dom faktisk. De slutade svara och jag tvingade starta om dem flera gånger under konfigurationen. Och ibland blev den seg som sirap. Ja, det var säkert måndagsexemplar men två på raken gör att jag hellre väljer Asus eller nå't.

Och ja, det kan mycket väl vara relevant om du har fått modem av din ISP eller inte utifrån vissa aspekter av denna diskussion och om det inte framgår med all tydlighet så förlorar man inget på att vara lite ödmjuk och tona ner attityden. Annars hamnar man på ignorera och får inge mer hjälp.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av maacan123:

Antagligen inte då jag ber råd? Varför inte svara på posten istället för att ge helt ointressant och orelaterad information.

Ointressant och orelaterat? Är väl i högsta grad relevant om du får ett modem från ISP eller inte.

Får/har du inte ett modem skulle jag nog köpa billigast möjliga ADSL modem och sen en vanlig router, skönt om man flyttar eller får anslutning på annat vis.

Vad är det för leverantör du har? Låter konstigt att du inte får med ett modem.

Visa signatur

NZXT Phantom 410 (Vit) | i5 3570k@4.2GHz | Asus P8Z77-V LE | Corsair Vengeance LP 1600MHz 16GB | Gigabyte GTX 670 Windforce OC @1GHz | Seagate 600 480GB | Corsair HX750 | Cooler Master 212 Evo

Permalänk
Skrivet av maacan123:

Antagligen inte då jag ber råd? Varför inte svara på posten istället för att ge helt ointressant och orelaterad information.
Att bumping inte var tillåtet visste jag inte.

Att be dig om extra information för att om möjligt kunna hjälpa dig, är det ointressant och orelaterat?

Sen skall du läsa reglerna innan du börjar posta frågor, tar inte lång tid.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av maacan123:

Hej behöver tips till bra router (kan inget om ämnet)

Det är en bra router som behöver tips, alltså? Åkeeej...

Permalänk
Medlem
Skrivet av maacan123:

Antagligen inte då jag ber råd? Varför inte svara på posten istället för att ge helt ointressant och orelaterad information.
Att bumping inte var tillåtet visste jag inte.

Det var mig en dryg jävel. Varför vi frågar är för att en router med modem är bra mycket dyrare än en router utan modem. Så om din ISP redan gett dig ett modem (vilket de brukar göra) så sparar du ganska många hundralappar.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |