Vissa kan inte joina min Teamspeak 3 server

Permalänk

Vissa kan inte joina min Teamspeak 3 server

Hej! Jag är ny här på sweclockers så vet inte om det här är rätt plats för denna tråd. Men som sagt så kan vissa personer inte komma in på min teamspeak 3 server. Jag har flera vänner som har lyckats komma in utan problem. Dom som inte lyckas komma in på servern kan dock andra servrar... Jag har försökt och tänkt på vad det kan vara för fel men jag kommer inte på något :(.

Är det någon här som har koll på vad det kan vara för fel?

Version på servern är 3.0.11.1
Servern är på en dator med Windows 8 64-bit.
Alla som har försökt att komma in på servern har använt teamspeak 3 version 3.0.16 och det är alltid samma personer som inte lyckas med att komma in på servern. Felmeddelande dom får är "Failed to connect to server"
Jag har "portforwardat" port 9987, 10011, 30033 på en Belkin F7D2301 v1 router.

EDIT:
Nu har jag även testat att stänga av brandväggen hos en utav personerna som inte kommer in, det hjälpte inte. Har även testat att sätta på "ddos protection" på min router men det fugerade inte heller.

Här är hans client log:
2014-11-23 02:56:51 ClientUI Info Connect status: Connecting
2014-11-23 02:56:56 ClientUI Info Connect status: Disconnected
2014-11-23 02:56:56 ClientUI Info Failed to connect to server, want autoreconnect = 0

Tack på förhand :D!

Permalänk
Hedersmedlem

För att du ska kunna få hjälp måste du lämna betydligt mer info än bara att något inte funkar. Sätt dig och skriv ner allt som rör din server här i tråden så kan vi komplettera med fler frågor om det behövs.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Skrivet av giplet:

För att du ska kunna få hjälp måste du lämna betydligt mer info än bara att något inte funkar. Sätt dig och skriv ner allt som rör din server här i tråden så kan vi komplettera med fler frågor om det behövs.

Jag har ju skrivit vad problemet är? Vad är det mer jag ska skriva? Det finns folk som kan komma in på servern och så finns det folk som inte kan komma in. Det är ju mitt problem? Vad mer är det folk behöver veta för att kunna hjälpa?

Permalänk
Medlem

Vilken version av TS3 på servern, vilken klient används av de som lyckas och av de som inte lyckas, är det alltid samma användare som inte lyckas, vad får de för felmeddelande, kan du slå på loggning på servern och se vad den skriver, vilka inställningar har du gjort på servern; codec, rate, port, osv...

Det finns alltid massor med information som man kan ge för att underlätta för de som vill hjälpa dig.

Permalänk
Skrivet av giplet:

För att du ska kunna få hjälp måste du lämna betydligt mer info än bara att något inte funkar. Sätt dig och skriv ner allt som rör din server här i tråden så kan vi komplettera med fler frågor om det behövs.

Skrivet av m4gnify:

min bil startar inte, vad är det för fel?

Jag har redigerat mitt inlägg nu. Om det är något mer folk bör veta så snälla säg till. Jag är är ny till det här med att hosta egen server. Anledningen till att jag gör det är för att jag inte vill betala för en server.

Permalänk
Medlem

Får dessa personer Timeout / Cannot connect / Unable to find / Lost connection fel meddelanden?

Visa signatur

SERVER: Case: SC-4324S | Mobo: Asrock Z690 Pro RS | Cpu: i7 12700K | Ram: 3200mhz 128GB | Gpu: GTX 1660 Super | Psu: ASUS Strix 850W | Controller card: LSI 9300-8i & LSI 9300-16i | Cache: 5TB | Storage: 40TB

GAMING: Case: SilverStone RM44 | Mobo: ASRock B760M | Cpu: i5 13600KF | Ram: DDR5 6000mhz 32GB | Gpu: RTX 3080 | Psu: EVGA Supernova 1300W | Nvme: 1x Samsung 980 pro 1TB Monitor: Asus PG42UQ

Permalänk
Skrivet av gevsan:

Får dessa personer Timeout / Cannot connect / Unable to find / Lost connection fel meddelanden?

