itunes kan inte ansluta till iphone-uppdateringsservern

Permalänk
Medlem

itunes kan inte ansluta till iphone-uppdateringsservern

Hejsan.

Har verkligen försökt med allt men det går verkligen inte att återställa min iPhone 4s.
Får bara 3194 errors osv.
Har ändrat massa i hosts filen, uppdaterat osv, osv...

Är helt lost nu och förstår inte hur jag ska kunna få itunes att komma i kontakt med uppdateringsservern.

Kan tyvärr inte komma in på mobilen pga har glömt bort lösen.

Alla svar uppskattas.

Mvh

Edit: Har ett till problem. När jag installerade itunes så försvann alla mina musinställningar?! (func ms3r2)
och nu funkar inga mediaknappar på varken tangentbord eller mus?
vad fan är det för fel på apple?

Visa signatur

Intel core i5 4690k 4.5Ghz | 2st EVGA GTX 970 SC | Corsair Vengeance 1600MHz 4Gb x4 | Corsair GT SSD 120Gb, 3 st hdds 1tb|1tb|300gb | HAF X | Corsair TX750M | Gigabyte z97x-Gaming 3 |

Permalänk
Keeper of the Bamse

Är den jailbreakad?

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag har haft problem med nått liknande ett par ggr, minns dock inte exakt vilken felkod jag fick. Var helt omöjligt att återställa telefonen från min dator men på annan dator i hushållet har det gått prima. Vet ej varför. Allt annat fungerar från min egna dator gällande itunes men aldrig att återställa telefonen. Testa alltså på annan dator så kanske du har lite tur. Itunes om du kör det på en pc är ju de värsta som kan hända, illa optimerat osv osv.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem

Känns som det är ngt annat som är problemet om ditt tangentbord/mus slutar fungera.

Brandväggar/dålig uppkoppling är ofta vanligaste problemet när folk inte kan återställa sina enheter i itunes.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Är den jailbreakad?

Nej.

Skrivet av ozo64:

Känns som det är ngt annat som är problemet om ditt tangentbord/mus slutar fungera.

Brandväggar/dålig uppkoppling är ofta vanligaste problemet när folk inte kan återställa sina enheter i itunes.

ingen dålig uppkoppling och brandväggen stängdes av och det funkade inte igår. Har testat flera datorer

Visa signatur

Intel core i5 4690k 4.5Ghz | 2st EVGA GTX 970 SC | Corsair Vengeance 1600MHz 4Gb x4 | Corsair GT SSD 120Gb, 3 st hdds 1tb|1tb|300gb | HAF X | Corsair TX750M | Gigabyte z97x-Gaming 3 |

Permalänk
Keeper of the Bamse

Gör såhär då, koppla in telefonen, håll in power+hemknapp i 15 sek tills appelloggan syns, då ska du ha startat den i "recovery mode". Fan sorry orkar inte leta upp exakta artikeln nu, men något sånt är det. Kanske petar dig i rätt riktigt iaf

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Gör såhär då, koppla in telefonen, håll in power+hemknapp i 15 sek tills appelloggan syns, då ska du ha startat den i "recovery mode". Fan sorry orkar inte leta upp exakta artikeln nu, men något sånt är det. Kanske petar dig i rätt riktigt iaf

Har testat det mååånga gånger, det funkar inte. Den kommer bara tillbaka till lockscreen, oåterställd, efter en liten stund.

Visa signatur

Intel core i5 4690k 4.5Ghz | 2st EVGA GTX 970 SC | Corsair Vengeance 1600MHz 4Gb x4 | Corsair GT SSD 120Gb, 3 st hdds 1tb|1tb|300gb | HAF X | Corsair TX750M | Gigabyte z97x-Gaming 3 |