problem med router/leverantör ? Vet ej vilket.

Permalänk

problem med router/leverantör ? Vet ej vilket.

Tjenare, nu är det så att jag har problem med mitt internet då jag har ms/ping i mitt spel allt runt 100-300 konstant! har 8mbit ner och 1mb upp så visst mitt internet är väl inte det bästa men det här problemet har kommit nyligen..
Brukar ligga runt 20-30ms i spelet annars.

Kan det ligga i min router att det är nånting som stör ut ? Kör nämligen trådlöst och det är ju inte optimalt för gaming precis! Men det ska fungera och har alltid gjort Det konstiga är när jag pingar min router så är det stabil ms. Ca 1-3 ms hela tiden! spikar aldrig upp så jag funderar på om det är fel på min leverantör som är telia?

Kan inte direkt ringa eller chatta med dom vid den här tidpunkten och skulle vara tråkigt o vänta ända tills imorgon o sen så är det inget fel hos dom Så gör ett försökt här! Tips & tricks uppskattas :D!

Tack på förhand

Visa signatur

Antec Nine Hundred Two V3, MSI 870A Fuzion AM3, AMD Phenom II X6 1055T 2,8GHz, Gigabyte Radeon HD6870 1GB Windforce OC , Fractal Design Newton R2, 650W modulär, Corsair 4GB (2x2048MB) 1600MHz XMS3, 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, Zalman CNPS-10X Extreme

Permalänk
Skrivet av Paulesplund:

Tjenare, nu är det så att jag har problem med mitt internet då jag har ms/ping i mitt spel allt runt 100-300 konstant! har 8mbit ner och 1mb upp så visst mitt internet är väl inte det bästa men det här problemet har kommit nyligen..
Brukar ligga runt 20-30ms i spelet annars.

Kan det ligga i min router att det är nånting som stör ut ? Kör nämligen trådlöst och det är ju inte optimalt för gaming precis! Men det ska fungera och har alltid gjort Det konstiga är när jag pingar min router så är det stabil ms. Ca 1-3 ms hela tiden! spikar aldrig upp så jag funderar på om det är fel på min leverantör som är telia?

Kan inte direkt ringa eller chatta med dom vid den här tidpunkten och skulle vara tråkigt o vänta ända tills imorgon o sen så är det inget fel hos dom Så gör ett försökt här! Tips & tricks uppskattas :D!

Tack på förhand

vet du att det är Telia som är din leverantör eller vet du inte ?
vilken router har du är det den som följer med eller någon du köpt?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Skrivet av Grönahunden:

vet du att det är Telia som är din leverantör eller vet du inte ?
vilken router har du är det den som följer med eller någon du köpt?

Det är Telia som är min leverantör och jag har deras technicolor som "brygga" till våran egna router som är en dIR-645. Kanske formulera mig fel men min fråga är om det är fel hos Telia eller hos oss? Känns som att det kan vara hos Telia då jag pingade våran router och fick en stabil ms på 1-3. Men är osäker då jag är väldigt okunnig inom detta område

Visa signatur

Antec Nine Hundred Two V3, MSI 870A Fuzion AM3, AMD Phenom II X6 1055T 2,8GHz, Gigabyte Radeon HD6870 1GB Windforce OC , Fractal Design Newton R2, 650W modulär, Corsair 4GB (2x2048MB) 1600MHz XMS3, 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, Zalman CNPS-10X Extreme

Permalänk

va får du om du pingar 8.8.8.8?
dock är inte ping den bästa mätningen direkt. va säger de om du kör bredandskollen, speedtest.net?

Permalänk
Skrivet av Rugbyspelaren:

va får du om du pingar 8.8.8.8?
dock är inte ping den bästa mätningen direkt. va säger de om du kör bredandskollen, speedtest.net?

på bredbandskollen får jag allt ifrån 2mbit-5mbit ner och 0.6 upp cirka..