Dom får "failed to connect to server"

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av blastyblazt:

Dom får "failed to connect to server"

Med största sannolikhet något de har problem med, t ex portar eller brandvägg i vägen på sin sida.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Skrivet av DavidtheDoom:

Med största sannolikhet något de har problem med, t ex portar eller brandvägg i vägen på sin sida.

Men grejen är ju att dom kan komma in på andra servrar utan problem :/

Permalänk
Medlem

har du någon "Owerflow/ddos protection" i din router som går att stänga av?
om dom som inte kan ansluta, är ni säkra på att dom har rätt adress, och fungerar det även om ni stänger av deras brandväggar?

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Skrivet av Haptic:

har du någon "Owerflow/ddos protection" i din router som går att stänga av?
om dom som inte kan ansluta, är ni säkra på att dom har rätt adress, och fungerar det även om ni stänger av deras brandväggar?

Vi har trippelkollat adressen, så att det inte är något mellanrum eller så. Jag har "ddos protection" på min router som jag inte stängt av än så det ska jag testa! Ingen av dom som inte kommer in på servern är hemma just så får prova imorgon och se:)!

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av blastyblazt:

Men grejen är ju att dom kan komma in på andra servrar utan problem :/

Ja du, börja med att kolla vad dessa personer som inte kan komma in har gemensamt som de inte har gemensamt med de som kan komma in?

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Skrivet av DavidtheDoom:

Ja du, börja med att kolla vad dessa personer som inte kan komma in har gemensamt som de inte har gemensamt med de som kan komma in?

Men det känns ju som att det borde vara något som jag måste ändra eller så eftersom att dom kan komma in på alla andra servrar..

Permalänk
Skrivet av DavidtheDoom:

Med största sannolikhet något de har problem med, t ex portar eller brandvägg i vägen på sin sida.

2014-11-23 02:56:51 ClientUI Info Connect status: Connecting
2014-11-23 02:56:56 ClientUI Info Connect status: Disconnected
2014-11-23 02:56:56 ClientUI Info Failed to connect to server, want autoreconnect = 0

Där är hans client log. Vi testade att stänga av hans brandvägg och jag har även stängt av "ddos protection" på min router och det gav inget resultat.

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av blastyblazt:

2014-11-23 02:56:51 ClientUI Info Connect status: Connecting
2014-11-23 02:56:56 ClientUI Info Connect status: Disconnected
2014-11-23 02:56:56 ClientUI Info Failed to connect to server, want autoreconnect = 0

Där är hans client log. Vi testade att stänga av hans brandvägg och jag har även stängt av "ddos protection" på min router och det gav inget resultat.

Bestäm dig nu, är det en eller flera personer som har problemet? Dessvärre säger detta oss inte något direkt, det är en generisk logg bara.

Skrivet av blastyblazt:

Men det känns ju som att det borde vara något som jag måste ändra eller så eftersom att dom kan komma in på alla andra servrar..

Om det är en(1) så nej, då är det inte dig det är fel på.
Om det är flera (>1) så ska du kolla vad de har gemensamt. Mer än så kan jag inte hjälpa dig, såvida du inte kommer med mer information.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Skrivet av DavidtheDoom:

Bestäm dig nu, är det en eller flera personer som har problemet? Dessvärre säger detta oss inte något direkt, det är en generisk logg bara.

Om det är en(1) så nej, då är det inte dig det är fel på.
Om det är flera (>1) så ska du kolla vad de har gemensamt. Mer än så kan jag inte hjälpa dig, såvida du inte kommer med mer information.

