Permalänk
Medlem

Problem med stängda portar

Hej!

Jag har ett problem som är en aning oroande. När jag testar portar på sidor som "yougetsingal" eller "canyouseeme" så är alla portar jag testar stängda. Detta i sig har inte skapat problem förut, eller rättare sagt har jag aldrig kollat upp det innan jag började försöka mig på server hosting och sådant. Problemet kvarstår även när alla portar är öppnade i både min router (RT-AC66U) och min brandvägg. Samma sak händer även när jag kör direkt från modemet. Detta skulle kunna förklara mina svårigheter att connecta till mina dedikerade servrar.

Det jag funderar på nu är vad som skulle kunna ligga bakom det här? Kan min ISP blockera alla portar till infinity eller är det något annat som skulle kunna busa till det?

Permalänk
Medlem

Oftast när man kollar såna sidor så stämmer det inte om du inte har något program som använder den porten just då.
Jag skulle rekommendera att om du är osäker installera pfportchecker och testa med den, då vet ud med säkerhet.
http://portforward.com/help/portcheck.htm

Visa signatur

AMD 1090T // Vulcan 1866MHz 7-10-10-29 // HD6950 2GB // Crucial M4 128GB // Seasonic S12 500w (inköpt 2006)
Laptop Acer 17": Intel 3210M // 8GB Ram // GT640M // Samsung 830 256GB
Laptop MSI 17": Intel 4200H // 8GB Ram // GTX850 // Samsung 830 256GB
Laptop Lenovo: AMD 7640HS // 16GB RAM // RTX4060 // Samsung 960Pro 512GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lehto:

Oftast när man kollar såna sidor så stämmer det inte om du inte har något program som använder den porten just då.
Jag skulle rekommendera att om du är osäker installera pfportchecker och testa med den, då vet ud med säkerhet.
http://portforward.com/help/portcheck.htm

Alla portar är stängda här med! Jag testade att boota med så få andra program som möjligt bara för att utesluta att det är ett virusprogram som sabbar. Underligt.

Permalänk
Medlem

Har du låst mac-adress till lokalt IP?
Bytt nätverkskort i burken?

Visa signatur

AMD 1090T // Vulcan 1866MHz 7-10-10-29 // HD6950 2GB // Crucial M4 128GB // Seasonic S12 500w (inköpt 2006)
Laptop Acer 17": Intel 3210M // 8GB Ram // GT640M // Samsung 830 256GB
Laptop MSI 17": Intel 4200H // 8GB Ram // GTX850 // Samsung 830 256GB
Laptop Lenovo: AMD 7640HS // 16GB RAM // RTX4060 // Samsung 960Pro 512GB

Permalänk
Medlem

Hur är det med brandvägg på din dator? är den igång? om ja, har du öppnat rätt portar i den också?

Visa signatur

Medlem #14

Permalänk
Medlem

Har du bahnhof och sitter under NAT kan du inte öppna portar mot internet. Sedan måste du ha något program som svarar på porten du testar. Jag brukar ta en minecraftserver för att jag redan har några sådana liggandes och det är skitlätt att ändra porten.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lehto:

Har du låst mac-adress till lokalt IP?
Bytt nätverkskort i burken?

Jag har faktiskt låst macadressen dock svarar portarna ej. Inte ens när ett program använder porten.
Fast jag tror att det kan lösa sig då min server numera är tillgänglig ifrån internet. Nu återstår det bara att testa att spela.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JenzA:

Hur är det med brandvägg på din dator? är den igång? om ja, har du öppnat rätt portar i den också?

Jag har lagt till regler för alla portar som används. Får hoppas att det löser sig nu.