Bara för det så får jag 50ms när jag pingar 8.8.8.8

EDIT: den hoppade ner till 20ms nu...Så något fel är det ju

Visa signatur

Antec Nine Hundred Two V3, MSI 870A Fuzion AM3, AMD Phenom II X6 1055T 2,8GHz, Gigabyte Radeon HD6870 1GB Windforce OC , Fractal Design Newton R2, 650W modulär, Corsair 4GB (2x2048MB) 1600MHz XMS3, 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, Zalman CNPS-10X Extreme

Permalänk

Laddade hem "inSSiderhome" och såg att våran DIR-645 ligger på "kanal 1" samt våran skriver ligger på kanal 1 också ? Kan skrivaren störa ut när vi kör trådlöst och det är den som gör så att internet går som på sirap när man har wifi ?

Visa signatur

Antec Nine Hundred Two V3, MSI 870A Fuzion AM3, AMD Phenom II X6 1055T 2,8GHz, Gigabyte Radeon HD6870 1GB Windforce OC , Fractal Design Newton R2, 650W modulär, Corsair 4GB (2x2048MB) 1600MHz XMS3, 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, Zalman CNPS-10X Extreme

Permalänk
Skrivet av Paulesplund:

Laddade hem "inSSiderhome" och såg att våran DIR-645 ligger på "kanal 1" samt våran skriver ligger på kanal 1 också ? Kan skrivaren störa ut när vi kör trådlöst och det är den som gör så att internet går som på sirap när man har wifi ?

hur många andra wifi nätverk ser du

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Skrivet av Grönahunden:

hur många andra wifi nätverk ser du

Ser inga nätverk utom vårat här hemma. Det enda som finns är våran skrivare som syns som wifi

Visa signatur

Antec Nine Hundred Two V3, MSI 870A Fuzion AM3, AMD Phenom II X6 1055T 2,8GHz, Gigabyte Radeon HD6870 1GB Windforce OC , Fractal Design Newton R2, 650W modulär, Corsair 4GB (2x2048MB) 1600MHz XMS3, 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, Zalman CNPS-10X Extreme

Permalänk
Skrivet av Paulesplund:

Ser inga nätverk utom vårat här hemma. Det enda som finns är våran skrivare som syns som wifi

Windows ser oftast inte dom nätverk som har svag signal men routern kan göra det då blir det brus som blandas med din wifi.
om du har nån Androidlur finns Wifi analyzer (detta är inte samma som till iOS)
på PC finns inssider & wirelessmon.

bor du i lägenhet så är chansen verkligen liten att du inte har nån granne som inte har router med Wifi, inte ens villa så borde avståndet vara så långt bort. om du nu inte bor mitt ute i skogen.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Skrivet av Grönahunden:

Windows ser oftast inte dom nätverk som har svag signal men routern kan göra det då blir det brus som blandas med din wifi.
om du har nån Androidlur finns Wifi analyzer (detta är inte samma som till iOS)
på PC finns inssider & wirelessmon.

bor du i lägenhet så är chansen verkligen liten att du inte har nån granne som inte har router med Wifi, inte ens villa så borde avståndet vara så långt bort. om du nu inte bor mitt ute i skogen.

Bor i en villa med cirka 50m mellan husen och jag har laddat ner inssiderhome för o kolla men ser enbart vårat nätverk samt skrivare där Sjukt konstigt.

Visa signatur

Antec Nine Hundred Two V3, MSI 870A Fuzion AM3, AMD Phenom II X6 1055T 2,8GHz, Gigabyte Radeon HD6870 1GB Windforce OC , Fractal Design Newton R2, 650W modulär, Corsair 4GB (2x2048MB) 1600MHz XMS3, 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, Zalman CNPS-10X Extreme

Permalänk
Medlem

Du kör alltså trådlöst? Hur fungerar det med kabel?

Visa signatur

| Citera för svar! | Gilla bra inlägg! |

Permalänk

kom på finns ju massor av andra saker på 2,4ghz som kan störa trådlösa telefoner, babybarnvakter, högtalare, men som inte syns i datorn som ett nätverk.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644