Permalänk
Medlem

Stream och spel med olika internet

Hur fixar jag så att jag kan streama och spela på olika internet på samma data. Som denna kille https://www.youtube.com/watch?v=e8-wU0G3mHo#t=28

Permalänk
Medlem

Du måste först ha 2st nätverkskort, sedan så kan du binda vilket kort du vill använda i OBS under avancerade inställningar.

Permalänk
Medlem

Du kan också sätta upp en dual-wan-router i vilken du kopplar på två olika ISPer. Sen sätter du upp en bunke routs i den för att styra rätt trafik ut på rätt WAN-länk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zakire:

Du kan också sätta upp en dual-wan-router i vilken du kopplar på två olika ISPer. Sen sätter du upp en bunke routs i den för att styra rätt trafik ut på rätt WAN-länk.

Alternativt två vanliga routrar med två olika ip-adresser, t.ex .1 och .2
Sedan väljer du väg genom routingtabellen i din PC.

T.ex:
dst-gaming-server har next-hopp .2
allt övrigt har .1

Jag har en enklare variant av ovan.
2 stycken vanliga dsl-routrar och jag kan mha av dhcp välja att olika enheter har olika def-gw.
PS4 och en PC går ut via ena routern och övriga via den andra routern. På så sätt slipper alla övriga burkar lagga ner PS4:an

Permalänk
Medlem

Jag kommer att spela på mitt vanliga internet, sen vill jag streama på min telefon internet 4g 100gb.

Permalänk
Medlem

Är det inte enklast att fråga honom som har lagt upp filmen?

Visa signatur

Medlem #14

Permalänk
Medlem

han har gjort det men dock inte fått svar..

Visa signatur

Zalman Z11 Plus Svart / Intel Core i7 4770K / Cooler Master Hyper 212 EVO / MSI GTX 770 2GB / MSI Z87-G45 / Corsair 16GB 1600 MHz

Permalänk
Medlem

Går att välja nätverksgränssnitt i OSB allafall. Så där borde det vara lätt.

Allt går vanligtvis via hans adls lina och i OBS ändrar han till sin 4g dongle.
Finns under Avancerat -> nätverk.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

När jag ansluter telefonen så blir de automatiskt att datan använder telefonens internet och inte mitt vanliga.

Permalänk
Medlem

I det här sammanhanget är det ganska förvirrande att du använder ordet data. Vet inte om du syftar på datamängden från din tele eller om du menar dator...

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Medlem

han menar dator...

Visa signatur

Zalman Z11 Plus Svart / Intel Core i7 4770K / Cooler Master Hyper 212 EVO / MSI GTX 770 2GB / MSI Z87-G45 / Corsair 16GB 1600 MHz

Permalänk
Medlem