Väldigt konstigt fel på nätverket. Archer C7

Permalänk
Medlem

Väldigt konstigt fel på nätverket. Archer C7

Hej.

Köpte en TP-LINK archer C7 AC1750 för nån månad sen då jag använder 5 ghz anslutning väldigt mycket och jag hörde att TP-LINK hade bra säkerhet.
Har dock stött på ett väldigt konstigt fel som jag inte får nån bukt på. Och som jag hoppas nån grym människa här har något bra svar på.

Varje gång jag laddar ner nått via Utorrent så lägger anslutningen till min dator av. Bara denna dator som det gäller, alla andra anslutna enheter i nätverket funkar felfritt när jag får detta problem. Det verkar som att jag tappar all åtkomst till internet, förutom i Utorrent som fortsätter ladda ner.

När jag kör felsökningen i windows så får jag upp 2 olika fel. Ena gången kan det stå DNS fel. Uppstått nå fel i DNS namn matchning eller nå sånt.
Andra gången kan det stå att jag måste starta om routern då den tappat anslutningen.

Felet kommer bara när jag laddar ner via utorrent. Har ej haft detta problem med någon tidigare router.
Allt fungerar så fort jag dragit ut sladden till routern en liten stund och sen provar igen.

1. Varför fortsätter utorrent funka att ladda ned på när all annan anslutning på datorn dör ?

2. Hur löser jag detta problem ?

Permalänk
Medlem

Har du uppdaterat till senaste firmwaren för routern?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800XASUS Prime X570-P64 GB DDR4WD Black SN850 M.2 - 1TBNvidia GeForce GTX 1060 6 GBCorsair RM750X V2DEEPCOOL GAMMAXX L240 V2Fractal Design Define R5