Just nu har jag bara 1 som kan prova att gå in på servern, klockan är 3 på morgonen där jag bor och alla är inte vakna nu.
Kan jag bara få hjälp med en sak då, vad mer exakt är det jag ska kolla efter som dom har gemensamt?
Ska jag fråga om dom har samma routrar, samma version av windows?

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av blastyblazt:

Just nu har jag bara 1 som kan prova att gå in på servern, klockan är 3 på morgonen där jag bor och alla är inte vakna nu.
Kan jag bara få hjälp med en sak då, vad mer exakt är det jag ska kolla efter som dom har gemensamt?
Ska jag fråga om dom har samma routrar, samma version av windows?

Svaret är lätt. Vänta till imorgon, jag kan inte göra något åt din situation och att uttrycka denna frustration på forumet kommer bara avskräcka fler till att kunna tänka hjälpa dig imorgon när de ser din tråd.

Ta det lugnt och sov på saken tills du kan få hjälp av de andra som inte kommer in.

Det du ska kolla efter:
Allt! ISP, brandväggs märken, router:ar de har etc. Allt som har med nätverk att göra som kan tänkas vara problemet. Detta inkluderar även nätverkskort och drivers. Just nu ser det fortfarande ut som att det inte är hos dig felet är utan hos den som försöker ansluta. Försöker denna ansluta via 3G eller 4G från en mobiltelefon? Många operatörer har låst VoiP över 3G/4G. Det är t ex ett exempel på möjlig anledning.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Skrivet av DavidtheDoom:

Svaret är lätt. Vänta till imorgon, jag kan inte göra något åt din situation och att uttrycka denna frustration på forumet kommer bara avskräcka fler till att kunna tänka hjälpa dig imorgon när de ser din tråd.

Ta det lugnt och sov på saken tills du kan få hjälp av de andra som inte kommer in.

Det du ska kolla efter:
Allt! ISP, brandväggs märken, router:ar de har etc. Allt som har med nätverk att göra som kan tänkas vara problemet. Detta inkluderar även nätverkskort och drivers. Just nu ser det fortfarande ut som att det inte är hos dig felet är utan hos den som försöker ansluta. Försöker denna ansluta via 3G eller 4G från en mobiltelefon? Många operatörer har låst VoiP över 3G/4G. Det är t ex ett exempel på möjlig anledning.

Jag ber om ursäkt om jag verkar okunnig eller så men det var ju därför jag kom hit, för att få hjälp av dom som kan.

Permalänk
Medlem

Det finns platser kvar på servern?
spelar det någon roll vilken ordning dom connectar i? (om dom som inte kommer in nu, connectar först, funkar det då?)
kan den resolva adressen? (om inte, kolla DNS inställningarna)
Vad händer om du stänger av brandväggen på datorn som kör servern?
När sattes servern upp?

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Skrivet av Haptic:

Det finns platser kvar på servern?
spelar det någon roll vilken ordning dom connectar i? (om dom som inte kommer in nu, connectar först, funkar det då?)
kan den resolva adressen? (om inte, kolla DNS inställningarna)
Vad händer om du stänger av brandväggen på datorn som kör servern?
När sattes servern upp?

En av dom som inte kom in tidigare kan nu joina servern. Jag bad dom som redan var inne på servern att lämna och då gick det. Sen testade vi att han som tidigare inte kom in skulle testa att disconnecta och joina igen (när dom andra var inne på servern) och han kom in då också.

Tycker att det är lite konstigt bara, för när vi testade tidigare att stänga av brandväggar osv utan resultat så satte vi igång dom igen efter. Så han kom alltså in på servern med exakt samma "inställningar" som han tidigare inte kunde komma in med.

Så nu kan iaf en komma in, får se om andra kan komma in imorgon också.

Permalänk

Jag hittade det här någonstans på teamspeak forum:

Some people can't connect to my server. How to fix?

A:
Symptoms:
People who are using a home router (NAT) can't connect to your server, but they can connect to other servers.
People connected directly to internet, can connect to your server.
The machine that is running the server has more than one ip number.

