Enormt problem med packetfront drg 500

Permalänk

Enormt problem med packetfront drg 500

Hej, igår så var jag i kontakt med Bahnhof support då jag fått fel hastighet fått 10/10 istället för 100/10. Vi ringde Bahnhof igår och dom sa att vi skulle återställa våran fiber Box som sitter på väggen. Den boxen delar ut internet till våran router. Efter vi återställde den så fungerar inte våran fiber Box. Vi kopplar direkt från boxen till datorn med sladd.

Nu till problemet, jag får inget internet överhuvudtaget, datorn får ingen ip adress och då inget internet.

Något som har haft samma problem med sin fiber Box?

Om du har haft samma problem hur löste du då problemet?

Detta är ganska viktigt då jag inte har något internet överhuvud taget...

Bahnhof support är inte mycket till hjälp.

Karlstad opennet.

Skickades från m.sweclockers.com

Packetfronten är fiber boxen.

Permalänk
Rekordmedlem

Vad indikerar drg 500 enheten på sina dioder ? Använder du rätt port på den, dvs vet du att du är ansluten till en dataport och inte till tv eller telefon ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Vad indikerar drg 500 enheten på sina dioder ? Använder du rätt port på den, dvs vet du att du är ansluten till en dataport och inte till tv eller telefon ?

På dioderna där uppe så lyser på knappen och jord Globen blinkar. Dioderna vid Sladd uttaget blinkar exakt lika som det gjorde då det fungerade. Jag kör i dom uttagen jag har använt innan till internet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Vad indikerar drg 500 enheten på sina dioder ? Använder du rätt port på den, dvs vet du att du är ansluten till en dataport och inte till tv eller telefon ?

På dioderna där uppe så lyser på knappen och jord Globen blinkar. Dioderna vid Sladd uttaget blinkar exakt lika som det gjorde då det fungerade. Jag kör i dom uttagen jag har använt innan till internet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av ClumpyAbbe:

På dioderna där uppe så lyser på knappen och jord Globen blinkar. Dioderna vid Sladd uttaget blinkar exakt lika som det gjorde då det fungerade. Jag kör i dom uttagen jag har använt innan till internet.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag förmodar att jordgloben ska lysa fast när den har internetaccess? Har du provat stänga av den en lite längre tid eller resetat den flera gånger ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Jag förmodar att jordgloben ska lysa fast när den har internetaccess? Har du provat stänga av den en lite längre tid eller resetat den flera gånger ?

Har ej haft den avstängd en längre tid. Kanske skulle sagt det men den går inte att återställa längre, gör exakt samma sak som innan men inte ett skit händer då jag försöker återställa den.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Jag förmodar att jordgloben ska lysa fast när den har internetaccess? Har du provat stänga av den en lite längre tid eller resetat den flera gånger ?

Har ej haft den avstängd en längre tid. Kanske skulle sagt det men den går inte att återställa längre, gör exakt samma sak som innan men inte ett skit händer då jag försöker återställa den.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av ClumpyAbbe:

Har ej haft den avstängd en längre tid. Kanske skulle sagt det men den går inte att återställa längre, gör exakt samma sak som innan men inte ett skit händer då jag försöker återställa den.

Skickades från m.sweclockers.com

Bryt strömmen en längre tid, typ 1 timme och prova igen sedan.
Du kan även radera dina dubbelposter i forumet, din mobil verkar posta dubbelt hela tiden

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Bryt strömmen en längre tid, typ 1 timme och prova igen sedan.
Du kan även radera dina dubbelposter i forumet, din mobil verkar posta dubbelt hela tiden

Tack för hjälpen. Internetet kom bara tillbaks nu och det funkar utan problem!