Hjälp med DNS-inställningar! Blank sida.

Permalänk
Medlem

Hjälp med DNS-inställningar! Blank sida.

Hej!

Har registrerat en domän hos Binero och mitt webbhotell är hos Citynetwork.
Använde namnservern "188.95.227.20" efter att support sa att det var där problemet låg.

Men efter att jag bytt till det så har sidan endast varit blank när jag skriv in adressen.

Vad kan det bero på egentligen?
Har väntat i över 48 timmar men sidan är fortfarande blank.

Permalänk
Medlem

Har du på City Network skapat en ny webbplats där och satt upp? Finns det filer på FTP:n? Att sidan är blank det säger oss inte så mycket. Du måste ge oss mer information. Om du inte vill ange din adress här så skicka PM så kan jag kika på det.

Permalänk
Medlem

Namnserver värdet dvs 188.95.227.20 låter inte rätt, jag antar då att du administrerar din domän hos binero, och namserver bör inte vara en IP adress, utan en adress som primär ns3.binero.se och sekundär ns4.binero.se.

Däremot på Binero ska du under flik Domän och wbbplats gå till rubriken DNS, där får du välja din domän sen klicka på redigera, och sen ange din IP adress till den server som din webbplats har dvs IP adress 188.95.227.20

EDIT: under Bineros DNS bör det vara 2 ställen ibland fler som ska ändras för olika typer av trafik (protokoll)
tex @ värde och www värde, man kan också skapa ett * värde som kan behövas om man tex kör med subdomäner under din domän.
Alla värden ska vara din IP adress till webbservern..

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Just nu ser det ut såhär hos Binero:
* A 3600 188.95.227.20
@ A 3600 188.95.227.20
www CNAME 3600 adress.se

Är tvungen att ha en IP-adress annars får jag "Felaktig indata (IPv4-adress krävs)"
Använder citynetworks primära DNS, men en 0:a på slutet då Citynetworks support sa åt mig att göra det.

(Primär DNS

atdns01.citynetwork.se

188.95.227.2)

Men frågan är om jag har gjort fel i Citynetworks kontrollpanel under "Webbplatser"?
Har ju lagt in min adress under webbplatser men har under Service valt "DNS".
Går även att välja mellan "Webbplats", Vidarebefordring", "Parkering" och det jag har valt - "DNS".

EDIT: Jag löste det, jag bara inte kollat tillräckligt noggrant.
Behövde bara välja "webbplats" istället för "DNS" som Service.

Tack för hjälpen ändå boys! Uppskattas.