snabb ner men inte upp [Glocalnet ADSL /mod]

Permalänk

snabb ner men inte upp [Glocalnet ADSL /mod]

Hejsan

Jag (mina föräldrar) betalar för 24 ner och 12 upp och vi får rimliga 18 ner men sinnessjukt långsamma 0.5 - 1 upp.

Finns det på något sett man kan lösa detta eller är det Glocalnet som är kass?

mvh Max

Rubrik förtydligad
Permalänk
Medlem

Har du felanmält det till Glocalnet? Det är annars en bra början

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gokartkungen20:

Hejsan

Jag (mina föräldrar) betalar för 24 ner och 12 upp och vi får rimliga 18 ner men sinnessjukt långsamma 0.5 - 1 upp.

Finns det på något sett man kan lösa detta eller är det Glocalnet som är kass?

mvh Max

Tror snarare att det är 24/1. Brukar vara standard på ADSL.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Gokartkungen20:

Hejsan

Jag (mina föräldrar) betalar för 24 ner och 12 upp och vi får rimliga 18 ner men sinnessjukt långsamma 0.5 - 1 upp.

Finns det på något sett man kan lösa detta eller är det Glocalnet som är kass?

mvh Max

Skrivet av LemonIllusion:

Tror snarare att det är 24/1. Brukar vara standard på ADSL.

Tror du har rätt, hittar dock ingenting om upload-hastighet på hemsidan (usel hemsida). Enligt prisjakt är ska det vara 24/1: http://www.prisjakt.nu/bredband/?a=322

Edit: La till lite info i rubriken

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Det här är den jag hittar på hemsidan..
"Glocalnet Bredband 24 med upp till 24 Mbit/s nedströms och upp till 0,9 Mbit/s uppströms"

Visa signatur

CPU I9 9900K@4,7Ghz |EVGA GTX 2070 Super 10365p Timespy 3DMark |Ram 32GB CorsAir DDR4 Vengence PRO |Define R6| ASUS Strix Z390F | M.2 SSD Evo 970 1TB |CorsAir 750W | Acer 27" Predator XB271HU | Win 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Tror snarare att det är 24/1. Brukar vara standard på ADSL.

Det brukar vara standard för BBB.
Jag hade BBB i 2 år och åtskilliga samtal med kundtjänst så gick det inte att kräma ur mer än 12/0,7 ur min ADSL
Det var fel på kablarna ena gången, modemet andra gången och mina teleledningar 57:e gången.
Efter 2 år fick jag nog och bytte till telia. Nu har jag 15,69 ner och 1,89 upp
Tittar man på statistiken så ligger snittet för bbb ADSL 24mbit upp på 0.9mbit enligt Bredbandskollen.
Själv hade jag aldrig mer än 0.77Mbit efter säkert mer än 100 mätningar.
Jag har 1600m till stationen.

Permalänk
Medlem

Hastigheten brukar kallas för något liknande "12-24Mbit/s" så tror att du har missuppfattat det hela lite.
Så som ovanstående så är upstream oftast bara 1Mbit/s på dessa.

Permalänk

Låter mer som att ni betalar för 12-24 ner 1 upp. Inte 24 ner 12 upp.

Permalänk

Vi betalade visst för 24 - 1 men jag läste på bredbandskollen att det var 24-12 vilket inte var rätt. sorry för missförståndet xD

Permalänk
Medlem

Ja det där var lågt, men inte lika lågt som Glocalnet badum tss. Nej men vad jag ser så får man 24 ner och 1 upp max.

Visa signatur

Set-up
NZXT Manta, ASUS ROG STRIX B350-I GAMING, AMD Ryzen 7 1800X 4.0 GHz, NZXT Kraken X62 280mm, Corsair 32GB DDR4, Seasonic FOCUS Plus 850W Platinum, Samsung 850-Series PRO 512GB (2X), ROG-STRIX-GTX1070TI-A8G-GAMING, Samsung 27'' C27FG70F Curved, ASUS 24" MG248QR 144Hz, ZOWIE EC1-A Gaming Mouse, QPAD MK-90 RGB MX Red.