The server is probably sending replies using a different ip address than the one the clients connect to. (Most likely they connected to an alias, not the primary ip). Nat routers don't know what to do with this foreign incoming data (unknown ip+port), and drop the packets.

Solution:
Open the file server.ini that is created in the same directory where the server executable is located.
Look for the following line in section [Main Config]:

BoundToIp=

Modify it like this:

BoundToIp=213.202.254.115
This will make the server listen and send only on the specified address. Even easier is to let the clients connect to the primary IP of the machine.

Kan min dator ha flera ip-adresser än en?

Permalänk
Medlem
Skrivet av blastyblazt:

Jag hittade det här någonstans på teamspeak forum:

Some people can't connect to my server. How to fix?

A:
Symptoms:
People who are using a home router (NAT) can't connect to your server, but they can connect to other servers.
People connected directly to internet, can connect to your server.
The machine that is running the server has more than one ip number.

The server is probably sending replies using a different ip address than the one the clients connect to. (Most likely they connected to an alias, not the primary ip). Nat routers don't know what to do with this foreign incoming data (unknown ip+port), and drop the packets.

Solution:
Open the file server.ini that is created in the same directory where the server executable is located.
Look for the following line in section [Main Config]:

BoundToIp=

Modify it like this:

BoundToIp=213.202.254.115
This will make the server listen and send only on the specified address. Even easier is to let the clients connect to the primary IP of the machine.

Kan min dator ha flera ip-adresser än en?

Det är svårt att veta för oss om du har flera ip-adresser. har du flera nätverkskablar in i din server?

Visa signatur

CPU -->I7-3820
GPU -->2 x Nvidia680 GTX
OS --> Fedora

Permalänk
Skrivet av Sandia:

Det är svårt att veta för oss om du har flera ip-adresser. har du flera nätverkskablar in i din server?

Nej det har jag inte. Jag menade självklart inte att ni skulle svara på om jag hade flera ip-adresser. Min fråga var jag om jag kan ha det. Jag försökte få fram server.ini och till slut lyckades jag men "BoundToIp=" fanns inte med där.

Som jag skrev tidigare också så kan en person komma in på servern nu, men tidigare kunde han inte det. Utan att jag/han har ändrat några inställningar eller något.

Permalänk

En som tidigare har kommit in på servern hela tiden kunde helt plötsligt inte joina. Jag startade om servern och då kom han in. Men nu senare hände samma sak, och det funkade igen när jag startade om servern. Ska jag behöva starta om servern varje gång någon ska joina...

Permalänk
Medlem
Skrivet av blastyblazt:

En som tidigare har kommit in på servern hela tiden kunde helt plötsligt inte joina. Jag startade om servern och då kom han in. Men nu senare hände samma sak, och det funkade igen när jag startade om servern. Ska jag behöva starta om servern varje gång någon ska joina...

Har du servern hemma hos dig? Jag antar att du har fibber iså fall. Har du server inkopplad direkt i Mediaboxen eller har du den in kopplad till routern där du har din vanliga dator?

Visa signatur

CPU -->I7-3820
GPU -->2 x Nvidia680 GTX
OS --> Fedora

Permalänk
Skrivet av Sandia:

Har du servern hemma hos dig? Jag antar att du har fibber iså fall. Har du server inkopplad direkt i Mediaboxen eller har du den in kopplad till routern där du har din vanliga dator?

Ja jag har servern hemma och ja den är kopplad till min router.

Permalänk
Medlem

Har tyvärr haft samma strul, började i och med att min ISP byttes till BBB istället för Tele2 som rullat just fine i 2 år.
Misstänker att det är ts som lyssnar på fel ip/alias på något vänster som nämndes ovan. Vissa kan ansluta och vissa kan inte. Inge inställningar är ändrade alls. Sitter bakom en asus RT-N66U.

Kör en ubuntu server :
PRETTY_NAME="Ubuntu precise (12.04.2 LTS)"

.